Akt o údajoch – Často kladené otázky

1. Aké mám práva podľa aktu o údajoch?

Z aktu o údajoch vám môžu vyplývať práva, ak ste „používateľom“ našich pripojených produktov a/alebo súvisiacich služieb v EÚ. To znamená, že:

  • vlastníte pripojený produkt (napríklad pripojené vozidlo Ford); alebo
  • máte zmluvné právo používať pripojený produkt (napríklad si prenajímate pripojené vozidlo Ford); alebo 
  • využívate súvisiacu službu pripojeného produktu (napríklad aplikáciu FordPass).
Ak patríte do jednej (alebo viacerých) z týchto kategórií, akt o údajoch vám poskytuje dve hlavné práva na údaje generované vaším používaním pripojeného produktu a/alebo súvisiacej služby. 

  • Prístup: K údajom môžete pristupovať sami, podľa krokov uvedených nižšie.
  • Zdieľanie: Údaje môžete zdieľať s tretími stranami podľa vlastného výberu (ak majú sídlo v EÚ).
Dôležité je, že tieto práva sa nevzťahujú na všetky údaje generované pripojeným produktom alebo súvisiacou službou. Tieto práva máte na „ľahko dostupné údaje“ – v podstate nespracované a predbežne spracované údaje, ktoré sú generované priamo vaším používaním pripojeného produktu a/alebo súvisiacej služby a ktoré sú nám ľahko dostupné. Napríklad údaje o vozidle vyplývajúce z vášho používania pripojeného vozidla alebo údaje o nabíjačke vyplývajúce z vášho používania pripojenej nabíjačky. V rámci týchto často kladených otázok ich nazývame „údaje“. 

Upozorňujeme, že určité údaje sú z aktu o údajoch vylúčené, napríklad vysoko obohatené alebo odvodené údaje a ďalšie údaje, ktoré nie sú pre nás ľahko dostupné (napríklad údaje generované vaším používaním aplikácií tretích strán vo vozidle, ktoré spoločnosť Ford nezhromažďuje). 

2. Čo sú to pripojené produkty a súvisiace služby spoločnosti Ford?

Ak si chcete pozrieť zoznam našich pripojených produktov a súvisiacich služieb a získať viac informácií o údajoch, navštívte stránku o transparentnosti. 

Upozorňujeme, že niektoré produkty a služby, ktoré využívate, nemusia byť v zozname našich pripojených produktov a súvisiacich služieb, ak ich poskytuje tretia strana a spoločnosť Ford nezhromažďuje údaje generované ich používaním (napríklad Amazon Alexa). Ak máte otázky týkajúce sa údajov generovaných používaním služieb tretích strán, obráťte sa priamo na príslušnú tretiu stranu. 

3. Vzťahuje sa na mňa akt o údajoch, ak som mimo EÚ?

Nie. Práva podľa aktu o údajoch máte len vtedy, ak sa nachádzate v EÚ a ste používateľom nášho pripojeného produktu (ktorý sme predali v EÚ) a/alebo súvisiacej služby, ktorú poskytujeme pre tento pripojený produkt. Zároveň môžete svoje údaje zdieľať len s treťou stranou so sídlom v EÚ.

4. Čo mám zvážiť pred zdieľaním svojich údajov s treťou stranou?

Pamätajte, že ak uvažujete o zdieľaní svojich údajov s treťou stranou:

  • Svoje údaje môžete zdieľať len s treťou stranou so sídlom v EÚ. 
  • Mali by ste si vybrať iba tretiu stranu, ktorej dôverujete. 
  • S treťou stranou by ste mali uzavrieť písomnú dohodu o tom, aké údaje môže používať a akým spôsobom. 
  • Vaše údaje pošleme iba tretej strane, ktorú určíte, a to len na vašu konkrétnu žiadosť. Nebudeme však nezávisle overovať žiadnu osobu mimo spoločnosti Ford. 
Len pre informáciu, akt o údajoch nám umožňuje účtovať poplatok tretej strane, ak jej na vašu žiadosť priamo pošleme vaše údaje. Vám však poplatok účtovať nebudeme.

5. K akým údajom mám prístup alebo ktoré môžem zdieľať?

Údaje, ktoré môžete požadovať a/alebo zdieľať, sa budú líšiť v závislosti od modelu vášho vozidla, predplatného, aktivovaných funkcií a zvolených nastavení.  Údaje budú patriť do jednej z týchto kategórií:

  • Údaje o vozidle: Základný výkon vozidla a stav systému, ako je úroveň akumulátora, palivo, počet najazdených kilometrov a teplota chladiacej kvapaliny.
  • Stav vozidla:  Informácie týkajúce sa diagnostiky a údržby, ako napríklad tlak v pneumatikách, životnosť oleja a stav výfukového systému vznetového motora.
  • Údaje o jazde:  Spôsob ovládania a používania vozidla, napríklad rýchlosť, zrýchľovanie, brzdenie a používanie bezpečnostných pásov.
  • Poloha vozidla:  Údaje o polohe a pohybe, ako sú súradnice GPS, smer kompasu a rýchlosť GPS.
  • Údaje o elektrickom vozidle:  Kľúčové metriky elektrického vozidla, ako je úroveň nabitia akumulátora, energetická kapacita, teplota a napätie motora. 
  • Údaje o nabíjaní:  Informácie týkajúce sa procesu nabíjania vozidla, ako je čas a trvanie nabíjania, napätie, prúd, typ nabíjačky a stav zástrčky.  Môže to zahŕňať aj údaje o nabíjačke, ak sú k dispozícii.
  • Údaje o ceste:  Keď používate funkcie navigácie alebo plánovania cesty, informácie o ceste, ako je trasa, spotreba paliva, celková vzdialenosť a dojazd len na elektrický pohon.  
  • Zabezpečenie vozidla:  Stav bezpečnostných systémov, ako sú alarmy, zámky dverí a poloha okien.
  • Údaje o výrobcovi špeciálnych vozidiel:  Podrobné informácie na vysokej úrovni o moduloch nainštalovaných výrobcom špeciálnych vozidiel vrátane vstupného a výstupného stavu týchto modulov. 

Pamätajte, že ak váš produkt nie je pripojený (napríklad, ak ste vozidlo nezaregistrovali do svojho účtu FordPass), nebudeme mať žiadne údaje, ktoré by sme vám mohli poskytnúť ani ku ktorých by ste mohli získať prístup či ich mohli zdieľať s tretími stranami.

Ak chcete zistiť, aké údaje môžu byť dostupné (a teda pri akých údajoch môžete požiadať o prístup alebo zdieľanie s tretími stranami), tieto informácie nájdete v tabuľke Kategórie údajov pripojených produktov Ford.  Opäť platí, že údaje dostupné pre vaše konkrétne vozidlo sa môžu líšiť v závislosti od modelu vášho vozidla, predplatného, aktivovaných funkcií a zvolených nastavení.  

Ak je to technicky možné, údaje budeme poskytovať (vám alebo tretej strane, ktorú určíte) v kontinuálnom formáte a v reálnom čase cez rozhranie Ford API. Nazývame ich nepretržité údaje. Ostatné údaje poskytneme v nekontinuálnom formáte, ako stiahnuteľné súbory JSON. Nazývame ich historické údaje. 

6. Ako môžem pochopiť a interpretovať svoje údaje?

Ak vy alebo tretia strana, s ktorou zdieľate svoje údaje, potrebujete opis údajov, nájdete ho v našich slovníkoch údajov. 

7. Ako nás kontaktovať

Ak sa s nami potrebujete spojiť vo veci údajov, na ktoré máte podľa aktu o údajoch právo, alebo vo veci vašej žiadosti o prístup k údajom alebo ich zdieľanie s tretími stranami, môžete nás kontaktovať prostredníctvom nasledujúcich kontaktných údajov. 
Typ zákazníka Trh Právny subjekt Adresa E-mail Telefón

Zákazník aplikácie FordPass

Rakúsko 

Ford Motor Company (Austria) GmbH

Hackingerstr. 5c, Viedeň, A01140, Rakúsko

kundenz@ford.com 

43 (0)1 20 609 24 24 

Zákazník aplikácie FordPass

Belgicko 

Ford Motor Company (Belgium) N.V.

Hunderenveldlaan 10, 1082 Brusel Avenue du Hunderenveld 10, 1082 Bruxelles, Brusel, Belgicko

custfobe@ford.com 

32 (0)2 700 67 76 

Zákazník aplikácie FordPass

Česko 

FORD MOTOR COMPANY s.r.o.

Thamova 137/16, Praha 8, Česká republika

zakaznik@ford.com

(+420) 800 3673 29 

Zákazník aplikácie FordPass

Francúzsko 

FMC France SAS

34 rue de la Croix de Fer, Saint Germain en Laye, 78100, Francúzsko

crcfr@ford.com 

+33 171 230987 

Zákazník aplikácie FordPass

Nemecko 

Ford Werke GmbH

Henry Ford Strasse 1, 50735 Kolín, Nemecko

kundenz@ford.com 

49 (0)221 9999 2999 

Zákazník aplikácie FordPass

Grécko 

Ford Motor Hellas S.A.I.C.

Tatoiou 121, 144 52 Metamorfosi, Attiki, Grécko

info11@ford.com 

(+30) 216 900 88 99 

Zákazník aplikácie FordPass

Maďarsko 

Ford Central & Eastern European Sales Limited Liability Company

2000 Szentendre, Galamb József u. 3, Maďarsko

szerviz@ford.com 

(+36) 1 7 777 555 

Zákazník aplikácie FordPass

Írsko 

Ireland Henry Ford & Son Limited

Elm Court, Boreenmanna Road, Cork, Írsko

cvscirel@ford.com 

1 800 771199 

Zákazník aplikácie FordPass

Taliansko 

Ford Italia S.p.A.

Via del Serafico, 89 00142 Rím, Taliansko

tu@ford.com  

+39 066934 2384 

Zákazník aplikácie FordPass

Luxembursko 

Ford Motor Company (Belgium) N.V.

Hunderenveldlaan 10, 1082 Brusel Avenue du Hunderenveld 10, 1082 Bruxelles, Brusel, Belgicko

custfobe@ford.com 

352 (0) 248 71 800 

Zákazník aplikácie FordPass

Holandsko 

Ford Nederland B.V.

Stroombaan 16, 1181 VX Amstelveen, Holandsko
Postbus 175, 1180 AD Amstelveen, Holandsko

klanten@ford.com 

31 (0)707 703 777 

Zákazník aplikácie FordPass

Poľsko 

Ford Polska Sp. z.o.o.

Ul. Tasmowa 7, Varšava, 02-677, Poľsko

kontakty@ford.com 

(+48) 22 522 27 27 

Zákazník aplikácie FordPass

Rumunsko 

Ford Romania S.A.

Henry Ford (1863-1947) street 29, 200745 Craiova, Doljská župa, Rumunsko


Caracal Road, km 3, Craiova, Doljská župa, 200748, Rumunsko

crcro@ford.com 

(+40) 31 22 98 798 

Zákazník aplikácie FordPass

Španielsko 

Ford Espana S.L.

Calendula 13, Edificio Miniparc IV, 28109, Alcobendas, Madrid, Španielsko

crcspain@ford.com 

+34 900 80 70 90 

Zákazník aplikácie FordPass

Fínsko

Oy Ford Ab -

Asiakaspalvelu, PL 33 / Äyritie 24, 01511 Vantaa, tel. 09 725 22022

palvelut@ford.com (vo fínčine)

(cena hovoru je podľa tarify miestneho alebo mobilného hovoru vášho operátora)

Zákazník aplikácie FordPass

Bulharsko

Chorvátsko

Cyperská republika

Dánsko

Estónsko

Lotyšsko

Litva

Malta

Slovensko

Slovinsko

Švédsko

Ford Smart Mobility UK Limited

Business Unit 2, Broadcast Centre, Here East, Queen Elizabeth Olympic Park, Stratford, Londýn, E20 3BS

Zákazníci služieb Ford Pro/správcovia vozového parku

Všetky trhy

Ford Smart Mobility UK Limited

Business Unit 2, Broadcast Centre, Here East, Queen Elizabeth Olympic Park, Stratford, Londýn, E20 3BS

ukcvsc1@ford.com 

+44 (0) 203 564 4444 

8. Ako môžem získať prístup k svojim údajom alebo ich zdieľať?

Ste pripravení pristupovať k údajom alebo ich zdieľať? Nižšie vyberte možnosť, ktorá vám najviac vyhovuje, a postupujte podľa uvedených krokov. Proces sa môže líšiť v závislosti od vášho vzťahu k pripojenému produktu alebo súvisiacej službe (napríklad či ste zákazníkom aplikácie FordPass alebo služieb Ford Pro) a podľa toho, či požadujete nepretržité alebo historické údaje. Budete potrebovať účet u spoločnosti Ford. 

  1. Používam pripojené vozidlo Ford, ale nemám účet u spoločnosti Ford. Ako môžem požiadať o prístup k svojim údajom? 
Upozorňujeme, že ak nemáte účet FordPass alebo ste vozidlo predtým nezaregistrovali do platného účtu FordPass, žiadne údaje nebudú k dispozícii. 

Viac informácií o aplikácii FordPass a registrácii vozidla do účtu FordPass nájdete na našej stránke Ford Connectivity.

  1. Som zákazník aplikácie FordPass. Ako získam prístup k svojim údajom?
Ak chcete získať prístup k svojim údajom, postupujte podľa nižšie uvedených krokov. 

Upozornenie: Ak existuje viacero držiteľov účtov FordPass k tomu istému pripojenému vozidlu a/alebo tej istej nástennej nabíjačke, každý oprávnený používateľ alebo držiteľ účtu FordPass bude môcť uplatniť rovnaké práva na prístup k údajom a zdieľanie údajov s tretími stranami. Každý oprávnený používateľ je povinný informovať akýchkoľvek ďalších používateľov a získať ich súhlas pred tým, než požiada o akékoľvek údaje, ktoré môžu byť generované ich používaním pripojeného vozidla, nástennej nabíjačky alebo súvisiacej služby. 

Kroky sa líšia v závislosti od toho, či pristupujete k historickým alebo nepretržitým údajom (viac informácií o rozdiele medzi historickými a nepretržitými údajmi nájdete pri často kladenej otázke č. 5). 

  1. Zákazník aplikácie FordPass – prístup k vašim historickým údajom

  • Krok 1: Skontrolujte, či máte platný účet FordPass a či sú vozidlo a/alebo nástenná nabíjačka zaregistrované vo vašom účte FordPass.  Viac informácií o aplikácii FordPass a registrácii vozidla alebo nástennej nabíjačky do vášho účtu FordPass nájdete na našej stránke Ford Connectivity
Skôr než požiadate o údaje, informujte ostatných používateľov a získajte ich súhlas ešte pred podaním žiadosti o prístup k akýmkoľvek údajom, ktoré môžu byť generované ich používaním pripojeného vozidla, nástennej nabíjačky alebo súvisiacej služby.


  • Krok 3: V rámci brány Historical Connected Gateway (pripojená brána pre historické údaje) vyplňte vstupný formulár pre zákazníka. 
    • Budete musieť poskytnúť čísla VIN konkrétnych vozidiel, ktorých sa požadované údaje týkajú. Ak žiadate o údaje z nástennej nabíjačky, číslo VIN nie je potrebné.
    • Okrem toho budete musieť uviesť časové obdobie, z ktorého požadované údaje pochádzajú. Požiadať môžete len o údaje generované od 12. septembra 2025 až do dátumu, ktorý je o 2 dni skorší než dátum podania žiadosti (tým sa zabezpečí synchronizácia všetkých systémových údajov).
    • Postupujte podľa pokynov v rámci brány Historical Connected Gateway a overte svoje číslo VIN. Potom odošlite vstupný formulár pre zákazníka. 

  • Krok 4: Keď vyplníte a odošlete vstupný formulár pre zákazníka, na e-mailovú adresu, ktorú ste v tomto formulári uviedli, by ste mali dostať e-mail od spoločnosti Ford. Skontrolujte si e-mail a overte podrobnosti svojej žiadosti.

  • Krok 5: Spoločnosť Ford spracuje vašu žiadosť. Ak od spoločnosti Ford nedostanete požadované údaje alebo akékoľvek informácie do 28 dní od prijatia e-mailu v kroku 4, kontaktujte spoločnosť Ford (kontaktné údaje nájdete pri často kladenej otázke č. 7). 

  • Krok 6: Od spoločnosti Ford dostanete e-mail s odkazom potvrdzujúcim, že požadované údaje sú pripravené na stiahnutie. Údaje budú dostupné na stiahnutie počas 7 dní. 

  1. Zákazník aplikácie FordPass – prístup k vašim nepretržitým údajom
Prípadne ak chcete získať prístup k nepretržitým údajom (údajom v reálnom čase, ktoré budú dostupné cez rozhranie API) vrátane údajov z nástennej nabíjačky, postupujte podľa nasledujúcich krokov.

Krok 1: Skontrolujte, či máte platný účet FordPass a či sú vozidlo a/alebo nástenná nabíjačka zaregistrované vo vašom účte FordPass. Viac informácií o aplikácii FordPass a registrácii vozidla alebo nástennej nabíjačky do vášho účtu nájdete na našej stránke Ford Connectivity.  Skôr než požiadate o údaje, informujte ostatných používateľov a získajte ich súhlas ešte pred podaním žiadosti o prístup k akýmkoľvek údajom, ktoré môžu byť generované ich používaním vozidla, nástennej nabíjačky alebo súvisiacej služby. 

  • Krok 2: Zaregistrujte sa do účtu na Ford Developer Marketplace. Poskytnite požadované informácie a potom si prečítajte a prijmite zmluvné podmienky. 

  • Krok 3: Po prihlásení do vášho účtu na Ford Developer Marketplace môžete požiadať o prístup k nášmu rozhraniu API podľa pokynov v rámci Ford Developer Marketplace. 

  • Krok 4: Z profilu svojho účtu na Ford Developer Marketplace môžete vytvoriť nové prihlasovacie údaje na prístup do rozhrania API. Môžete tiež monitorovať všetky prihlasovacie údaje, ktoré sú momentálne aktívne. 

  • Krok 5:  Po vytvorení prístupových prihlasovacích údajov získajte vygenerovanú URL adresu, ktorá je prepojená s vaším účtom. Táto URL adresa sa získava z ovládacieho panela Developer Dashboard. Použite získanú URL adresu a prihláste sa pomocou svojho členského účtu Ford (FordPass), aby došlo k pripojeniu vozidla. Po pripojení budete presmerovaní na presmerovací identifikátor URI, ktorý ste poskytli, pričom na svoj presmerovací URI dostanete token.

Krok 6: Teraz môžete použiť rozhranie API na získanie údajov prostredníctvom platformy, ktorú preferujete.


  1. Som zákazník aplikácie FordPass. Ako môžem zdieľať svoje údaje s tretími stranami?
Skôr než budete zdieľať akékoľvek údaje s treťou stranou, dôkladne si prečítajte jednotlivé body často kladenej otázky č. 4 (Čo mám zvážiť pred zdieľaním svojich údajov s treťou stranou?). Zároveň upozorňujeme, že ak existuje viacero držiteľov účtov FordPass k tomu istému pripojenému vozidlu Ford alebo tej istej nástennej nabíjačke, každý oprávnený používateľ alebo držiteľ účtu FordPass môže zdieľať údaje s tretími stranami, ako aj ukončiť zdieľanie údajov s tretími stranami. To znamená, že aj keď sa rozhodnete zdieľať svoje údaje s treťou stranou, iní oprávnení používatelia, ktorí sú pripojení k tomu istému vozidlu alebo tej istej nástennej nabíjačke, môžu zdieľanie údajov ukončiť. Každý oprávnený používateľ je povinný informovať ostatných používateľov a získať ich súhlas pred tým, než požiada o zdieľanie akýchkoľvek údajov, ktoré môžu byť generované ich používaním pripojeného vozidla.Zdieľanie vašich historických údajov s tretími stranami

Existujú dva spôsoby, ako môžete zdieľať svoje historické údaje s tretími stranami. Môžete buď: 

  • sami získať a stiahnuť si súbory historických údajov (podľa krokov v často kladenej otázke č. 8.2) a zdieľať tieto súbory priamo s treťou stranou podľa vášho výberu; alebo
  • požiadať tretiu stranu, aby vo vašom mene požiadala o vaše historické údaje. V tomto prípade požiadajte tretiu stranu podľa vášho výberu, aby postupovala podľa krokov v často kladenej otázke č. 8.4 (Som tretia strana, ktorá potrebuje prístup k údajom zákazníka aplikácie FordPass. Ako to môžem urobiť?). Zároveň si v často kladenej otázke č. 8.4 pozrite, ako môžete prestať zdieľať historické údaje s tretími stranami, ak zmeníte názor. 
Zdieľanie nepretržitých údajov s tretími stranami

Ak chcete zdieľať nepretržité údaje (údaje v reálnom čase cez rozhranie API) s príjemcom údajov tretej strany, požiadajte ho, aby postupoval podľa krokov uvedených v často kladenej otázke č. 8.4.2 nižšie. Ak potrebujete ďalšiu pomoc, kontaktujte zákaznícky servis (pozrite si kontaktné údaje v často kladenej otázke č. 7).

  1. Som tretia strana, ktorá potrebuje prístup k údajom zákazníka aplikácie FordPass. Ako to môžem urobiť?
Poznámka pre tretie strany (nie zákazníkov spoločnosti Ford): Tretia strana (nie zákazník spoločnosti Ford) by mala vykonať tieto kroky podania žiadosti o prístup k údajom zákazníka spoločnosti Ford len v prípade, ak ju zákazník spoločnosti Ford špeciálne vymenoval za príjemcu údajov podľa článku 5 aktu o údajoch. Tretia strana musí získať súhlas zákazníka a akýchkoľvek ďalších používateľov, ktorých údaje môžu spadať do rozsahu požadovaných údajov. Okrem toho musí mať tretia strana so zákazníkom spoločnosti Ford (ktorého sa sprístupňované údaje týkajú) uzavretú písomnú dohodu, kde je podrobne stanovený rozsah údajov, ktoré sa môžu sprístupniť a použiť, a tiež ako a na aký účel sa tieto údaje môžu použiť. Ak spoločnosť Ford zdieľa údaje zákazníka spoločnosti Ford priamo s príjemcom údajov tretej strany (na žiadosť zákazníka spoločnosti Ford), spoločnosť Ford môže príjemcovi údajov tretej strany účtovať kompenzáciu a môže z času na čas stanoviť alebo zmeniť sadzbu tejto kompenzácie. 

  1. Žiadosť príjemcu údajov tretej strany o prístup k historickým údajom zákazníkov aplikácie FordPass 
Ak ste príjemca údajov tretej strany, môžete v mene zákazníka spoločnosti Ford požiadať o prístup k jeho historickým údajom podľa nasledujúcich krokov. Ak bude vaša žiadosť úspešne spracovaná, dostanete odkaz na miesto, odkiaľ si súbory s historickými údajmi môžete stiahnuť (vo formáte JSON). 

  • Krok 1: Skontrolujte, či: (i) zákazník spoločnosti Ford (ktorého údaje žiadate v jeho mene) je oprávneným používateľom pripojeného vozidla, nástennej nabíjačky alebo súvisiacej služby, z ktorých žiadate údaje; (ii) zákazník spoločnosti Ford má platný účet FordPass a vozidlo a/alebo nástenná nabíjačka sú registrované do jeho účtu FordPass; a (iii) získali ste súhlas zákazníka spoločnosti Ford a akýchkoľvek ďalších používateľov pred podaním žiadosti o akékoľvek údaje, ktoré môžu byť generované ich používaním vozidla, nástennej nabíjačky alebo súvisiacej služby.


  • Krok 3: Vyplňte vstupný formulár pre agenta. 

  • Budete musieť poskytnúť požadované informácie vrátane informácií o vašej spoločnosti (ak je to relevantné) a podrobností o zákazníkovi spoločnosti Ford, ktorého údaje žiadate v jeho mene. 
  • Dbajte na to, aby ste postup koordinovali so zákazníkom spoločnosti Ford (ktorého údaje žiadate v jeho mene). Na spracovanie vašej žiadosti totiž budeme potrebovať, aby zákazník spoločnosti Ford do 3 dní od nášho pokusu o jeho kontaktovanie potvrdil svoj súhlas so zdieľaním svojich údajov. V opačnom prípade bude žiadosť zrušená.
  • Ak žiadate o údaje súvisiace s vozidlami, budete musieť poskytnúť čísla VIN konkrétnych vozidiel. Okrem toho budete musieť poskytnúť časové obdobie, z ktorého požadované údaje pochádzajú (t. j. ako ďaleko do minulosti požadované historické údaje siahajú). Ak žiadate o údaje z nástennej nabíjačky nášho zákazníka, nemusíte poskytovať žiadne číslo VIN. 
  • Upozorňujeme, že požadovať môžete len údaje od 12. septembra 2025 až po dátum, ktorý je 2 dni od dátumu podania žiadosti (tým sa zabezpečí synchronizácia všetkých systémových údajov).

  • Krok 4: Keď vyplníte a odošlete vstupný formulár pre agenta, na e-mailovú adresu, ktorú ste v tomto formulári uviedli, by ste mali dostať e-mail od spoločnosti Ford. Skontrolujte si e-mail a overte podrobnosti svojej žiadosti.

  • Krok 5: Zákazníka spoločnosti Ford (ktorého údaje žiadate v jeho mene) budeme informovať a požiadame ho o súhlas so zdieľaním jeho údajov. Spoločnosť Ford spracuje vašu žiadosť po získaní súhlasu nášho zákazníka. Ak od spoločnosti Ford nedostanete požadované údaje alebo akékoľvek informácie do 28 dní od prijatia e-mailu v kroku 4, kontaktujte spoločnosť Ford (kontaktné údaje nájdete pri často kladenej otázke č. 7). 

  • Krok 6: Od spoločnosti Ford dostanete e-mail s odkazom potvrdzujúcim, že požadované údaje sú pripravené na stiahnutie. Údaje budú dostupné na stiahnutie počas 7 dní. 

Pre zákazníka spoločnosti Ford:Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať až do momentu, keď údaje stiahne príjemca údajov tretej strany (v kroku 6 vyššie). Upozorňujeme, že ak odvoláte súhlas po tom, čo príjemca tretej strany už údaje stiahol, odvolanie súhlasu nevymaže údaje z miesta, kde boli stiahnuté.  Odkaz umožňujúci prístup k údajom automaticky vyprší za 7 dní alebo skôr, ak svoj súhlas odvoláte.

  1. Žiadosť príjemcu údajov tretej strany o prístup k nepretržitým údajom zákazníkov aplikácie FordPass 
Prípadne ak vás zákazník spoločnosti Ford vymenoval za príjemcu údajov tretej strany, aby ste v jeho mene podali žiadosť o jeho nepretržité údaje (údaje v reálnom čase cez rozhranie API), postupujte podľa týchto krokov.

  • Krok 1: Skontrolujte, či: (i) zákazník spoločnosti Ford (ktorého údaje žiadate v jeho mene) je oprávneným používateľom pripojeného vozidla, nástennej nabíjačky alebo súvisiacej služby, z ktorých žiadate údaje; (ii) zákazník spoločnosti Ford má platný účet FordPass a vozidlo a/alebo nástenná nabíjačka sú registrované do jeho účtu FordPass; a (iii) získali ste súhlas zákazníka spoločnosti Ford a akýchkoľvek ďalších používateľov pred podaním žiadosti o akékoľvek údaje, ktoré môžu byť generované ich používaním vozidla, nástennej nabíjačky alebo súvisiacej služby.

  • Krok 2: Zaregistrujte sa do účtu na Ford Developer Marketplace. Poskytnite požadované informácie a potom si prečítajte a prijmite zmluvné podmienky. 

  • Krok 3: Po prihlásení do vášho účtu na Ford Developer Marketplace môžete požiadať o prístup k nášmu rozhraniu API podľa pokynov v rámci Ford Developer Marketplace.
 
  • Krok 4: Zo svojho účtu na Ford Developer Marketplace môžete vytvoriť nové prihlasovacie údaje na prístup do rozhrania API. Môžete tiež monitorovať všetky prihlasovacie údaje, ktoré sú momentálne aktívne.

  • Krok 5: Po vytvorení prístupových prihlasovacích údajov získajte vygenerovanú URL adresu, ktorá je prepojená s vaším účtom. Táto URL adresa sa získava z ovládacieho panela Developer Dashboard. Použite získanú URL adresu a prihláste sa pomocou svojho členského účtu Ford (FordPass), aby došlo k pripojeniu vozidla. Po pripojení budete presmerovaní na presmerovací identifikátor URI, ktorý ste poskytli, pričom na svoj presmerovací URI dostanete token.
 
  • Krok 6: Teraz môžete použiť rozhranie API na získanie údajov prostredníctvom platformy, ktorú preferujete.  

  1. Som zákazník služieb Ford Pro/správca vozového parku. Ako môžem získať prístup k svojim údajom? 
Ak chcete získať prístup k svojim údajom, postupujte podľa nižšie uvedených krokov. 

Kroky sa líšia v závislosti od toho, či pristupujete k historickým alebo nepretržitým údajom. Ak chcete požiadať o prístup k údajom týkajúcim sa nabíjačky dodávanej divíziou Ford Pro, pozrite si často kladenú otázku č. [9].

  1. Zákazník služieb Ford Pro/správca vozového parku – prístup k vašim historickým údajom

  • Krok 1: Skontrolujte, či: (i) máte platný účet na Ford Pro Marketplace, (ii) ste oprávnení na vozidlo alebo súvisiacu službu, za ktoré požadujete údaje, a či je vozidlo aktivované vo vašom účte na Ford Pro Marketplace. Viac informácií o trhovisku Ford Pro Marketplace nájdete na webovej stránke divízie Ford Pro.


Krok 3: V rámci brány Historical Connected Gateway (pripojená brána pre historické údaje) vyplňte vstupný formulár pre zákazníka. Ak chcete získať svoje údaje zo služby FORDLiive, kliknite vo vstupnom formulári pre zákazníka na možnosť „FORDLiive“. Budete požiadaní, aby ste poskytli 2 formy identifikácie na overenie vlastníctva v čase podania žiadosti.


  • Budete musieť poskytnúť čísla VIN všetkých pripojených vozidiel Ford, ktorých sa požadované údaje týkajú. 
  • Okrem toho budete musieť uviesť časové obdobie, z ktorého požadované údaje pochádzajú. Požiadať môžete len o údaje generované od 12. septembra 2025 až po dátum, ktorý je 2 dni od dátumu podania žiadosti (tým sa zabezpečí synchronizácia všetkých systémových údajov).
  • Postupujte podľa pokynov v rámci brány Historical Connected Gateway a overte svoje číslo VIN. Potom odošlite vstupný formulár pre zákazníka. 
  • V prípade žiadosti o údaje zo služby FordLiive budete musieť nahrať 2 formy identifikácie.

  • Krok 4: Keď vyplníte a odošlete vstupný formulár pre zákazníka, na e-mailovú adresu, ktorú ste v tomto formulári uviedli, by ste mali dostať e-mail od spoločnosti Ford. Skontrolujte si e-mail a overte podrobnosti svojej žiadosti.

  • Krok 5: Spoločnosť Ford spracuje vašu žiadosť. Ak od spoločnosti Ford nedostanete požadované údaje alebo akékoľvek informácie do 28 dní od prijatia e-mailu v kroku 4, kontaktujte spoločnosť Ford (kontaktné údaje nájdete pri často kladenej otázke č. 7). 

  • Krok 6: Od spoločnosti Ford dostanete e-mail s odkazom potvrdzujúcim, že požadované údaje sú pripravené na stiahnutie. Údaje budú dostupné na stiahnutie počas 7 dní.

Poznámka: Ak ste zákazníkom služieb Ford Pro v jednej zo zúčastnených európskych krajín a chcete získať prístup k svojim údajom zo služby FORDLiive (v tomto prípade nebudete mať prihlasovací účet).  Postupujte podľa krokov 2 a 3 uvedených vyššie. Keď spoločnosť Ford prijme váš vstupný formulár, jej zástupca overí vlastníctvo a bude vás kontaktovať ohľadom ďalších krokov.  


  1. Zákazník služieb Ford Pro/správca vozového parku – prístup k vašim nepretržitým údajom 
Prípadne ak chcete získať prístup k údajom v reálnom čase cez rozhranie API, postupujte podľa nasledujúcich krokov.


  • Krok 2: Ako správca vozového parku sa prihláste do svojho účtu na Ford Pro Marketplace alebo sa pomocou vašich firemných údajov zaregistrujte na stránke FordPro.com.

  • Krok 3: Pridajte produkty Fleet Connected Data Gateway (Pripojená dátová brána pre údaje vozového parku) alebo Fleet Quality Connected Data Gateway (Pripojená dátová brána pre údaje o kvalite vozového parku) do svojho účtu na Marketplace, v rámci karty „Explore More Products“ (Preskúmať ďalšie produkty). 
    • Upozorňujeme, že ak žiadate údaje týkajúce sa akéhokoľvek vozidla, ktoré je produktom viacerých značiek využívajúcim pripojiteľné zariadenie (PID), vyberte produkt Fleet Multi-Make Data Gateway (Dátová brána pre údaje viacerých značiek vozového parku).

  • Krok 4: Kliknite na ikonu „Add Vehicles“ (Pridať vozidlá) a zadajte podrobnosti o svojich vozidlách.

  • Krok 5: Po pridaní vozidiel vyberte čísla VIN a kliknite na položku „Subscribe to Product“ (Predplatiť produkt). Z rozbaľovacej ponuky vyberte produkt Fleet Connected Gateway na registráciu.  Ak požadujete iba údaje o stave vozidla, vyberte produkt Fleet Quality Connected Gateway. Ak chcete požiadať o údaje týkajúce sa vozidla zaregistrovaného v produkte viacerých značiek, mali by ste vybrať bránu Fleet Multi-Make Data Gateway. 

  • Krok 6: Ak chcete, môžete pridať prístup pre ďalších používateľov účtu. Vyberte možnosť „Add New Users (Pridať nových používateľov) a pomocou výberových políčok udeľte prístup na portál Developer Portal a priraďte rolu dev_portal_EUDA_admin. 

  • Krok 7: Prihláste sa do portálu Developer Portal tu pomocou svojich prihlasovacích údajov k Ford Pro Marketplace a prejdite na vytvorenie ID klienta a tajného kľúča. Môžete si tiež prezrieť technickú dokumentáciu rozhrania API priamo na portáli Developer Portal.

  • Krok 8: Použite získané ID klienta a tajný kľúč na prístup k údajom pomocou poskytnutého rozhrania API.


  1. Som zákazník služieb Ford Pro/správca vozového parku. Ako môžem zdieľať svoje údaje s tretími stranami?
Skôr než budete zdieľať akékoľvek údaje s treťou stranou, prečítajte si jednotlivé body často kladenej otázky č. 4 (Čo mám zvážiť pred zdieľaním svojich údajov s treťou stranou?).

Aby tretia strana mohla získať prístup k vašim údajom, musí sa najprv zaregistrovať ako schválený poskytovateľ služieb tretej strany. Pri registrácii by mala tretia strana postupovať podľa nasledujúcich krokov:

Zdieľanie vašich historických údajov s tretími stranami

Existujú dva spôsoby, ako môžete zdieľať svoje historické údaje s tretími stranami. Môžete buď: 

  • sami získať a stiahnuť si súbory historických údajov (podľa krokov v často kladenej otázke č. 8.5.1) a zdieľať tieto súbory s treťou stranou podľa vášho výberu; alebo

  • požiadať tretiu stranu, aby vo vašom mene požiadala o vaše historické údaje. V tomto prípade požiadajte tretiu stranu podľa vášho výberu, aby postupovala podľa krokov v často kladenej otázke č. 8. (Som tretia strana, ktorá potrebuje prístup k údajom zákazníka služieb Ford Pro/správcu vozového parku. Ako to môžem urobiť?). Zároveň si v často kladenej otázke č. 8.9.1 pozrite, ako môžete prestať zdieľať historické údaje s tretími stranami, ak zmeníte názor.
Zdieľanie vašich nepretržitých údajov s tretími stranami

Ak chcete zdieľať nepretržité údaje (údaje v reálnom čase cez rozhranie API) s príjemcom údajov tretej strany, požiadajte ho, aby postupoval podľa krokov uvedených v často kladenej otázke 8.8 nižšie. Ak potrebujete ďalšiu pomoc, kontaktujte zákaznícky servis (pozrite si kontaktné údaje v často kladenej otázke č. 7).

  1. Som tretia strana, ktorú zákazník služieb Ford Pro vymenoval za príjemcu údajov, ktorý má v jeho mene podať žiadosť o prístup k údajom. Ako to môžem urobiť?
Ak chcete po registrácii ako schválený poskytovateľ služieb tretej strany získať prístup k historickým údajom vášho zákazníka vo forme stiahnuteľného súboru JSON, postupujte podľa týchto krokov: 

Krok 1: Skontrolujte, či má váš zákazník oprávnenie na údaje o vozidle, ktoré chcete získať, a či jeho vozidlo je aktivované v jeho účte na Ford Pro Marketplace. Viac informácií o trhovisku Ford Pro Marketplace nájdete na webovej stránke divízie Ford Pro. 

Budete musieť poskytnúť informácie o vašej spoločnosti, ako aj podrobnosti o zákazníkovi, ktorého údaje si chcete vyžiadať. Ak chcete získať svoje údaje zo služby FORDLiive, kliknite vo vstupnom formulári pre zákazníka na možnosť „FORDLiive“. Budete požiadaní, aby ste poskytli 2 formy identifikácie na overenie vlastníctva v čase podania žiadosti.

  • Dbajte na to, aby ste postup koordinovali so svojím zákazníkom, pretože na spracovanie vašej žiadosti budeme potrebovať jeho súhlas do 3 dní od nášho pokusu o jeho kontaktovanie, inak bude žiadosť zrušená.
  • Budete potrebovať svoje čísla VIN a obdobie, ktorých sa požadované údaje týkajú. V prípade údajov o nabíjaní číslo VIN nie je potrebné.
Upozorňujeme, že údaje sú dostupné iba od 12. septembra 2025 (vrátane) až po maximálne 2 dni od aktuálneho dátumu. Vďaka tomu budú všetky systémové údaje synchronizované a sprístupnené, keď to bude potrebné. 

Krok 4: Skontrolujte si e-mail a overte podrobnosti svojej žiadosti.

Krok 5: Váš zákazník bude informovaný, aby potvrdil svoj súhlas so zdieľaním svojich údajov. Po získaní súhlasu zákazníka spoločnosť Ford spracuje vašu žiadosť o údaje. Ak nedostanete svoje informácie do 28 dní, kontaktujte spoločnosť Ford prostredníctvom [URL].

  • Krok 6: Dostanete e-mail s odkazom potvrdzujúcim, že údaje sú pripravené na stiahnutie. Informácie budú dostupné na stiahnutie počas 7 dní.
Ak si to rozmyslíte alebo chcete zabrániť tretej strane v získaní údajov: Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať až do momentu, keď údaje stiahne príjemca údajov tretej strany (v kroku 6 vyššie). Upozorňujeme, že ak odvoláte súhlas po tom, čo príjemca tretej strany už údaje stiahol, odvolanie súhlasu nevymaže údaje z miesta, kde boli stiahnuté.  Odkaz umožňujúci prístup k údajom automaticky vyprší za 7 dní alebo skôr, ak svoj súhlas odvoláte.


  1. Žiadosť príjemcu údajov o prístup k nepretržitým údajom zákazníkov služieb Ford Pro/vozových parkov 
Prípadne ak chcete po registrácii ako schválený poskytovateľ služieb tretej strany získať údaje v reálnom čase cez rozhranie API, požiadajte svojho zákazníka, aby dokončil proces udelenia súhlasu uvedený nižšie:


  • Krok 1: Prihláste sa do jeho účtu na Ford Pro Marketplace alebo sa pomocou jeho firemných údajov zaregistrujte na stránke FordPro.com. 
  • Krok 2: Pridajte produkty Fleet Connected Data Gateway do jeho účtu na Marketplace, v rámci karty „Explore More Products“ (Preskúmať ďalšie produkty).
  • Krok 3: Ak chcete pridať vozidlá, kliknite na položku „Add Vehicles“ (Pridať vozidlá) a zadajte podrobnosti o jeho vozidlách.
  • Krok 4: Prejdite na kartu Service Providers (Poskytovatelia služieb) v ponuke Fleet (Vozový park) a vyberte požadované čísla VIN.
     
    • Kliknite na položku „Add Consent (Pridať súhlas) a z rozbaľovacieho zoznamu vyberte poskytovateľa služieb tretej strany, s ktorým sa údaje majú zdieľať.
  •  
  • Krok 5: Ako poskytovateľ služieb tretej strany dostanete oznámenie o odsúhlasených číslach VIN a potom môžete postupovať podľa krokov predplatenia produktu vozového parku na registráciu vozidiel do produktu Fleet Connected Gateway, ako je opísané v často kladenej otázke č. 8.5.2.  
  • Krok 6: Ako schválený poskytovateľ služieb tretej strany sa prihláste na portál Developer Portal pomocou svojich prihlasovacích údajov k Ford Pro a prejdite k vytvoreniu ID klienta a tajného kľúča.
  • Krok 7: Použite získané ID klienta a tajný kľúč na prístup k údajom pomocou poskytnutého rozhrania API.
  • Krok 8: Ak chce používateľ prestať zdieľať údaje s treťou stranou, môže buď
     
    • komunikovať s odsúhlasenou treťou stranou offline, aby zrušil predplatné produktu Connected Data Gateway,
  •  
(alebo)

  • odstrániť súhlas tak, že sa vráti do svojej ponuky Fleet (Vozový park), vyberie číslo VIN a zvolí možnosť Remove Consent (Odstrániť súhlas).

  1. Som zákazník služieb Ford Pro. Ako môžem získať prístup k údajom, ktoré sa týkajú mojej nabíjačky, alebo ich zdieľať? 
Ak by ste chceli požiadať o historické údaje o nabíjacej stanici, postupujte podľa krokov uvedených v často kladených otázkach č. 8.5.1 (prístup) a č. 8.7 (zdieľanie).


Prípadne ak chcete získať prístup k údajom o nabíjaní v reálnom čase, postupujte podľa nižšie uvedených krokov. 

  • Krok 1: Skontrolujte, či máte platný účet na Ford Pro Marketplace s nabíjačkami pripojenými k nabíjaciemu softvéru Ford Pro. 
  • Krok 2: Ako správca vozového parku sa prihláste do svojho účtu na Ford Pro Marketplace pomocou prihlasovacích údajov k účtu Ford Pro.
  • Krok 3: Pridajte produkt Connected Data Gateway (Pripojená dátová brána) do svojho účtu na Marketplace, v rámci karty „Explore More Products“ (Preskúmať ďalšie produkty).
  • Krok 4: Priraďte prístup k portálu Developer Portal tak, že prejdete na záložku Users (Používatelia) a vybranému používateľovi poskytnete prístup k portálu Developer Portal ako „dev_portal_EUDA_admin“. Ak chcete, môžete na karte Users (Používatelia) pridať prístup pre ďalšieho používateľa účtu a udeliť mu rolu v rámci portálu Developer Portal a rolu dev_portal_EUDA_admin. 
  • Krok 5: Prihláste sa do portálu Developer Portal pomocou svojich prihlasovacích údajov k Ford Pro Marketplace a prejdite na vytvorenie ID klienta a tajného kľúča. 
  • Krok 6: Zaslaním e-mailu na fcseu1@ford.com zdieľajte svoje ID klienta so softvérovou podporou Ford Pro, ktorá umožní prístup k údajom a bude vás informovať o dokončení.
  • Krok 7: Po aktivácii budete dostávať údaje o nabíjaní Ford Pro v reálnom čase prostredníctvom kanála Google Pub/Sub za použitia protokolu OCPP (Open Charge Point Protocol). 
Zdieľanie údajov o nabíjaní v reálnom čase s treťou stranou:

  • Krok 1: Skontrolujte, či máte platný účet na Ford Pro Marketplace s nabíjačkami pripojenými k nabíjaciemu softvéru Ford Pro.  
  • Krok 2: Ako správca vozového parku sa prihláste do svojho účtu na Ford Pro Marketplace pomocou prihlasovacích údajov k účtu Ford Pro.  
  • Krok 3: Ak chcete, môžete na karte Users (Používatelia) pridať prístup pre ďalšieho používateľa účtu a udeliť mu rolu v rámci portálu Developer Portal a rolu dev_portal_EUDA_admin.  
  • Krok 4: Pridajte produkt Connected Data Gateway do svojho účtu na Marketplace, v rámci karty „Explore More Products“ (Preskúmať ďalšie produkty).  
  • Krok 5: Pozvite tretiu stranu do svojho účtu na Marketplace, aby ste jej umožnili prístup k portálu Developer Portal. 
  • Krok 6: Tretia strana by mala vytvoriť prihlasovacie údaje a zdieľať s vami svoje ID klienta. 
  • Krok 7: Zaslaním e-mailu na fcseu1@ford.com zdieľajte ID klienta tretej strany so softvérovou podporou Ford Pro, ktorá umožní prístup k údajom a bude vás informovať o dokončení. 
  • Krok 8: Po aktivácii bude tretia strana dostávať údaje o nabíjaní Ford Pro v reálnom čase prostredníctvom kanála Google Pub/Sub za použitia protokolu OCPP (Open Charge Point Protocol).  
Ak chcete prestať zdieľať údaje s treťou stranou, môžete odstrániť používateľa tretej strany z Ford Pro Marketplace alebo odvolať jeho povolenia na portáli Developer Portal a vymazať ID klienta na portáli Developer Portal. 



  1. Nie som zákazníkom služieb Ford Pro, ale som používateľom vozidla so službami Ford Pro/vozidla z vozového parku (napr. vodič) a podľa aktu o údajoch mám práva na údaje generované mojím používaním vozidla. Ako môžem požiadať o prístup k údajom alebo ich zdieľanie s tretími stranami? 

Kontaktujte svojho správcu vozového parku alebo držiteľa účtu na Ford Pro Marketplace (ak ide o inú osobu), ktorý by mal byť schopný spracovať žiadosť vo vašom mene.


  1. Mám v prenájme vozidlo Ford od požičovne, takže si myslím, že som používateľom tohto vozidla a mám práva na údaje generované počas môjho používania. Ako môžem požiadať o prístup k údajom alebo ich zdieľať s tretími stranami? 

Kontaktujte požičovňu, od ktorej ste si prenajali pripojené vozidlo Ford, ktorá by mala mať účet u spoločnosti Ford a mala by byť schopná spracovať žiadosť vo vašom mene. 


  1. Som autopožičovňa. Ako môžem v mene mojich zákazníkov spracúvať ich žiadosti (o prístup k ich údajom a/alebo zdieľanie ich údajov s tretími stranami)? 

  • Ak dostanete žiadosť o údaje od svojho zákazníka, ktorý si prenajíma vozidlo, postupujte podľa príslušných pokynov uvedených v často kladenej otázke č. 8 alebo použite žiadosť o historické údaje na predloženie podrobností na spracovanie takýchto žiadostí v ich mene.  Pred spracovaním akýchkoľvek žiadostí nezabudnite overiť, či mal nájomca práva na údaje.

  1. Som subjekt verejného sektora v EÚ, ktorý sa snaží podať žiadosť o údaje podľa kapitoly V aktu o údajoch. Ako to môžem urobiť? 
.

  1. Čo mám urobiť, ak predávam svoje vozidlo, nástennú nabíjačku alebo nabíjacie stanice?  
Ak sa rozhodnete predať svoje vozidlo (alebo inak trvalo previesť vlastníctvo vozidla alebo právo na jeho používanie) na inú osobu, musíte vykonať nasledujúce kroky. 

Zákazníci aplikácie FordPass/maloobchodní zákazníci 

  • Zrušte predplatné aplikácie FordPass (a všetkých služieb predplatených pre dané vozidlo cez aplikáciu FordPass).
  • Vykonajte továrenský reset vozidla. Podrobnosti o tom, ako to urobiť, nájdete v Často kladených otázkach o aplikácii FordPass. 
  • Neumožnite novému majiteľovi/používateľovi vozidla používať váš účet FordPass.
Zákazníci služieb Ford Pro/vozové parky 

  • Zrušte registráciu vozidla zo svojho účtu v rámci vozového parku a zo všetkých predplatených služieb. 

  1. Čo mám urobiť, ak kúpim vozidlo z druhej ruky od niekoho iného?
Skontrolujte, či ste dokončili úplný továrenský reset vášho vozidla. Pokyny na vykonanie továrenského resetu nájdete v Často kladených otázkach o aplikácii FordPass. Ak chcete po resete používať služby pripojeného vozidla, stiahnite si aplikáciu FordPass, vytvorte si účet FordPass a potom zaregistrujte vozidlo do svojho účtu FordPass. Ak sa chcete dozvedieť viac o aplikácii FordPass, navštívte stránku Ford Connectivity. 

  1. Ako zákazník služieb Ford Pro, ako získam svoje CUU ID (TSP ID schválené vlastníkom vozového parku)?
Správcovia služieb Ford Pro môžu získať prístup k svojmu firemnému CUU ID prechodom do firemných nastavení.
Ponuku firemných nastavení nájdete kliknutím na svoje prihlasovacie meno v pravom hornom rohu Ford Pro Marketplace.