„Čistiarne chcú v dodávkach vysoký interiér kvôli rozvozu oblečenia. Pekári zasa dodávky s vysokou strechou, aby sa do nich zmestilo množstvo políc, ktoré potrebujú. Zeleninári požadujú nezvyčajne široké priehradky. Cukrárne potrebujú priestrannejší interiéri,“ uvádza sa v reklamných materiáloch k modelu Transit z roku 1967.
Prvá generácia dodávky Transit vznikla preto, aby podnikatelia, počnúc nezávislými záhradnými architektmi až po veľké nadnárodné spoločnosti, zvládli viac práce, a to oveľa efektívnejšie a vo väčšom pohodlí. Napríklad rovná ložná plocha zaručuje viac miesta a ľahšie nakladanie. A vďaka motoru vpredu sa zážitok z jazdy viac približuje osobnému automobilu.
Zákazníci modelu Transit sa navyše od samého začiatku mohli oprieť o rozsiahlu sieť predajcov Ford. A hoci v prvých troch mesiacoch sa výroba vozidiel Transit zameriavala na dodávky s krátkym rázvorom, čoskoro pribudol všestranný variant s dlhým rázvorom či verzie chassis cab, minibus a kombi určené na široké spektrum využitia – presne v súlade s dnešnou ponukou divízie Ford Pro.
Už v roku 1966 sa na Transit spoliehali rôzni prevádzkovatelia veľkých vozových parkov, ako napríklad policajné zložky, železničné a plynárenské spoločnosti či dokonca armáda. Oddelenie Special Vehicle Operations automobilky Ford dokázalo rýchlo vybaviť požiadavky na úzko špecializované vozidlá Transit slúžiace na mimoriadne účely.
Presuňme sa do roku 2025 – útvar Ford Pro Special Vehicles na základe internej technickej odbornosti zabezpečuje pre vozové parky, ako napríklad britské
Automobilové združenie (AA) či
Londýnsku záchrannú službu, výkonnostné vylepšenia komponentov, systémy pomocného pohonu či doplnkové digitálne riešenia na začlenenie systémov od tretích výrobcov do dotykových displejov vo vozidle.
„Každý Transit má v sebe know-how, ktoré sa budovalo šesťdesiat rokov, a každá nová generácia vychádza zo spätnej väzby a skúseností našich zákazníkov,“ dodáva Hans Schep. „Digitálne riešenia od divízie Ford Pro sú dnes zárukou, že naša ponuka vozidiel Transit sa môže vyvíjať rýchlejšie než kedykoľvek predtým, aby mohli lepšie slúžiť našim zákazníkom a aj v budúcnosti stáli na čele z hľadiska produktivity.“