55. výročie legendárneho Fordu Mustang


BRATISLAVA, 17. apríla 2019
– V čase, keď si Ford pripomína 55. výročie modelu Mustang, nadšenci zo všetkých kútov sveta oslavujú, že sa už štvrtý rok po sebe stal najpredávanejším športovým kupé na svete. Od Austrálie až po Peru vládne Mustang ako najpredávanejšie športové kupé sveta za rok 2018, v ktorom sa podľa údajov IHS Markit predalo 113 066 kusov tohto vozidla. Rok 2018 je nielen rokom, keď Mustang už štvrtýkrát po sebe potvrdil svoje svetové prvenstvo ako najpredávanejšie športové kupé, ale zároveň sa stal najpredávanejším športovým kupé v Spojených štátoch, kde automobilka Ford minulý rok predala 75 842 kusov modelu Mustang. Za prvý štvrťrok 2019 predala spoločnosť Ford v Európe 2 300 vozidiel Mustang, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka predstavuje nárast o viac ako 27 percent.*

„Keď Ford pred 55 rokmi uviedol na trh model Mustang, úplne sme tým zbúrali zaužívané stereotypy,“ povedal Jim Farley, prezident spoločnosti Ford pre globálne trhy. „Nič nevypovedá o slobode, vetre vo vlasoch a potešení z jazdy tak ako Mustang; je to ikona. Neexistuje nič lepšie než vrčanie motora V8 v krásny jarný deň. Nečudo, že je to najobľúbenejšie športové kupé na svete.“ Podľa údajov spoločnosti Ford o predaji vo svete sa Mustang v roku 2018 predával v 146 krajinách. Od roku 2015 sa na celom svete predalo vyše 500 000 vozidiel Mustang šiestej generácie, z toho viac ako 45 000 v Európe. V minulom roku si model pripísal ďalšieho pol percentuálneho bodu ku globálnemu trhovému podielu a vo svojom segmente sa tak dostal na celkových 15,4 percenta, čiastočne aj vďaka novému variantu Mustang Bullitt. 

* Hlavných 20 európskych trhov: Rakúsko, Belgicko, Británia, Česká republika, Dánsko, Fínsko, Francúzsko, Nemecko, Grécko, Maďarsko, Írsko, Taliansko, Holandsko, Nórsko, Poľsko, Portugalsko, Španielsko, Rumunsko, Švédsko a Švajčiarsko. 
Mustang dosahuje emisie CO2 od 199 g/km a spotrebu paliva od 9,1 l/100 km.
Uvedené hodnoty spotreby paliva/energie, emisií CO2 a jazdného dosahu v elektrickom režime sú odmerané v súlade s technickými požiadavkami a špecifikáciami nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 a nariadenia Komisie (ES) č. 692/2008 v platnom znení. Uvedená spotreba paliva a emisie CO2 platia pre variant vozidla, nie pre konkrétne vozidlo. Používaný štandardný skúšobný postup umožňuje vzájomné porovnanie rôznych typov vozidiel od rôznych výrobcov. Pri určovaní spotreby paliva/energie, emisií CO2 a jazdného dosahu vozidla v elektrickom režime zohrávajú úlohu okrem spotreby paliva samotného vozidla aj iné netechnické faktory, ako je napríklad spôsob jazdy. CO2 je hlavný plyn vyvolávajúci skleníkový efekt a spôsobujúci globálne otepľovanie. Od 1. septembra 2017 budú niektoré nové vozidlá typovo schválené podľa skúšobného postupu WLTP (celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké vozidlá) podľa smernice (EÚ) 2017/1151 v platnom znení, čo je nový, realistickejší testovací postup na meranie spotreby paliva a emisií CO2. Od 1. septembra 2018 WLTP úplne nahradí nový európsky jazdný cyklus (NEDC), čo je súčasný testovací postup. Počas vyraďovania postupu NEDC sa spotreba paliva a emisie CO2 podľa WLTP prepočítavajú späť podľa postupu NEDC. V porovnaní s predchádzajúcimi hodnotami spotreby paliva a emisií bude existovať určitá odchýlka, pretože niektoré prvky testov sa zmenili, t. j. to isté vozidlo môže mať rozdielnu spotrebu paliva a emisie CO2.