Fotogaléria

Nová Fiesta ST

Nová Fiesta ST v sebe spája špičkový dizajn a technológiu Ford. Výsledkom je atraktívne, kompaktné a výkonné vozidlo. Označenie ST je skratkou pre Sport Technologies (športové technológie), a to je presne to, čo zákazníci spoločnosti Ford môžu očakávať od novej generácie Fordu Fiesta ST, ktorá príde na trh v roku 2013. Fiestu ST vyvinula spoločnosť Ford Team RS uplatnením prístupu Ford Performance Car DNA. Podvozok a pohonná jednotka vozidla využívajú pokročilé technológie a sofistikovanú techniku a prinášajú tak skutočný zážitok z jazdy s vysokovýkonným vozidlom.

 

Jedinečná karoséria ST

Športová silueta a výrazný dizajn Fiesty ST vznikli vďaka unikátnej karosárskej súprave dielov ST. Jej súčasťou je zadný spojler a difúzor, svalnaté krivky tiahnuce sa od predných hmlových svetiel pozdĺž blatníkov a podbehov kolies, ako aj disky kolies z ľahkých zliatin s pozoruhodným dizajnom.

Najnovší dizajn Ford

Prednej časti Fiesty ST dominuje rovnako ako pri Forde Focus ST veľká lichobežníková mriežka chladiča. Konštrukcia mriežky v tvare včelích plástov taktiež pomáha upútať pozornosť. Sekunduje jej dynamický dizajn svetlometov a plasticky tvarovanej kapoty.

Bohato vybavený interiér

Zákazníci Fiesty ST sa posadia do športových sedadiel Recaro so skvelým bočným vedením, ktoré sa v novej Fieste ST objavia po prvýkrát. Výkon vozidla budú taktiež odrážať jedinečné prvky prístrojovej dosky z uhlíkových vlákien, volant ST, hliníkové pedále a radiaca páka.

Výkon na úplne novej úrovni

Tento kompletne vynovený model Fiesta ST ponúkne výkon na úplne novej úrovni. Za všetko hovoria čísla: 1,6-litrový motor EcoBoost vyvinie výkon 180 k a krútiaci moment 240 Nm, vozidlo s ním zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako sedem sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť vyše 220 km/h. Súčasne však, vďaka technológii EcoBoost, bude vypúšťať o 20 percent menej emisií CO2 než predchádzajúca Fiesta ST.

Dômyselné jazdné technológie

Výrazné zlepšenie prinieslo aj použitie špeciálne vyladeného podvozka, ktorý je o 15 mm nižší než pri štandardnom modeli, zdokonaleného systému smerovania krútiaceho momentu Ford enhanced Torque Vectoring Control (eTVC) a elektronického stabilizačného systému s tromi režimami. Všetky uvedené technológie boli preverené na nemeckom okruhu Nürburgring Nordschleife, kde testovacie vozidlá odjazdili viac ako 5 000 km.