Fotogaléria

Ford na autosalóne v Paríži 2014

1. októbra 2014 – Na parížskom autosalóne 2014 predstaví spoločnosť Ford Motor Company omladený sortiment vozidiel. Zlatým klincom bude svetová premiéra kompletne prepracovaného modelu Ford S-MAX, elegantného a inovatívneho sedemmiestneho vozidla typu SAV (sports activity vehicle). Spoločnosť Ford v Paríži prvýkrát predstaví verejnosti aj vynovené, elegantné modely C-MAX a Grand C MAX zo segmentu MAV (multi-activity vehicle), ktoré sa môžu popýšiť nižšou spotrebou paliva, vyšším komfortom a kultivovanosťou, a tiež nový Ford Mustang v európskej špecifikácii, prvý Mustang určený na predaj v celej Európe za 50 rokov od spustenia výroby prvej generácie.

Okrem toho tu absolvuje európsku autosalónovú premiéru úplne nový, luxusný Ford Edge, kultivovaný, technicky vyspelý a priestranný automobil typu „smart utility vehicle“, ktorý bude po uvedení na európsky trh v roku 2015 zastávať funkciu vlajkovej lode medzi SUV značky Ford. Na parížskom autosalóne sa takisto v premiére predstaví nový, agilnejší a kultivovanejší Ford Focus ST, ktorý prvýkrát ponúkne možnosť výberu výkonného zážihového alebo vznetového motora.

V rámci európskeho transformačného plánu spoločnosti Ford z roku 2012 sme pôvodne chceli vyvinúť 25 nových vozidiel v priebehu piatich rokov, ale tento cieľ prekročíme, do konca roku 2015 uvedieme na trh 30 nových vozidiel,“ povedal Stephen Odell, výkonný viceprezident spoločnosti Ford pre Európu, Stredný východ a Afriku. Nový C-MAX a Focus ST ponúknu zákazníkom najmodernejší dizajn, najnovšie technológie a najvyšší výkon a po nich príde ďalšia vlna noviniek s úplne novými modelmi S MAX, Edge a dlho očakávaným Mustangom pre európsky trh.

 


Výnimočne príťažlivý úplne nový S-MAX

Úplne nový Ford S-MAX ostáva verný charakteru svojho predchodcu. Ponúka eleganciu, pôžitok z jazdy a vyspelú výbavu bez obetovania priestoru, flexibility a hospodárnosti.  S-MAX, ktorý sa v Európe začne predávať budúci rok, ponúkne v európskej premiére systém adaptívneho riadenia Ford Adaptive Steering, ktorý neustále prispôsobuje prevod medzi volantom a kolesami podľa rýchlosti jazdy, vďaka čomu si vodič môže naplno vychutnať jazdu po kľukatých cestách. Nové nezávislé zavesenie zadných kolies s integrovaným ramenom a odľahčenými hliníkovými prvkami prispieva k špičkovým jazdným vlastnostiam a výrazne zvyšuje kultivovanosť jazdy.

Bohatá ponuka moderných motorov

Nový sortiment výkonných, sofistikovaných pohonných jednotiek vrátane nových motorov EcoBoost s objemom 1,5 litra (160 k) a 2,0 litra (240 k) umožní vychutnať si tiché prostredie v kabíne s pocitom veľkej výkonovej rezervy. Ponuka vznetových motorov, ktoré prinesú očakávané zníženie emisií CO2 o sedem percent, bude zahŕňať 2,0-litrový motor TDCi s výkonom 120 k a prepracované motory TDCi s výkonom 150 k alebo 180 k. Zákazníci si tiež budú môcť prvýkrát zvoliť inteligentný pohon všetkých kolies vyvinutý spoločnosťou Ford.

Pokročil á technológia svietenia

S-MAX bude prvým vozidlom Ford na svete s dynamickými LED svetlometmi s neoslňujúcimi diaľkovými svetlami (Glare-Free Highbeam), ktoré udržiavajú maximálnu intenzitu osvetlenia bez oslepovania ostatných vodičov. Novinkou v tomto segmente je prednárazový bezpečnostný systém, ktorý pomáha zmierňovať následky nehôd dokonca aj pri diaľničných rýchlostiach.

Sofistikovaný interiér s dynamickým výzorom

S aerodynamickým, športovým zovňajškom korešponduje kultivovaný, sofistikovaný interiér s dynamickým dizajnom optimalizovaným z hľadiska komfortu, ktorý prvýkrát v tomto segmente prináša predné tvarované sedadlá Ford Multi-Contour a špeciálny klimatizačný systém pre zadné sedadlá. V interiéri úplne nového modelu S-MAX je možné vytvoriť 32 rôznych konfigurácií sedadiel a batožinového priestoru, a prvýkrát v tomto segmente ponúka jednoducho sklápateľné sedadlá Easy-Fold v druhom a treťom rade. Medzi ďalšie praktické prvky patrí hlasovo ovládaný komunikačný systém SYNC 2, bezdotykové otváranie dverí batožinového priestoru a najlepšie úložné riešenia v danej triede.

Nový C-MAX prichádza s vylepšeným dizajnom

Nový rad modelov C-MAX kategórie MAV (multi-activity vehicle) zaujme novým, aerodynamickejším zovňajškom s maskou chladiča v tvare obráteného lichobežníka, typickou pre vozidlá Ford, štíhlejšími, ostrejšie rezanými svetlometmi a hranatejšími, predĺženými hmlovými svetlami.

Modernejšie spracovaný interiér

Nový, krásne riešený interiér obsahuje menej ovládacích prvkov a prepínačov, čo spolu s kvalitnejšími materiálmi obloženia a novými čiernymi saténovými a chrómovými detailmi prispieva k jeho čistejšiemu, modernejšiemu vzhľadu. Medzi vylepšené úložné prvky patrí napríklad prepracovaná stredová konzola s integrovanou posuvnou lakťovou opierkou, lepšie prístupná skrinka pred spolujazdcom s výkyvným otváraním a hlbší úložný priečinok.

Vyspelé technológie a vyšší komfort

Nové modely navyše prinesú do segmentu MAV vyspelé technológie, ako napríklad bezdotykové otváranie dverí batožinového priestoru, a budú vybavené systémom Ford SYNC 2. Hrubšie bočné presklenie, účinnejšie akustické tesnenia a zvukovo pohltivé materiály v motorovom priestore potláčajú hlučnosť, prenos vibrácií a pocit tvrdosti v kabíne.

Moderné motorizácie pre rodinu C-MAX

Rodina modelov C-MAX bude tiež prvýkrát k dispozícii s novým 1,5-litrovým zážihovým motorom EcoBoost a 1,5-litrovým vznetovým motorom TDCi ECOnetic s výkonom 105 koní, s ktorým by mal byť päťmiestny C-MAX schopný jazdiť s emisiami CO2 len 99 g/km.

Kultový Ford Mustang pre Európu

Nový Ford Mustang s karosériou typu fastback alebo kabriolet ponúkne výkon a kultivovanosť na svetovej úrovni a typické dizajnové črty klasických modelov Mustang vrátane aerodynamického profilu, trojrozmerného, trojpruhového dizajnu zadných svetiel a charakteristickej lichobežníkovej mriežky chladiča s prednou maskou pripomínajúcou ústa žraloka. Na parížskom autosalóne sa Mustang prvýkrát predstaví vo svojom európskom šate s prepracovanými zadnými svetlami, vonkajšími spätnými zrkadlami a prednou maskou.

Bez kompromisov voči legende

To, ako Ford Mustang vyzerá, jazdí a znie, je jadrom jeho prirodzeného charakteru. Vysoko hodnotený 5,0-litrový motor Ford V8 dokáže vyvinúť výkon 418 k a krútiaci moment 524 Nm. V snahe uspokojiť európskych zákazníkov, kladúcich dôraz na hospodárnosť a nízke emisie CO2, bude okrem motora V8 v ponuke aj úplne nový, 2,3-litrový, turbodúchadlom preplňovaný motor EcoBoost, vybavený najmodernejšími technológiami, s výkonom 314 koní.

Skvelá ovládateľnosť vozidla

Nový Ford Mustang má úplne nové zavesenie predných aj zadných kolies a štandardnou súčasťou jeho európskej výbavy je vyladený podvozok Performance Pack. K vystuženiu a súčasne odľahčeniu prednej časti konštrukcie vozidla prispieva nová obvodová nápravnica, ktorá prispieva k lepšej predvídateľnosti pohybov kolies, čo má pozitívny vplyv na ovládateľnosť, charakter riadenia aj jazdný komfort.  Vďaka novej prednej náprave so vzperami MacPherson s dvomi guľovými kĺbmi bolo možné použiť veľké, výkonné brzdy. V Európe sa budú obe verzie modelu Mustang, s 2,3-litrovým motorom EcoBoost aj s motorom V8, štandardne dodávať s vysokovýkonnými brzdami a 19-palcovými diskami kolies.

Nový Ford Edge rožšíri sortiment vozidiel SUV

Po novom, stredne veľkom SUV Ford Kuga a úplne novom malom SUV EcoSport sa predstavuje úplne nový Ford Edge ako tretí produkt v rámci plánu spoločnosti Ford na rozšírenie európskeho sortimentu SUV.

Maximálny komfort pre cestujúcich

Rovnako ako úplne nový S-MAX, aj Edge bude vybavený systémom adaptívneho riadenia, a súčasne prinesie do Európy technológiu aktívneho potláčania hluku, ktorá pomocou troch mikrofónov sníma zvuky v kabíne a pomocou reproduktorov audiosystému vytvára opačne pôsobiace zvukové vlny s cieľom zlepšiť zvuk motora a celkovú zvukovú kulisu v kabíne.

Výkonné, ale aj úsporné motory pre európu

Ford Edge bude pre európskych zákazníkov k dispozícii s dvomi verziami 2,0-litrového vznetového motora Ford Duratorq TDCi. Verzia s výkonom 180 k, krútiacim momentom 400 Nm a plánovanými emisiami CO2 na úrovni 149 g/km sa bude kombinovať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a 210-koňová verzia s krútiacim momentom 450 Nm a plánovanými emisiami CO2 na úrovni 159 g/km sa bude dodávať so 6-stupňovou automatickou prevodovkou PowerShift s páčkami sekvenčného radenia pod volantom.

Ešte dokonalejší nový Focus ST

Doteraz najvyspelejší Focus ST ponúka nové technológie riadenia podvozka, vyladené zavesenie kolies a riadenie v kombinácii so špeciálnymi pneumatikami, čo zaručuje ešte vyššiu kultivovanosť, presnejšie reakcie podvozka a pôžitok z jazdy v ideálne vyváženom vozidle. Zákazníci budú mať navyše prvýkrát v histórii možnosť vybrať si zážihový alebo vznetový motor.

Po prvýkrát aj s dieselovým motorom

Prvý dieselový Focus ST ponúka nebývalé spojenie praktickosti pri bežnom cestovaní so športovým charakterom, dosahuje spotrebu paliva a emisie CO2 na najnižšej úrovni spomedzi všetkých doterajších vysokovýkonných modelov Ford. S 2,0-litrovým motorom TDCi s výkonom 185 k dokáže Focus ST zrýchliť z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy a jazdiť so spotrebou 4,2 l/100 km.

Špičkový benzínový motor EcoBoost

Pre zákazníkov, ktorí dávajú prednosť benzínu, je k dispozícii 2,0-litrový motor EcoBoost s výkonom 250 k. S ním dokáže vozidlo zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy, pričom kombinovaná spotreba paliva dosahuje hodnotu 6,8 l/100 km a emisie CO2 159 g/km.

Výkonný, ale aj úsporný Focus ST

Obe verzie sú prvýkrát k dispozícii so systémom Auto-Start-Stop, ktorý znižuje spotrebu vozidla s motorom EcoBoost o 6 percent, takže ide o najúspornejší benzínový Focus ST v doterajšej histórii. Verím, že tieto skvelé nové vozidlá odštartujú ďalší významný rok pre spoločnosť Ford of Europe, povedal Stephen Odell. „Aj rok 2015 bude v znamení nášho výrazného posunu vpred vďaka pokračujúcej produktovo orientovanej transformácii spoločnosti Ford.