Fotogaléria

Nový a ešte výkonnejší motor

Nová Fiesta ST ponúka vyladené pohonné ústrojenstvo, zavesenie kolies, riadenie a brzdy v záujme optimálnych jazdných vlastností vozidla, a zároveň je vybavená funkciami, ktorými sa v minulosti vyznačovali len väčšie športové automobily. S motorom EcoBoost, ktorý využíva mnohé moderné technológie, ako napríklad preplňovanie turbodúchadlom, vysokotlakové priame vstrekovanie paliva a dvojité nezávislé variabilné časovanie vačiek. Jeho nízka hmotnosť zasa prispieva k lepšej ovládateľnosti vozidla. O vhodnosti Fiesty ST na každodenné používanie svedčí aj jeho hospodárna prevádzka.

 


Kľúčové technológie použité v motore

Motor Ford EcoBoost s objemom 1,6 litra bol vyladený jedinečným spôsobom tak, aby poskytoval vysoký výkon a rýchlu odozvu. Celohliníková konštrukcia prispieva k zníženiu hmotnosti a dodáva vozidlu lepší výkon a manévrovacie schopnosti. Motor vo Fieste ST kombinuje priame vstrekovanie a technológiu dvojitého nezávislého variabilného časovania ventilov TiVCT s dômyselnou aplikáciou turbodúchadla a novým vpredu umiestneným medzichladičom.

Údaje o výkone a spotrebe paliva

Motor EcoBoost s menším objemom v novej Fieste ST má v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Fiesty ST o 20 percent vyšší výkon a zároveň o 20 percent nižšie emisie CO2. Motor EcoBoost 1,6 ponúkne výkon 182 koní pri 5 750 ot/min, krútiaci moment 240 Nm od 1500 do 5000 ot/min.

Zvukový sympozér Ford

Vo výbave novej Fiesty ST je dôvtipný systém Ford Sound Symposer, ktorý filtruje najatraktívnejšie zvuky z motora pod kapotou a privádza ich do kabíny. Stimulujúci zvuk motora tak prispieva k športovému zážitku z jazdy.

Nová manuálna prevodovka

Jedinečné nastavenia motora a s ním spojený dokonalý športový zážitok umocňuje aj nová šesťstupňová manuálna prevodovka. Ich vzájomnú sympóziu sa podarilo doladiť na severnej slučke pretekárskeho okruhu Nürburgring počas jazdy na viac ako 100 kolách tohto okruhu.

Riadenie a ovládateľnosť

Plne elektrický posilňovač riadenia v novej Fieste ST bol vyladený tak, aby poskytoval ostrejšie reakcie a lepšiu spätnú väzbu. Fiesta ST bude na pohyby riadenia rýchlejšie reagovať a zvýši rýchlosť odozvy, pretože od vodiča vyžaduje pevnejšie držanie volantu. Tyč riadenia má novú konštrukciu a pomáha sprostredkovať ostrejšie reakcie.

Zavesenie kolies

Podvozok vozidla bol vyvinutý v záujme lepšieho ovládania karosérie, lepšej schopnosti zatáčania a presnosti riadenia, ale bez straty jazdného komfortu. Je vybavený novými prednými kĺbmi s optimalizovaným uhlom sklonu a nové nastavenia zadnej časti podvozka a torzných tyčí znižujú náklon karosérie a umožňujú vyladiť pružiny tak, aby sa automobil lepšie ovládal na nerovných povrchoch. Vo vozidle sú použité unikátne pružiny a tlmiče. Svetlá výška je znížená o 15 mm, čo má za následok aj nižšie položené ťažisko.

Brzdový systém novej Fiesty ST

Brzdy novej Fiesty ST sa skladajú z väčších odvetrávaných predných diskov s 54 mm strmeňmi. V aktuálnych modeloch Fiesta zažívajú zadné disky svoj debut. Nový tandemový hlavný brzdový valec zvyšuje brzdný výkon a zároveň prispieva k vytváraniu spätnej väzby pre vodiča. Brzdové doštičky boli špeciálne zvolené tak, aby odolávali vädnutiu a prinášali skvelý výkon a pocit z jazdy.

Systém presmerovania krútiaceho momentu eTVC

Zdokonalený systém smerovania krútiaceho momentu Enhanced Torque Vectoring Control eTVC umožňuje novej Fieste ST prechádzať zákrutami vysokou rýchlosťou s ešte väčšou presnosťou. Systém eTVC je založený na systéme smerovania krútiaceho momentu Torque Vectoring Control TVC, ktorý pri zatáčaní pribrzďuje vnútorné predné koleso. Systém TVC sa po prvýkrát predstavil v novom Forde Focus. Dodatočný softvér pre novú Fiestu ST taktiež nenápadne pomáha ovládať vybočovanie vozidla pri zatáčaní, čím ďalej znižuje nedotáčavosť. Systém eTVC zlepšuje stabilitu v zákrutách bez vplyvu na rýchlosť.

Elektronický stabilizačný systém ESP

Pomáha vodičovi zmenšovať stratu kontroly nad vozidlom, ale vodiči môžu zvoliť obmedzenie zásahov systému a s vozidlom jazdiť na hranici jeho možností. Systém ESP vo Fieste ST ponúka tri režimy: ESC ON, systém zasahuje v plnom rozsahu, aby zabránil strate kontroly na vozidlom, ESC WIDE SLIP čiže režim šmýkania, systém ESC zasahuje neskôr, čo umožňuje nadšeným vodičom jazdiť miernym šmykom, ESC OFF, systém ESC nevykonáva žiadne zásahy, len systém eTVC zostáva aktívny.

EMISIE

1.6 EcoBoost, 182k (134kW), M6 - manuálna prevodovka
Emisná norma: Euro 5
Emisie CO2: 138 g/km

SPOTREBA

1.6 EcoBoost, 182k (134kW), M6 - manuálna prevodovka
Spotreba paliva v meste: 7,9 l/100 km
Spotreba paliva mimo mesta: 4,8 l/100 km
Spotreba paliva kombinovaná: 5,9 l/100 km

VÝKON

1.6 EcoBoost, 182k (134kW), M6 - manuálna prevodovka
Maximálny krútiaci moment: 240 Nm
Maximálna rýchlosť: 220 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h: 6,9s

HMOTNOSŤ

1.6 EcoBoost, 182k (134kW), M6 - manuálna prevodovka
Celková hmotnosť vozidla: 1575 kg
Pohotovostná hmotnosť vozidla: 1163 kg

Uvedené údaje o emisiách CO2 boli získané v súlade s technickými požiadavkami a špecifikáciami európskej smernice 80/1268/EEC alebo európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v znení (EC) 692/2008. Uvedené údaje o emisiách CO2 sú stanovené všeobecne pre typ vozidla a nie pre konkrétne vyrobené vozidlo. Použité štandardné postupy testov umožňujú porovnanie rôznych typov vozidiel od rôznych výrobcov. Tieto informácie nie sú súčasťou žiadnej produktovej ponuky. Uvedené údaje o spotrebe paliva boli získané v súlade s technickými požiadavkami a špecifikáciami európskej smernice 80/1268/EEC alebo európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v znení (EC) 692/2008. Uvedené údaje o spotrebe paliva sú stanovené všeobecne pre typ vozidla a nie pre konkrétne vyrobené vozidlo. Použité štandardné postupy testov umožňujú porovnanie rôznych typov vozidiel od rôznych výrobcov. Tieto informácie nie sú súčasťou žiadnej produktovej ponuky. Skutočná spotreba paliva sa može líšiť v reálnej prevádzke v závislosti od špecifikácie vozidla, štýlu jazdy a technických prvkoch výbavy, ako je napríklad klimatizácia, ale takisto aj od ostatných netechnických faktorov. Všetky výkonové údaje boli získané podľa testov Ford.

Podrobné technické údaje nového Fordu Fiesta ST vo formáte PDF (0,34 MB)

Viac informácií o formáte PDF - Formát PDF Vám umožňuje prehliadať a tlačiť súbory bez toho, aby ste museli mať nainštalovaný program použitý pri jeho vytvorení. AdobeTM poskytuje zadarmo program Acrobat Reader, s ktorým môžete pracovať s týmito súbormi. Pokiaľ už máte Acrobat Reader nainštalovaný vo svojom počítači, nájdete ho v zložke Programy v menu Štart. V opačnom prípade si ho stiahnite pomocou odkazu nižšie.
Získajte Adobe Acrobat Reader