Fotogaléria

Tipy pre jazdu s nízkou spotrebou paliva

Pomocou týchto jednoduchých pravidiel môžete počas jazdy výrazne znížiť emisie CO2 a zároveň ušetriť palivo a tým aj vaše peniaze. Ak sa budeme všetci riadiť nasledujúcimi radami, môžeme znížiť emisie CO2 z motorov automobilov až o 5,5 milióna ton ročne.

 

Znížte hmotnosť nákladu

Čím ťažší náklad vaše vozidlo vezie, tým viac musí motor pracovať. Skontrolujte preto svoj batožinový priestor a vyložte všetko, bez čoho sa môžete obísť. Ušetríte palivo aj peniaze.
 

Skontrolujte pneumatiky

Podhustené pneumatiky kladú vyšší valivý odpor, takže motor musí pre dosiahnutie rovnakej rýchlosti viac pracovať a spotrebuje tak viac paliva. Naopak prehustené pneumatiky spôsobujú nižšiu priľnavosť. Príliš nízky alebo vysoký tlak v pneumatikách je tiež príčinou rýchlejšieho opotrebovania pneumatík. Pre viac detailov prosím nahliadnite do príručky pre majiteľov automobilov.
 

Náklady na spustenú klimatizáciu

Klimatizácia vášho vozidla je poháňaná motorom, zvyšuje spotrebu energie a tým aj spotrebu paliva. Kým pri nižších rýchlostiach môžete namiesto použitia klimatizácie otvoriť okná, pri rýchlejšej jazde zvyšujú otvorená okienka odpor vzduchu, čo môže viesť k vyššej spotrebe energie, než vyžaduje spustená klimatizácia.
 

Jazdite plynule

Je dokázané, že agresívnou jazdou len málokedy ušetríte čas. V skutočnosti však jazdou v štýle brzda-plyn len spotrebujete viac paliva a oveľa rýchlejšie opotrebuje niektoré diely vozidla. Preto je oveľa efektívnejší a bezpečnejší plynulý a predvídateľný spôsob jazdy.
 

Nevyužívate ich, zložte ich

Strešné boxy a ostatné nosiče zvyšujú odpor vzduchu. To znamená, že motor musí pre udržanie rovnakej rýchlosti podávať väčší výkon. Ak strešné boxy nepoužívate, zložte ich.
 

Správny okamih pre preradenie

Vyššie otáčky nikoho neoslnia. Rýchla jazda je nebezpečná a znamená vyššiu spotrebu paliva. Na spotrebe paliva sa prejaví aj správne načasovanie zmeny rýchlostného stupňa. Motory pracujú najefektívnejšie medzi 2.000 až 3.000 otáčkami za minútu. Optimálny okamih pre preradenie je okolo 2.000 otáčok za minútu u vozidiel s dieselovým motorom a 2.500 za minútu s benzínovým motorom.