Fotogaléria

Zvýšenie trhového podielu v Európe

9. januára 2015 – Spoločnosť Ford of Europe vďaka silnému dopytu po nových osobných a úžitkových vozidlách zvýšila v roku 2014 predaj aj svoj trhový podiel. Spoločnosť Ford predala v roku 2014  na svojich 20 tradičných európskych trhoch celkovo 1,16 milióna vozidiel, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom predstavuje nárast o 7,3 percenta. Celkový podiel značky Ford v Európe vzrástol v roku 2014 o 0,2 percentuálneho bodu na 8,0 percenta, najvyššiu úroveň od roku 2011. Spoločnosť Ford tak obhájila pozíciu druhej najpredávanejšej značky vozidiel v Európe.

Viac než polovica vozidiel značky Ford predaných v Európe v roku 2014 boli úplne nové alebo významne obnovené modely, ktoré sa predstavili od konca roka 2012, keď spoločnosť Ford oznámila svoje plány výrazne urýchliť uvádzanie nových vozidiel v Európe. Predaj úžitkových vozidiel značky Ford sa v porovnaní s rokom 2013 zvýšil o 21 percent na 227 000 kusov, a to vďaka úplne obnovenému a rozšírenému radu vozidiel Transit. Vďaka tomu sa celoročný podiel spoločnosti Ford na trhu úžitkových vozidiel zvýšil o 1,4 percentuálneho bodu na 11,4 percenta, čo je najvyššia hodnota od roku 1997.

V roku 2014 našli naše nové produkty a technológie odozvu u zákazníkov a pomohli nám vytvoriť impulz na celý rok,“ povedal Roelant de Waard, viceprezident pre marketing, predaj a služby spoločnosti Ford of Europe. „V roku 2015 budeme využívať výhody nového Focusu a nového Mondea a uvedieme nové kľúčové vozidlá, ako je napríklad S-MAX, C-MAX a úplne nový Mustang. Pokrok aj naďalej vykazuje zameranie spoločnosť Ford na rast predaja súkromným zákazníkom a zákazníkom s vozidlovými parkami, ktoré prináša pozitívne výsledky z hľadiska imidžu značky a zostatkovej hodnoty. Predaj v kategórii maloobchodu a vozidlových parkov tvoril 74 percent celkového predaja vozidiel Ford v roku 2014. V porovnaní s predchádzajúcim rokom ide o nárast o jeden percentuálny bod a v absolútnej hodnote sa spoločnosť prepracovala na tri percentuálne body nad priemerom v odvetví.

Zákaznícky dopyt je silný v rámci celého modelového radu Ford. Najpredávanejší model, Ford Fiesta, zaznamenal nárast predaja o viac ako 5 percent. Fiesta je na najlepšej ceste stať sa aj tretí rok po sebe najpredávanejším malým vozidlom v Európe. Predaj SUV Kuga vyskočil o 31 percent, vďaka čomu sa minulý rok stal najlepším predajným rokom od uvedenia tohto modelu na trh v roku 2008.

Modelový rad Transit, do ktorého patria modely Transit, Transit Custom, Transit Connect a Transit Courier, zaznamenal najvyšší ročný objem predaja od roku 2008. Predaj pickupu Ranger vzrástol o 39 percent, čo znamená najlepší ročný výsledok predaja od európskeho uvedenia tejto značky v roku 1998. Spoločnosť Ford v decembri predala* 85 500 vozidiel, čo v porovnaní s decembrom 2013 predstavuje nárast o 10,1 percenta a prevýšenie rastu odvetvia o 3,5 percenta. Podiel spoločnosti Ford na trhu vzrástol medziročne o 0,5 percentuálneho bodu na 7,5 percenta.

Spoločnosť Ford dnes po prvýkrát potvrdila, že v polovici roka 2015 začne predávať úplne nový sedemmiestny model Ford Galaxy. Tento rok spoločnosť predstaví aj ďalšie nové modely, napríklad úplne nový S-MAX, C-MAX, Grand C-MAX, plug-in hybrid C-MAX Energi, Focus ST a Focus ST so vznetovým motorom, Mustang a zmodernizované modely EcoSport, Ranger, Transit Connect a Tourneo Connect. Úplne nové SUV Edge sa začne vyrábať koncom roka 2015.

*Spoločnosť Ford of Europe hlási objem predaja na 20 hlavných európskych trhoch so svojím zastúpením prostredníctvom národných predajných spoločností. Medzi 20 hlavných európskych trhov patrí: Rakúsko, Belgicko, Veľká Británia, Česká republika, Dánsko, Fínsko, Francúzsko, Nemecko, Grécko, Maďarsko, Írsko, Taliansko, Holandsko, Nórsko, Poľsko, Portugalsko, Španielsko, Rumunsko, Švédsko a Švajčiarsko.