Fotogaléria

Výsledky predaja spoločnosti Ford

15. januára 2014 – Spoločnosť Ford of Europe dnes oznámila, že maloobchodný predaj za celý rok 2013 vzrástol o 14 percent. Podiel spoločnosti na maloobchodnom trhu tak stúpol o celý percentuálny bod na 8,2 percenta. Zlepšenie v oblasti maloobchodného predaja, t. j. predaja jednotlivým zákazníkom, je výsledkom strategického posunu v roku 2013, ktorého cieľom bolo zamerať sa na zdravšie kanály predaja. Rozhodli sme sa výrazne znížiť predaj zákazníkom s vozidlovými parkami a znížiť počet registrácií vozidiel samotnými predajcami. Vďaka novým modelom sme usúdili, že dokážeme zodpovedajúcim spôsobom zvýšiť maloobchodné tržby,“ povedal Stephen Odell, prezident spoločnosti Ford pre Európu, Stredný východ a Afriku. „Naozaj sa nám to vyplatilo. Maloobchodný predaj je výhodnejší z finančného hľadiska aj z hľadiska lepšieho imidžu značky a zostatkových hodnôt.

Podiel spoločnosti Ford na maloobchodnom trhu v Európe sa zvýšil v každom z posledných 11 mesiacov a podiel na maloobchodnom trhu vzrástol v príslušnej kategórii pri každom modeli od Ka až po Galaxy. V porovnaní s rokom 2012 sa predaj značky Ford európskym maloobchodným zákazníkom a zákazníkom s vozidlovým parkom zvýšil o 7 percentuálnych bodov na 73 percent celkových tržieb, čo je o dva percentuálne body viac než priemerná hodnota v odvetví. Predaj v kategórii denného prenájmu a registrácie vozidiel predajcami sa znížili na 27 percent z 34 percent v roku 2012. Náš úspech v oblasti maloobchodu dokazuje, že aj vo veľmi ťažkých ekonomických podmienkach je dôležité naďalej investovať do nových vozidiel,“ povedal Odell. „Štyridsaťtri percent všetkých vozidiel značky Ford predaných v minulom roku boli úplne nové alebo značne obnovené modely.

V minulom roku taktiež vzrástol predaj úžitkových vozidiel značky Ford. Objem predaja sa zvýšil o 6,3 percenta a podiel na trhu stúpol na 9,2 percenta, čo je najvyššia úroveň od roku 2007. Za celý rok 2013 predala spoločnosť Ford v 19 tradičných európskych krajinách 1,1 milióna vozidiel, čím sa už šiesty rok po sebe stala druhou najpredávanejšou značkou v regióne. V decembri spoločnosť Ford zaznamenala nárast celkového objemu predaja už siedmy mesiac po sebe. Celkovo možno uviesť, že celkový podiel spoločnosti na trhu v týchto 19 krajinách bol takmer bez zmeny na úrovni 7,8 percenta napriek tomu, že na začiatku roku neboli dostupné modely Mondeo, S-MAX a Galaxy.

Ford Fiesta je aj naďalej najpredávanejším modelom značky Ford. Počas roka sa predalo celkom 290 500 kusov vozidiel Fiesta, čím sa tento model stal najpredávanejším vozidlom značky Ford pred Focusom a Transitom. Podľa najnovších údajov, ktoré zverejnila organizácia JATO Dynamics, sa Fiesta stala za prvých jedenásť mesiacov roku 2013 najpredávanejším malým vozidlom v Európe.

Vo Veľkej Británii, najväčšom európskom trhu z hľadiska objemu predaja spoločnosti Ford, v roku 2013 spoločnosť posilnila svoj náskok. Rovnako zaznamenala už 37. rok po sebe vedúce postavenie v rebríčku predaja vozidiel a 48. rok po sebe vedúce postavenie v rebríčku predaja úžitkových vozidiel. Nemecko sa opäť stalo druhým najväčším trhom pre vozidlá značky Ford v Európe, pričom zostávajúce tri miesta v rámci prvej pätky obsadilo Turecko, Rusko a Taliansko. Sme odhodlaní stavať na pevných základoch, ktoré sme vybudovali v roku 2013. Máme jednu z najsilnejších ponúk v odvetví a v roku 2014 ju budeme naďalej posilňovať,“ povedal Roelant de Waard, viceprezident pre marketing, predaj a služby.

Zástupcovia spoločnosti Ford uviedli, že v roku 2014 spoločnosť uvedie aspoň sedem nových vozidiel vrátane modelov EcoSport, Transit, Transit Courier, Tourneo Courier, Mondeo, Mondeo Hybrid a C-Max Energi Plug-in Hybrid.