Fotogaléria

3 milióny vznetových motorov 1.5 TDCi

15. októbra 2014 – Spoločnosť Ford vyrobila svoj trojmiliónty vznetový motor s nízkym objemom a nízkou uhlíkovou stopou v Európe. Medzníkový 1,5-litrový motor TDCi, ktorý tvorí súčasť novej rodiny motorov Ford spĺňajúcich emisnú normu Euro 6, bol vyrobený v závode na výrobu vznetových motorov v Dagenhame, ktorý je globálnym centrom špičkového inžinierstva vznetovým motorov spoločnosti Ford.

Je obzvlášť príznačné, že sme tento míľnik dosiahli pomocou najúspornejšieho a technologicky najvyspelejšieho vznetového agregátu Ford všetkých čias, 1,5-litrového vznetového motora TDCi, ktorý sa bude zavádzať do niektorých našich najobľúbenejších osobných vozidiel, povedal Dirk Heller, riaditeľ spoločnosti Ford of Europe pre oblasť výroby a prevádzky pohonných jednotiek.

Najnovšia verzia 1,5-litrového motora bude najprv dostupná v novom modeli Focus, po ktorom bude nasledovať úplne nové Mondeo, ako aj nové modely C-MAX a Grand C-MAX. Piesty, čapy aj tesnenia sú pokryté šesťmikrometrovou vrstvou diamantového uhlíka, ktorá znižuje trenie a zvyšuje hospodárnosť a kultivovanosť chodu. Zmodernizované turbodúchadlo s variabilnými dýzami pomáha zvyšovať prietok vzduchu, zatiaľ čo systém dodatočnej úpravy výfukových plynov na zachytávanie častíc NOX znižuje emisie oxidu dusného.

V Dagenhame sa vyrába aj 1,6-litrový motor TDCi značky Ford, ktorý poháňa model Fiesta ECOnetic so systémom Auto-Start-Stop a produkuje len 85 gramov emisií na kilometer. Ten istý 1,6-litrový motor bude dostupný v úplne novom modeli Ford Mondeo ECOnetic, ktorý produkuje emisie CO2 len na úrovni 94 g/km, čo je najmenej v danej triede vozidiel.

Výroba vznetových motorov v Dagenhame, ktorá bude čoskoro zahŕňať aj úplne nový vysokovýkonný 2,0-litrový motor TDCi s výkonom 210 koní, ktorý sa po prvýkrát predstaví v modeli Mondeo, predstavuje viac ako polovicu globálneho objemu výroby vznetových motorov značky Ford. Najväčšími európskymi trhmi pre vozidlá Ford so vznetovým motorom sú Veľká Británia, Nemecko, Taliansko a Francúzsko, kde sa podiel vznetových modelov pohybuje v rozmedzí od 47 do 60 percent. Dopyt po vozidlách značky Ford vybavených vznetovým motorom je obzvlášť silný v Portugalsku, Írsku a Rumunsku, kde predstavujú približne dve tretiny všetkých predaných osobných vozidiel, prípadne aj viac.

*Podiel osobných vozidliel Ford (vrátane modelov Tourneo Customer, Tourneo Connect a Tourneo Courier) so vznetovým motorom oproti zážihovým modelom za prvých šesť mesiacov roka 2014: Rumunsko 68 percent, Írsko 64 percent, Portugalsko 62 percent.

**Uvedené hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 sú odmerané v súlade s technickými požiadavkami a špecifikáciami nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 a nariadenia Komisie (ES) č. 692/2008 v platnom znení. Uvedená spotreba paliva a emisie CO2 platia pre variant vozidla, nie pre konkrétne vozidlo. Používaný štandardný skúšobný postup umožňuje vzájomné porovnanie rôznych typov vozidiel od rôznych výrobcov. Pri určovaní spotreby paliva a emisií CO2 vozidla zohrávajú úlohu okrem spotreby paliva samotného vozidla aj iné netechnické faktory, ako je napríklad spôsob jazdy. CO2 je hlavný plyn vyvolávajúci skleníkový efekt a spôsobujúci globálne otepľovanie. Vzhľadom na rôzne jazdné cykly a predpisy platné v rôznych krajinách sa tieto výsledky môžu líšiť od výsledkov merania spotreby paliva v iných oblastiach sveta.