Fotogaléria

Zdvojnásobenie výroby motorov 1.0l EcoBoost

6. septembra 2013 – Ford Motor Company zvyšuje výrobnú kapacitu oceneného 1,0-litrového motora EcoBoost, aby uspokojila dopyt európskych zákazníkov, zdvojnásobila výrobu vo svojom závode na výrobu motorov v nemeckom Kolíne nad Rýnom na viac ako 1 000 motorov denne. Počas prvých ôsmich mesiacov roku 2013 sa modely vybavené 1,0-litrovým motorom EcoBoost podieľali na rastúcom podiele na celkovom objeme predaja. Kompaktný model na rôzne aktivity B-MAX viedol so 44-percentným podielom vozidiel, ktoré si zákazníci celkovo objednali v 19 tradičných európskych krajinách, v ktorých sa predávajú vozidlá s 1,0-litrovým motorom EcoBoost. Na ďalšom mieste je s 32 percentami Focus, 26 percent pre Fiestu a 24 percent pre modely C-MAX a Grand C-MAX.

Spoločnosť spustila v závode na výrobu motorov ďalšiu výrobnú zmenu, aby uspokojila dopyt zákazníkov po motore s ocenením Medzinárodný motor roka 2012 a 2013, ktorý kombinuje priame vstrekovanie paliva, preplňovanie turbodúchadlom a premenlivé časovanie ventilov na zníženie spotreby paliva bez zníženia výkonu. Plánovaná výrobná kapacita pre rok 2013 sa preto zvýši z pôvodných 100 000 na 165 000 motorov. V roku 2014 dosiahne produkcia 200 000 motorov, čo znamená nárast celkovej európskej výrobnej kapacity o 62 percent. Spoločnosť Ford of Europe už skôr oznámila svoje plány strojnásobiť ročnú produkciu vozidiel vybavených úspornými zážihovými motormi EcoBoost z hodnoty 141 000 v roku 2011 na približne 480 000 v roku 2015.

1,0-litrový motor EcoBoost je z nášho pohľadu neuveriteľne úspešný, či už zo strany dopytu zákazníkov alebo médií. Dopyt stále neuveriteľne narastá, povedala Barb Samardzich, viceprezidentka oddelenia vývoja produktov v spoločnosti Ford of Europe. 1,0-litrový motor EcoBoost prináša výhody, ktoré ľudia očakávajú od malého motora, nízku spotrebu paliva a nízke emisie CO2 spolu so silou a výkonom tradičného 1,6-litrového motora. Spoločnosť Ford nedávno v Európe oznámila uvedenie novej verzie modelu Focus s 1,0-litrovým motorom EcoBoost, ktorý sa stane prvým nehybridným rodinným vozidlom so zážihovým motorom v Európe s emisiami CO2  na úrovni 99 g/km*.

Tento model bude dostupný na začiatku budúceho roka. Do radu vozidiel s 1,0-litrovým motorom EcoBoost sa postupne začlenia aj budúce vozidlá vrátane modelov Transit Connect, Transit Courier, Tourneo Connect, Tourneo Courier, nového Mondea a modelu EcoSport. Tento motor sa montuje do vozidiel značky Ford na celom svete. Nedávno bol uvedený v Indii a v Číne v modeli Ford EcoSport a neskôr v tomto roku sa dostane aj do Severnej Ameriky v modeli Ford Fiesta.

Vývoj 1,0-litrového motora EcoBoost prebiehal vo výskumných a vývojových centrách v nemeckých mestách Aachen a Merkenich a v meste Dunton vo Veľkej Británii. Vyrába sa aj v závode na výrobu motorov Ford v rumunskom meste Craiova. Oba závody, v Kolíne nad Rýnom aj v Craiove, boli zmodernizované s cieľom zabezpečiť výrobu 1,0-litrového motora EcoBoost. Do závodov sa zaviedli pokročilé výrobné technológie, ktoré znižujú objem chladiva potrebného pri obrábaní hliníkových častí motora na iba päť mililitrov na jeden komponent. Na porovnanie, predtým boli pri tomto procese potrebné dva litre chladiva, takže spoločnosť prispieva k zníženiu ekologickej záťaže z výroby.

Spoločnosť zaviedla aj technológiu testovania za studena, ktorá umožňuje vykonať skúšky motorov bez ich naštartovania, čo znižuje spotrebu paliva a emisie CO2 o 66 percent. Celá zvyšná energia potrebná na prevádzku závodu v Kolíne nad Rýnom pochádza z obnoviteľných zdrojov, vrátane troch vodných elektrární v Nórsku a vo Švédsku.

*Uvedené hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 sú merané v súlade s technickými požiadavkami a špecifikáciami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v znení neskorších predpisov. Výsledky sa môžu líšiť od hodnôt spotreby paliva dosahovaných v iných častiach sveta kvôli odlišným jazdným cyklom a predpisom platným v konkrétnych krajinách.