Fotogaléria

Najinovačnejšie spoločnosti pre rok 2013

14. februára 2013 – Každoročné ocenenie Najinovačnejšie spoločnosti, ktoré udeľuje agentúra Fast Company, je vyznamenaním pre popredné spoločnosti, vrátane Apple, Amazon, Google a Target spolu s nováčikmi Square, Fab a Tumblr. Spoločnosť Ford Motor Company je jedinou plnoformátovou automobilkou, ktorá sa prepracovala do zoznamu pre rok 2013. Na prvom mieste sa umiestnila spoločnosť Nike potom, ako uviedla dve hlavné inovácie – technológie FuelBand a Flyknit. Redaktori agentúry Fast Company zdôraznili úsilie, ktoré v nedávnej dobe vyvinula spoločnosť Ford, vrátane otvorenia laboratória Silicon Valley Lab v Palo Alto v Kalifornii v júni 2012, v ktorom môžu konštruktéri spoločnosti Ford spolupracovať s najlepšími a najšikovnejšími odborníkmi z oblasti techniky.

Medzi inovatívnymi funkciami, ktoré sú už k dispozícii vo vozidlách Ford, sa nachádza ocenený komunikačný systém SYNC®. Vodičovi umožňuje pomocou hlasových príkazov zostať v spojení s najnovšou mobilnou technológiou, takže môže neustále ovládať volant a sledovať dianie na ceste. V úplne novom Forde Fusion pre rok 2013 sa nachádza jedna z najkomplexnejších zostáv pokročilých systémov na asistenciu vodičovi, vrátane adaptívneho tempomatu a systému pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu. To všetko v dostupnom rodinnom sedane strednej triedy. Výskumníci spoločnosti Ford taktiež usilovne pracujú na budúcich systémoch, vrátane systému na odhadovanie zaťaženia vodiča, ktorý pomôže vodičom zvládať stresové situácie na ceste.

Rebríček Najinovačnejšie spoločnosti predstavuje najvýznamnejší editorský počin roka agentúry Fast Company. Tím redaktorov strávil mesiace zhromažďovaním a triedením údajov, aby identifikoval tie spoločnosti, ktoré sú príkladom toho najlepšieho v podnikaní a hospodárení na celom svete. Výsledkom je zoznam, ktorý sa odvažuje byť iným. Zdôrazňuje nielen rast tržieb a ziskové marže, ale aj progresívne obchodné modely a étos kreativity. Medzi tohtoročných ocenených patria významné značky ako Samsung a Coca-Cola, kreatívni nováčikovia ako Nasty Gal a Uber a spoločnosti podnikajúce v sociálnej oblasti ako Coursera a D-Rev. Ocenenie Najinovačnejšie spoločnosti podľa agentúry Fast Company v celosvetovom meradle získali také spoločnosti ako Safaricom z Kene (9. miesto), SodaStream z Izraela (23), on-line cestovná kancelária Oktogo z Ruska (35) a Landwasher z Číny (38).

Okrem spoločností z Top 50 agentúra Fast Company taktiež uviedla rebríček Top 10 najinovačnejších spoločností v 10 kategóriách, vrátane kategórií Spracovanie údajov, Zábava, Financie a Jedlo. Všetky sa objavia v tlačenom vydaní a na webovej stránke FastCompany.com. Ďalšie rebríčky Top 10 budú v nasledujúcich týždňoch naďalej vydávané on-line a prostredníctvom sociálnych sietí. Zvláštne on-line vydanie bude patriť kategórii: Najinovačnejšie momenty obchodu, od Apple až po Starbucks, Airbnb a Disney. V tohtoročnom zozname stojí za povšimnutie neprítomnosť gigantov z oblasti sociálnych médií, a to spoločností Facebook a Twitter. „Ani jedna z nich neprišla s inováciou, ktorá by stála za ocenenie,“ vysvetľuje časopis v sprievodnom článku. „Pri pohľade do histórie vidíme, že do nášho rebríčka sa dva roky po sebe podarilo dostať menej ako tretine spoločností. Tento rok sa v ňom umiestnilo iba sedem spoločností ocenených aj v minulom roku. To je znamením, že stále viac spoločností zo všetkých kútov sveta hľadá inovácie, aby získali konkurenčnú výhodu. A nároky sa budú už len zvyšovať.“ Vydanie Najinovačnejšie spoločnosti (marec 2013) od agentúry Fast Company sa v stánkoch objaví 19. februára. K dispozícii bude aj on-line na webovej stránke www.fastcompany.com/MIC a vo forme aplikácie prostredníctvom portálu iTunes.