Fotogaléria

Nový 1,5-litrový motor EcoBoost

19. apríla 2013 – Spoločnosť Ford Motor Company oznámila, že rozširuje ponuku svojich úsporných inovačných pohonných jednotiek o nový 1,5-litrový zážihový motor EcoBoost. Pre automobilku Ford, ktorá sa snaží uspokojiť vysoký celosvetový dopyt po štvorvalcových motoroch EcoBoost, znamená nová 1,5-litrová verzia strategický vstup na trh. S uvedením najnovšieho úsporného modelu má Ford odteraz kapacity na výrobu motorov EcoBoost v objeme 1,6 milióna kusov ročne. Do konca roka 2013 sa budú motory EcoBoost vyrábať dovedna v šiestich závodoch v Európe, Ázii a Severnej Amerike, čo je oproti roku 2010 trojnásobné množstvo výrobní.

Výroba 1,5-litrového štvorvalca EcoBoost, piateho člena rodiny EcoBoost, sa začne koncom tohto mesiaca v špičkovom závode spoločnosti Ford v rumunskom meste Craiova. O ďalších výrobných miestach bude automobilka informovať neskôr. Nový motor sa po prvý raz predstaví verejnosti v Číne v úplne novom modeli Ford Mondeo, ktorý bude mať premiéru koncom tohto mesiaca na autosalóne v Šanghaji. Po ňom bude ešte tento rok nasledovať sedan Fusion v Severnej Amerike a neskôr nový model Mondeo v Európe.

Technológia EcoBoost, ako hlavná zložka priebojnej stratégie spoločnosti Ford v oblasti znižovania spotreby paliva a úrovne emisií CO2, umožňuje zlepšenie uvedených parametrov až do výšky 20 percent. Nový 1,5-litrový motor využíva značkovú technológiu prepĺňania EcoBoost, priame vstrekovanie paliva a variabilné časovanie ventilov. Je navrhnutý tak, aby bol ešte úspornejší a poskytoval vysokú mieru kultivovanosti, výkonnosti a tichého chodu. Najnovší EcoBoost bude navyše znamenať strategický vstup automobilky Ford na svetové trhy ponúkajúce daňové úľavy zákazníkom.

Nový 1,5-litrový motor s hliníkovým blokom a dvoma vačkovými hriadeľmi v hlave valcov bude obsahovať niektoré z noviniek, ktoré sa predstavili už v ocenenej 1,0-litrovej verzii EcoBoost, ako napríklad integrované zberné výfukové potrubie. Motor by mal ponúknuť podobný výkon aj krútiaci moment ako aktuálny 1,6-litrový EcoBoost, no zároveň nižšiu spotrebu paliva a emisie CO2. EcoBoost s objemom 1,5 litra je ako prvý motor Ford vybavený elektronicky ovládanou spojkou remeňového pohonu vodného čerpadla. Podľa výrobcu skracuje čas zahrievania, čím prispieva k zvýšeniu účinnosti. Pridaný vodou chladený chladič plniaceho vzduchu ponúka účinnejší prívod vzduchu do motora.

Technológia EcoBoost z dielne automobilky Ford zmenila pohľad ľudí na zážihové motory a u zákazníkov má obrovský úspech, hovorí Joe Bakaj, viceprezident spoločnosti Ford Motor Company pre konštrukciu globálnych pohonných sústav. Nový 1,5-litrový motor rozširuje náš prísľub úsporného automobilizmu pod značkou EcoBoost z hľadiska spotreby paliva a na niektorých trhoch aj z hľadiska daňových úspor.

Od roku 2009, keď sa na trhu po prvý raz objavil rad EcoBoost s úvodným 3,5-litrovým vidlicovým šesťvalcom, predala spoločnosť Ford na celom svete už viac než 600 000 vozidiel, vybavených motorom EcoBoost. V roku 2010 automobilka pridala 2,0-litrový EcoBoost a o rok neskôr nasledoval 1,6-litrový EcoBoost. Minulý rok spoločnosť predstavila 1,0-litrovú verziu, ktorá získala ocenenie Medzinárodný motor roka 2012. Do konca tohto roka bude takmer 80 percent vozidiel značky Ford v celosvetovom meradle vybavených úspornou technológiou EcoBoost.