Fotogaléria

Reorganizácia výroby v Európe

14. júna 2011 - Spoločnosť Ford Motor Company dnes oznámila, že reorganizuje svoje výrobné plány, aby v Európe podporila agresívnu stratégiu rastu produkcie. Nové výrobné plány v Španielsku, Nemecku, Rumunsku a Turecku majú zvýšiť produktivitu výroby a zachovať flexibilitu, keďže spoločnosť sa v nasledujúcich troch rokoch pripravuje na uvedenie aspoň 20 úplne nových alebo výrazne omladených vozidiel. Oznámenie o výrobných plánoch prichádza týždeň potom, čo spoločnosti Ford a Sollers – druhý najväčší producent osobných automobilov a ľahkých úžitkových vozidiel v Rusku – v Moskve potvrdili, že vytvoria spoločný podnik s názvom Ford Sollers, ktorý bude v Rusku vyrábať a predávať vozidlá značky Ford.

Plány výroby na podporu stratégie rastu založenej na produktoch

Spoločnosť Ford ohlásila výrobné plány zdrojov v Španielsku, Nemecku, Rumunsku a Turecku v záujme zvýšenia produktivity a podpory stratégie rastu založenej na produktoch v Európe. Spoločnosť v priebehu nasledujúcich troch rokov uvedie v Európe aspoň 20 úplne nových alebo výrazne omladených vozidiel. Spoločnosť plánuje v montážnom závode v španielskej Valencii vyrábať Ford Transit Connect a Ford Kuga novej generácie.
 
V závode spoločnosti Ford v Saarlouis v Nemecku, v ktorom sa nedávno začala výroba úplne nového Fordu Focus, sa bude od roku 2012 vyrábať Focus Electric. V budúcnosti sa v tomto závode bude vyrábať Ford Focus budúcej generácie, ktorý nahradí súčasný model. V závode spoločnosti Ford v Kolíne nad Rýnom v Nemecku sa bude vyrábať omladená verzia modelu Ford Fiesta, ktorý sa dostane do výroby budúci rok, rovnako ako Fiesta ďalšej generácie, ktorá v budúcnosti nahradí súčasný model. Motoráreň v Kolíne začne v tomto roku produkovať nové 1,0-litrové úsporné motory EcoBoost.
 
V závode v meste Craiova v Rumunsku sa bude od začiatku roka 2012 vyrábať úplne nový Ford B-MAX a v budúcnosti sa tu bude tiež vyrábať druhé vozidlo patriace do segmentu B. V tomto závode sa začiatkom roka 2012 začnú vyrábať 1,0-litrové úsporné motory EcoBoost. V závode Ford Otosan v meste Kocaeli v Turecku sa bude okrem nasledujúcej generácie úžitkových vozidiel Tranzit vyrábať aj úplne nové ľahké úžitkové vozidlo. Výrobná reorganizácia bude mať vplyv na lepšie využitie kapacity, produktivitu a efektívne investície a napriek tomu zachová pružnosť aj do budúcnosti.
 
Spoločnosť oznámila nové výrobné plány v Španielsku, Nemecku, Rumunsku a Turecku. Spoločnosť Ford od týchto krokov očakáva, že zvýšia produktivitu výroby a zachovajú flexibilitu, pretože spoločnosť sa v nasledujúcich troch rokoch pripravuje na uvedenie aspoň 20 úplne nových alebo výrazne omladených vozidiel, čím ovplyvní svoje globálne produktové portfólio.
 
„Cez najhoršie obdobie ekonomickej krízy sme prešli ako silná a zisková spoločnosť a na trh chceme uviesť množstvo zaujímavých vozidiel,“ povedal Stephen Odell, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Ford of Europe, ktorý oznámil kroky spoločnosti Ford na tlačovej konferencii v španielskej Valencii. „Teraz vykonávame správne kroky, aby sme v Európe dosahovali zisk.“ „Kroky výrobných plánov, ktoré sme dnes oznámili, spolu s našimi existujúcimi výrobnými plánmi pre naše ďalšie európske závody, nám umožnia čo najlepšie využiť našu celkovú výrobnú kapacitu a poskytnú nám pevnú základňu, na ktorej založíme objemy výroby v najbližších rokoch.“

Podľa tohto plánu sa budú montážne závody spoločnosti Ford vo Valencii v Španielsku a v Saarlouis v Nemecku venovať výrobe vozidiel segmentu C, zatiaľ čo závody v Kolíne nad Rýnom v Nemecku a v Craiove v Rumunsku budú vyrábať vozidlá segmentu B a malé úsporné motory EcoBoost.
 

Reorganizácia produkcie, ktorá podporí plány rastu

Spoločnosť Ford plánuje vo svojom závode vo Valencii v Španielsku vyrábať budúcu generáciu modelov Ford Transit Connect a Ford Kuga. Závod zostane jediným európskym výrobným zdrojom úplne nového Fordu C-MAX a bude pokračovať v produkcii 2,0-litrového motora Ford EcoBoost. Spoločnosť Ford očakáva, že v závode vytvorí niekoľko stoviek pracovných miest, aby dodržala výrobné plány.
 
Závod Ford v Saarlouis v Nemecku, v ktorom sa vyrába celý rad Ford Focus, bude od konca budúceho roka vyrábať čisto elektrické vozidlo Focus Electric. V budúcnosti sa v tomto závode bude vyrábať budúca generácia Fordu Focus, ktorý nahradí súčasný model. V závode pribudne približne 150 stálych pracovných miest, ktorými spoločnosť podporí výrobné plány, vrátane výroby Focusu Electric.
 
V závode spoločnosti Ford v Kolíne nad Rýnom v Nemecku sa bude vyrábať omladená verzia modelu Ford Fiesta, ktorý sa dostane do výroby budúci rok, rovnako ako Fiesta ďalšej generácie, ktorá nahradí súčasný model. V tomto závode sa neskôr v tomto roku začnú vyrábať tiež 1,0-litrové úsporné motory EcoBoost. V Kolíne pribudne približne 50 stálych pracovných miest.

V závode v meste Craiova v Rumunsku sa bude od začiatku roka 2012 vyrábať úplne nový Ford B-MAX a v budúcnosti sa tu bude vyrábať druhé vozidlo patriace do segmentu B. V tomto závode sa začiatkom roka 2012 začnú vyrábať 1,0-litrové úsporné motory EcoBoost. Spoločnosť Ford tiež opätovne potvrdila svoj ​​záväzok investovať viac ako 675 miliónov eur, ktoré pomôžu premeniť závod v Craiove na moderný a celosvetovo konkurencieschopný výrobný závod.
 
V závode Ford Otosan v meste Kocaeli v Turecku sa bude okrem nasledujúcej generácie úžitkových vozidiel Transit vyrábať aj úplne nové ľahké úžitkové vozidlo. Závod Ford Otosan bude naďalej poskytovať technickú podporu pre Transit Connect budúcej generácie, ktorý sa bude vyrábať v Španielsku. Spoločnosť Ford už skôr potvrdila, že v závode v Southamptone vo Veľkej Británii bude vyrábať derivát podvozkov ďalšej generácie modelu Ford Transit.
 
„Robíme veľmi efektívne investičné rozhodnutia, ktoré nám umožnia lepšie využiť kapacitu a vytvoria lepšiu súčinnosť medzi dielmi a dodávateľmi a zvýšia našu produktivitu. Zároveň si zachováme vysokú úroveň flexibility, aby sme dokázali rýchlo plniť požiadavky zákazníkov,“ povedal Ken MacFarlane, viceprezident oddelenia výroby v spoločnosti Ford of Europe. Oznámenie o výrobných plánoch prichádza týždeň potom, čo spoločnosti Ford a Sollers – druhý najväčší producent osobných automobilov a ľahkých úžitkových vozidiel v Rusku – v Moskve potvrdili, že vytvoria spoločný podnik s názvom Ford Sollers, ktorý bude v Rusku vyrábať a predávať vozidlá značky Ford. Spoločný podnik je kľúčom k celkovej stratégii rastu spoločnosti Ford of Europe, pretože spoločnosti Ford umožní dodávať viac vozidiel a poskytovať lepšie služby zákazníkom v Rusku, ktoré bude v polovici dekády najväčším európskym trhom s vozidlami.