Fotogaléria

Výsledky predaja v roku 2009

14. januára 2010 - Ford posilnil v roku 2009 svoju pozíciu druhej najpredávanejšej značky v Európe s trhovým podielom 9,1 % na svojich 19-tich hlavných európskych trhoch, čo predstavuje medziročný nárast o 0,5 % a najlepší trhový podiel značky Ford v týchto krajinách od roku 1998. Výsledky predaja na týchto trhoch rástli sedem mesiacov po sebe vrátane decembra, pričom Ford zaznamenal svoj najvyšší decembrový predaj od roku 1997.

„Toto je dôležitý výsledok vo veľmi ťažkom roku európskeho automobilového priemyslu“, povedal John Fleming, predseda & CEO, Ford of Europe. „Náš úspech v zvyšovaní nášho trhového podielu, a zvlášť úspech modelov Ford Fiesta, druhého najpredávanejšieho európskeho auta, zvýrazňuje dôležitosť pokračovania investovania do nových a vzrušujúcich produktov pre zákazníkov aj uprostred ekonomického poklesu.“ „V roku 2010 budeme ďalej stavať na rozmachu našich produktov. V skutočnosti vstupujeme do jedného z najplodnejších období predstavovania nových produktov a technológií v histórii Ford of Europe, s 11 novinkami v našich produktoch len v tomto roku – vrátane obnovených modelov Ford Galaxy a Ford S-MAX, ktoré boli práve včera predstavené na autosalóne v belgickom Bruseli“, povedal p. Fleming.

Trhový podiel sa minulý rok zvýšil na 17-tich z 19-tich hlavných európskych trhov. Ford ukončil rok 2009 ako najpredávanejšia značka Spojeného kráľovstva a značka úžitkových vozidiel po 33. a 45. -krát po sebe, s celkovým trhovým podielom 16,8 % (+ 0,4 % vs. 2008) – najlepším výsledkom od roku 2001. Ford bol tiež lídrom v Írsku (15,7 %) a Maďarsku (9,9 %). Ford bol jednotkou medzi dovážanými značkami v Taliansku s 9,5 % -ným podielom na trhu, najvyšším od roku 1994. V Nemecku bol predaj najlepší za posledných 10 rokov (308 000 ks), trhový podiel 7,6 % bol najvyšší od roku 2002.

„Zatiaľ čo naše príjmy v porovnaní s rokom 2008 kvôli ťažkým ekonomickým podmienkam klesali, náš podiel a kvalita predaja boli značne pozitívnou kompenzáciou“ povedal Ingvar Sviggum, vice President, Marketing, Sales & Service, Ford of Europe. P. Fleming dodal: „2010 bude ďalší ťažký rok pre európsky automobilový priemysel, osobitne v súvislosti so skončením a redukciou niektorých kľúčových systémov šrotovného v západnej Európe. Predpovedáme, že trh by mohol byť v rozmedzí 13,5 – 14,5 milióna, čiže značný pokles v porovnaní s 15,7 milióna minulého roka.“ „My vo Forde sme ale rozhodnutí byť v európskom automobilovom priemysle víťazmi z dlhodobého hľadiska. Budeme naďalej prinášať našim zákazníkom inovatívne produkty s najnovšími technológiami a urobíme čokoľvek, aby sme zaistili, že naša činnosť, náš obchod nielen zostane funkčný, ale udržateľne ziskový.“