Fotogaléria

Ženevský autosalón 2010

28. februára 2010 - Na ženevskom autosalóne 2010 bude mať svoju európsku premiéru model Focus nasledujúcej generácie, ktorá prichádza len niekoľko týždňov po globálnom debute na januárovom severoamerickom medzinárodnom autosalóne. Toto bude vôbec prvá príležitosť pre európskych zákazníkov zhliadnuť vozidlo, ktoré je predstaviteľom novej generácie vozidiel značky Ford postavenej na globálnej platforme pre segment C. Spolu s modelom Focus nasledujúcej generácie autosalón predstaví aj produkčné verzie úplne nových modelov C-MAX a Grand C-MAX, ktorých predbežná podoba bola odhalená na minuloročnom frankfurtskom autosalóne. Spoločnosť Ford taktiež oznamuje ďalšie technologické vylepšenia modelov Ford Kuga a Mondeo, a navyše odhalí doplnkové možnosti pre nové modely S-MAX a Galaxy.
 

Úplne nový modelový rad Ford C-MAX

Úplne nové modely Ford C-MAX a Grand C-MAX, ktoré sa do predaja dostanú v priebehu tohto roku, budú predstavovať dva z hlavných ťahúňov spoločnosti Ford na ženevskom autosalóne a prinesú do segmentu kompaktných MAV vozidiel (Multi-Activity Vehicle - vozidlo určené pre rôzne aktivity) novú úroveň štýlu. Budúci majitelia MAV automobilov značky Ford majú v segmente C na výber nový 5-miestny model C-MAX alebo jedinečný 7-miestny model Grand C-MAX, ktorý disponuje dvomi posuvnými zadnými dverami a inovatívnym dizajnom sedadiel za účelom poskytnutia obrovského priestoru a dokonalej flexibility. Interiér 5-miestneho modelu C-MAX bude v Ženeve odhalený vôbec po prvýkrát.
 
Model C-MAX sa vyznačuje strešnou líniou v štýle kupé, ktorá postupne prechádza dozadu, čo však nezanecháva stopy na komforte a praktickosti vozidla. 7-miestny model sa vyznačuje vyššou strešnou líniou a tenšími stĺpikmi, čo zvýrazňuje veľa priestoru a viditeľnosť z interiéru. Kokpit úplne nového modelu C-MAX bude reprezentovať nasledujúcu generáciu systému spoločnosti Ford, ktorá spája človeka a stroj. Kľúčovým elementom tejto technológie sú dva päťsmerové prepínače na volante, ktoré riadia dva hlavné zobrazovacie panely vozidla: jeden sa nachádza na prístrojovom paneli a druhý je namontovaný na vrchu stredovej konzoly. Tento jednoduchý, intuitívny riadiaci systém umožňuje ovládať hlavné funkcie vozidla s oboma rukami na volante, čo minimalizuje rozptyľovanie.
 
Medzi pohonné jednotky s nízkou spotrebou a emisiami CO2 pre modelový rad C-MAX patrí aj nový zážihový motor Ford EcoBoost s objemom 1,6 l a vylepšené vznetové motory Duratorq TDCi s objemom 1,6 l a 2,0 l. „Uvedenie nového modelového radu C-MAX je veľmi významná udalosť a ukáže zákazníkom na celom svete, že s príchodom nových globálnych modelov vozidiel strednej triedy môžu očakávať skutočne vzrušujúci dizajn,“ povedal John Fleming, riaditeľ a CEO spoločnosti Ford of Europe. „Nový model C-MAX je len začiatok – s príchodom nového modelu Focus nasledujúcej generácie odhalíme viac z pozadia blízkej budúcnosti.“
 

Nové pohonné jednotky pre model Ford Kuga

Štýlový crossover Kuga posilňuje svoju povesť popredného vozidla svojej triedy s novými pohonnými jednotkami a prevodovkami, ktoré zvyšujú výkon, zlepšujú spotrebu a znižujú emisie CO2.  
 
Vynovená Kuga ponúka výkonnú 120 kW (163 k) verziu overeného motora Ford Duratorq TDCi s objemom 2,0 l, ktorý pri modeloch s pohonom všetkých kolies (AWD) a manuálnou prevodovkou produkuje emisie CO2 na úrovni len 159 g/km (6 percentné zníženie v porovnaní s predchádzajúcim motorom s výkonom 120 kW). Výhody hospodárnosti novej prevodovky Ford PowerShift zaručujú pri vznetovom motore s výkonom 103 a 120 kW (140 a 163 k), pohone všetkých štyroch kolies a automatickej prevodovke emisie CO2 na úrovni len 179 g/km, čo je najlepšia hodnota v tejto triede. S 20 percentným nárastom maximálneho výkonu vylepšuje nový 120 kW/163 k motor jazdné vlastnosti modelu Kuga, zvyšuje maximálnu rýchlosť zo 112 na 121 m/h (180 na 195 km/h), skracuje čas potrebný na zrýchlenie z 0-62 m/h (0-100 km/h) z 10,7 na 9,6 sekundy a rovnako spĺňa najnovšie emisné normy.
 

Nový motor Ford EcoBoost pre model Mondeo

Model Ford Mondeo sa vyznačuje vylepšenou spotrebou paliva a nižšími emisiami, kombinovanými so silnejším výkonom, čo má na svedomí nový výkonný zážihový preplňovaný motor Ford EcoBoost s priamym vstrekovaním a vylepšené vznetové motory Ford Duratorq TDCi. Rovnaké motory si už užívajú svoju slávu v nových modeloch S-MAX a Galaxy, ktoré sa taktiež v Ženeve vystavujú. Model Mondeo získava pre seba úplne nový, vysokovýkonný, preplňovaný zážihový motor Ford EcoBoost SCTi s výkonom 203 k a výrazne vylepšené vznetové motory Duratorq TDCi s objemom 2,0 l a výkonom 85 kW/115 k, resp. 103 kW/140 k, plus novú ohromujúcu verziu s výkonom 120 kW/163 k.
 
Okrem toho prichádza do modelového radu Mondeo aj plynulá a veľmi ľahká 6-stupňová dvojspojková automatická prevodovka, ktorá je súčasťou štandardnej výbavy pri 2,0 l zážihovom motore EcoBoost a ako voliteľný prvok je dostupná pre 103 a 120 kW (140 a 163 k) vznetové motory Duratorq TDCi. Nový vznetový motor Ford Duratorq TDCi s objemom 2,0 l a výkonom 120 kW (163 k) umožňuje modelu Mondeo dosahovať ohromujúcu spotrebu paliva v kombinovanom režime na úrovni len 5,3 l/100 km* a zároveň spĺňa emisnú normu Euro V. Spolu s novou prevodovkou Ford PowerShift má model Mondeo v kombinovanom režime spotrebu paliva na úrovni len 5,6 l/100 km*.

*Poznámka: Uvedené hodnoty spotreby paliva vychádzajú z európskej smernice o spotrebe paliva EÚ 80/1268/EEC a môžu sa líšiť od výsledkov merania spotreby paliva pri jazdných cykloch v iných oblastiach sveta.