Fotogaléria

Rozšírenie globálneho radu motorov EcoBoost

15. septembra 2009 – Už začiatkom roku 2010 absolvuje svoju globálnu premiéru rodina výkonných, úsporných štvorvalcových motorov Ford EcoBoost, predstavujúca významný medzník v stratégii sprístupňovania technológií masám. Úplne nové 1,6 a 2,0-litrové radové štvorvalce EcoBoost využívajú turbokompresor v kombinácii s technológiou priameho vstrekovanie paliva, vďaka čomu majú v porovnaní s konvenčnými zážihovými motormi s väčším objemom až o 20 percent nižšiu spotrebu paliva a úroveň emisií CO2, avšak pri rovnakom výkone. Motory EcoBoost budú súčasne poskytovať silu a výkon už od nízkych otáčok,  čo sú vlastnosti dobre známe fanúšikom vznetových motorov.
 
Potešenie z jazdy, ktoré motory EcoBoost prinášajú, priviedlo spoločnosť Ford k plánu nasadiť tieto hospodárne pohonné jednotky vo veľkom prakticky do celého svojho portfólia modelov. Napríklad do roku 2013 budú motory EcoBoost k dispozícii vo viac ako 90 percentách modelov Ford určených pre Severnú Ameriku. „Konštruktéri spoločnosti Ford zvážili každý možný variant konfigurácie motora, porovnávajúc výkon, cenu, spotrebu paliva a úroveň emisií, aby mohli určiť ten najlepší typ pohonu pre budúce modely vozidiel Ford,“ povedal Derrick Kuzak, viceprezident pre vývoj globálnych produktov Ford. „Technológia EcoBoost nám dáva všetko: výkon, aký zákazníci očakávajú, v kombinácii so zlepšením hospodárnosti, ktoré požadujú a ktoré bolo doteraz možné dosiahnuť len s najmodernejšími turbodieselovými motormi.“
 
V budúcnosti Ford zmení rozdelenie ponuky motorov pre svoje modely. V novom systéme 3,5-litrový motor EcoBoost V6 nahradí atmosférické motory V8, 2,0-litrový radový štvorvalec EcoBoost I4 nahradí atmosférické motory V6, 1,6-litrový radový štvorvalec EcoBoost I4 nahradí veľké atmosférické radové štvorvalcové motory. „V tejto ďalšej fáze nášho plánu rozšírime ponuku motorov EcoBoost; špičkový motor EcoBoost V6, ktorý v súčasnosti ponúkame v Severnej Amerike, doplnia nové hospodárne štvorvalcové motory s väčším objemom,“ dodal Derrick Kuzak.
 
Na európskom trhu sa ako prvé z rodiny radových štvorvalcov EcoBoost objavia 1,6-litrové motory v rôznych výkonových variantoch od 150 do 180 k, ktoré sa predstavia v úplne novom modeli Ford C-MAX koncom roku 2010. Ďalší, 2,0-litrový motor EcoBoost sa bude montovať do väčších vozidiel určených pre Európu.   V Austrálii  sa 2,0-litrový radový štvorvalec EcoBoost objaví v roku 2011 v modeli Ford Falcon. Očakáva sa, že do roku 2013 budú motory EcoBoost poháňať 1,3 milióna vozidiel značiek Ford, Lincoln a Mercury, pričom len v Severnej Amerike by sa ich malo predať 750 000.
 
Zážihové motory EcoBoost využívajú priame vstrekovanie paliva v kombinácii s turbokompresorom s cieľom dosiahnuť nižšie emisie, vyšší výkon a nižšiu spotrebu paliva. Motory s týmito modernými technickými prvkami aj pri nižšom zdvihovom objeme poskytujú potešenie z jazdy vďaka vysokému výkonu a priebehu krútiaceho momentu, akým sa vyznačujú vznetové motory s turbokompresorom. „EcoBoost je súčasť strednodobej a dlhodobej stratégie udržateľnosti spoločnosti Ford,“ povedal Derrick Kuzak. „Motory EcoBoost v kombinácii s modernými viacstupňovými prevodovkami, elektrickým posilňovačom riadenia a zdokonalenou aerodynamikou pomôžu značke Ford odpovedať na výzvy súvisiace s globálnym otepľovaním a dostupnosťou energie bez obetovania radosti z jazdy.“