Fotogaléria

Investície v Indii

8. januára 2008 -  Ford Motor Company plánuje v Indii počas troch nasledujúcich rokov investovať  na rozšírenie výroby viac ako 500 mil. USD (asi 11,4 mld. Sk). Tieto investície pokryjú niekoľko nových projektov: zväčšovanie súčasnej továrne v indickom Chennai, kde sa začne výroba nového malého vozidla v horizonte najbližších dvoch rokov a postavenie závodu na výrobu motorov, ktorý sa spustí do prevádzky v roku 2010.

Spoločnosť plánuje v Indii rozvinúť a zaviesť silnú stratégiu rastu. Táto investícia zvýši celkovú finančnú angažovanosť spoločnosti v Indii na viac ako 875 mil. USD ( takmer 20 mld. Sk). V roku 2007, týždeň po tom ako sa spustila výroba malých vozidiel v novej, modernej továrni v čínskom Nanjing, oznámil Ford investíciu 500 mil. USD na výrobu malých vozidiel v Thajsku. Investičný plán pre Indiu je už spustený a bude sa implementovať postupne v priebehu ďalších troch rokov. Prvá fáza zahrňuje prístavbu montážneho závodu na výrobu dieselových motorov v Chennai, ktorý bude mať počiatočnú ročnú kapacitu 50 000 kusov. Prvé motory by mali vyjsť z linky v apríli a budú použité pri miestnej výrobe modelov Fiesta a Fusion.
 
Značná časť investícií sa použije na rozvoj programu nových produktov, primárne na zväčšenie závodu v Chennai a prispôsobenie objemu výroby nových malých áut. Výroba malých vozidiel začne počas nasledujúcich dvoch rokov. Ročná kapacita sa tak do roku 2010 zvýši na 200 000 kusov. Druhý hlavný prvok investičného plánu je výstavba nového komplexného montážneho závodu na výrobu motorov v blízkosti továrne na výrobu vozidiel. Budú sa tu vyrábať oba – benzínové a dieselové motory novej generácie. Počiatočná ročná kapacita sa odhaduje na 250 000 kusov, a to začiatkom roku 2010. Výroba v dieselovom montážnom závode, ktorý sa práve pripravuje, sa zjednotí s novou továrňou. Nové továrne a rozšírenie výroby spolu vytvoria viac ako 9 000 pracovných miest ( z toho 1 500 priamo). Ford India zväčšil v roku 2007 sieť predajných miest o 20 autorizovaných dealerov. Dnes ich je spolu 130 v rámci celej krajiny. Spoločnosť plánuje ďalší rozvoj siete, keďže očakáva nárast predaja na domácom trhu.