Fotogaléria

Ekologické modely Flexifuel a nárast predaja

7. februára 2008 – Spoločnosť Ford of Europe predala minulý rok v Európe 17 500 modelov Flexifuel, ktoré spaľujú bioetanol. Tieto čísla predstavujú 60 %-ný nárast v porovnaní s rokom 2006 a predajný rekord. Ford v januári oznámil predajný rekord na svojich európskych trhoch (vrátane Flexifuel modelov) za rok 2007, s medziročným nárastom o 5,4 % (93 500 ks) na 1 833 600 vozidiel. 17 500 predaných modelov Flexifuel na európskych trhoch. Rekordné predaje upevnili pozíciu Forda ako lídra na trhu. Ponuka Flexifuel modelov využívajúcich obnoviteľnú energiu sa začiatkom roku 2008 ešte rozšíri. Modely Flexifuel tvoria časť produktovej škály Forda s nízkymi emisiami CO2.

"Naše rekordné predaje v Európe potvrdzujú, že naše vozidlá naďalej priťahujú stále viac zákazníkov k značke Ford. A som viac než potešený, že naše modely Flexifuel   sú súčasťou tohto úspechu“, povedal Jan Brentebraten, director Flexifuel / Alternative Fuel Vehicle Strategy, Marketing & Sales, Ford of Europe. „Máme dôvod byť optimistickí, že tento rozmach bude pokračovať, keďže začiatkom roka 2008 rozšírime našu súčasnú ponuku modelov Flexifuel o ďalšie tri. Spoločne s našou novou konvenčnou technológiou vozidiel Ford ECOnetic, produkujúcich ultra nízke emisie CO2, budeme mať jednu z najširších ponúk – a zákazník široký výber – vozidiel s nízkou emisiou CO2“, dodal.
 
Nové Mondeo, Galaxy a Ford S-MAX budú vo verzii Flexifuel dostupné začiatkom roka 2008 a doplnia tak modely Focus a C-MAX Flexifuel. Ford je priekopníkom vozidiel na alternatívny pohon (flexible fuel vehicles – FFVs) v Európe, kde sa predalo viac ako 45 000 modelov Ford Flexifuel, od ich uvedenia    vo Švédsku pred siedmymi rokmi. Ford je vlastníkom najväčšej továrne na FFVs v Európe, čo je dôsledok jeho líderstva v tejto oblasti. Všetky Ford Flexifuel vozidlá spaľujú bioetanol E85 (zmes: 85 % bioetanolu a 15 % benzínu), čistý benzín alebo ich kombináciu. Kombinované použitie bioetanolu ako paliva a Fordovej technológie Flexifuel môže zredukovať celkový životný cyklus emisií CO2, medzi 30 až 80 %, bez kompromisov výkonu a jazdných kvalít.