Fotogaléria

Päť rokov značky na Slovensku

28. júna 2007 - V  týchto dňoch si spoločnosť Summit Motors Slovakia pripomína piate výročie svojho pôsobenia vo funkcii výhradného dovozcu automobilov značky Ford v Slovenskej republike. Spoločnosť bola oficiálne založená 30. mája 2002 a jej pôsobnosť  sa datuje od podpísania zmluvy s americkou spoločnosťou Ford Dearborn Michigan, 1. júla 2002.

Prvé myšlienky na vznik spoločnosti

Pri začiatkoch vzniku spoločnosti Summit Motors Slovakia stálo vtedy len pár ľudí, ktorí verili, že značka Ford má na Slovensku svojich priaznivcov a nájde si svoje miesto na už zdanlivo nasýtenom trhu osobných a ľahkých úžitkových vozidiel. Dovtedajším zastúpeniam značky Ford na Slovensku sa príliš nedarilo, napriek vo svete uznávanej kvalite automobilov s modrým oválom v logu. Nový dovozca priniesol novú nádej aj pre záujemcov o predaj a servis automobilov Ford, a tak ešte počas roka 2002 mal Summit Motors Slovakia predajnú sieť v deviatich mestách Slovenska – v Bratislave, Trnave, Nitre, Nových Zámkoch, Bánovciach nad Bebravou, Žiline, Banskej Bystrici, Humennom a Košiciach. Počas ďalšieho roka k nim pribudol ešte Prešov. Rok 2002 bol pre spoločnosť Summit Motors Slovakia dôležitý najmä z hľadiska znovuuvedenia značky Ford na slovenský trh, tvorenia stratégie, plánov a vízií pre najbližšie roky.

Priaznivý vývoj obľúbenosti značky potvrdzujú čísla

V úvodnom roku 2002 mala značka Ford takmer zanedbateľný trhový podiel – 0.48 % a 91 predaných vozidiel (s predajom áut však začala až na jeseň), no každý ďalší rok predajnosť vozidiel Ford rástla. V roku 2003 sa predaj zvýšil na 1131 kusov a trhový podiel tak vzrástol na 1.61%,  ďalší rok to bolo 2.27 % trhu s počtom 1546 predaných vozidiel. V roku 2005 sa predajnosť vozidiel značky Ford takmer zdvojnásobila - 3019 predaných vozidiel znamenalo pre značku prekročenie hranice štyroch percent trhu. Rozvoj predajných aj popredajných služieb spolu s novou službou financovania nových aj jazdených vozidiel (Summit Finance Slovakia, s. r. o. - od roku 2005) prispeli k tomu, že značka pokračovala v zväčšovaní svojho trhového podielu a v roku 2006 našlo svojich majiteľov 3443 nových vozidiel značky Ford. Trhový podiel 4.35% za minulý rok je dôkazom pokračujúceho trendu rastu trhového podielu značky. Spoločnosť Summit Motors Slovakia vstúpila v prvom roku na trh s ponukou modelov Ka, Fiesta, Focus, Mondeo, Galaxy a Transit. V roku 2003 sa portfólio rozšírilo o modely Fusion, Fiesta-van a Connect. Rok 2004 priniesol novinku Focus C-MAX, Ranger a nový Focus a v roku 2006 prišiel úspešný S-MAX. V období rokov 2002 až 2004 bol najpredávanejším typom Ford Focus, obľúbený v celej Európe, a od roku 2005 ho v pozícii najpredávanejšieho typu vystriedala nová Fiesta.

Ocenenie kvalít vozidiel Ford

Kvalita, dizajn, funkčnosť ako aj výborné jazdné vlastnosti vozidiel Ford boli v priebehu rokov potvrdené mnohými oceneniami. V roku 2003 získal typ Transit Connect ocenenie „Van of The Year“ („Dodávka roka“). Hneď ďalší rok sa novinka Focus C-MAX pýšila hneď dvoma titulmi, a to „Auto roka 2004“ na Slovensku a „Európska cena za dizajn“. Mimoriadne úspešný je pre značku práve tento rok, počas ktorého je typ S-MAX jednoznačným víťazom a hrdí sa titulom európskeho aj slovenského „Auta roka“. Navyše, v roku 2007 sa ocenenie „Van of The Year“ dostalo znova na pôdu značky Ford, tentoraz vďaka osvedčenému typu Transit. Automobily Ford sa stali vďaka svojej vynikajúcej jazdnej stabilite etalónom v konštrukcii podvozkov, stopy línie dizajnu Forda známej ako „New Edge“, perfektne uplatnenej najmä v prvej generácii typu Focus, v súčasnosti nachádzame nielen na nových automobiloch Ford, ale aj na automobiloch konkurenčných značiek. Skvelé jazdné vlastnosti, elegantný dizajn, dokonalé dielenské spracovanie interiéru a bohatá výbava základnej a voliteľnej výbavy novej generácie typu Mondeo, ktorá príde na náš trh v septembri, umožní značke Ford reálne súťažiť   aj o prestížnu pozíciu najpredávanejšieho automobilu strednej triedy (tzv. manažérskeho auta) u nás, i v ostatných európskych štátoch.
 

Filozofia a tradícia značky

Ford na Slovensku vychádza z filozofie a tradičných hodnôt Fordu, ktorý sa celosvetovo angažuje v oblasti ochrany životného prostredia, kultúrnych pamiatok  a športu. Spoločnosť Summit Motors Slovakia sa rozhodla aktívne zapájať do riešenia problematiky životného prostredia vo svojom regióne. Po ekologickej katastrofe v Tatrách Ford prispel nemalou čiastkou (50 000 USD) Ministerstvu životného prostredia na revitalizáciu prírody danej oblasti. Spoločnosť tiež finančne podporila rekonštrukciu hradieb Trenčianskeho hradu, ktorý bol v tom čase v katastrofálnom stave. V oblasti športu je to najmä podpora Teamu RS Slovakia. Mnohí dnes iste poznajú mladého pretekára Martina Koiša, ktorý na Forde Focus dosiahol v pretekoch automobilov do vrchu značné úspechy a v roku 2006 sa stal majstrom republiky vo svojej triede.
 

Bližšie k zákazníkom

V najbližšom období má spoločnosť v pláne ešte viac sa priblížiť svojím zákazníkom rozšírením predajnej siete na Slovensku. Na august pripravuje otvorenie dílerstva v Poprade, koncom roka v Martine a začiatkom roka 2008 otvorí svoje druhé predajné miesto v Bratislave. Spolu s lízingovou spoločnosťou Summit Finance Slovakia, s.r.o. zameranou na poskytovanie značkových finančných služieb zákazníkom vozidiel Ford otvára Summit Motors Slovakia pre zákazníkov nový priestor pre pohodlné rozhodovanie pri výbere vozidla. Filozofiou značkového lízingu je sprístupniť zákazníkom priamo v predajni vozidiel čo najširšiu škálu finančných produktov a umožniť tak klientovi komfortné nakupovanie. Financovanie a poistenie sa stávajú doplnkovou výbavou vozidla, ktorú zákazník nájde u každého autorizovaného predajcu vozidiel Ford na Slovensku.