Fotogaléria

Na čele predaja úžitkových vozidiel

16. apríla 2015 - Vďaka zvýšenému dopytu zákazníkov po úplne novom a rozšírenom modelovom rade Transit, ktorý mal za následok najvyšší podiel automobilky na trhu za 20 rokov, sa Ford stal najpredávanejšou značkou úžitkových vozidiel za prvý štvrťrok 2015. Spoločnosť Ford predala na svojich 20 tradičných európskych trhoch* celkovo 70 646 úžitkových vozidiel počas prvých troch mesiacov, čo predstavuje medziročný nárast o 42,4 percenta. Trhový podiel automobilky vzrástol na 13,3 percenta.

Silný rozmach predaja našich úžitkových vozidiel pokračoval aj počas prvého kvartálu, poháňaný dopytom po úplne novom štvorčlennom modelovom rade Transit,“ povedal Peter Fleet, viceprezident pre oblasť predaja spoločnosti Ford of Europe. „Spoločnosť Ford kompletne vynovila svoju ponuku úžitkových vozidiel a posun zo siedmeho miesta na trhu v roku 2012 na úplný vrchol v roku 2015 dokazuje, že zákazníkom dávame presne to, čo potrebujú.

Na čele stúpajúceho predaja stojí rodina vozidiel Ford Transit, ktorá tento rok oslavuje svoje 50. výročie. Spoločný dopyt po modeloch Transit a Transit Custom vzrástol o 27 percent, keď sa v prvom štvrťroku predalo viac ako 45 000 vozidiel, pričom predaj modelu Transit Connect stúpol o 69 percent. Z modelu Transit Courier, ktorý je úplne prvým malým Transitom, sa predalo 4 400 kusov. Silný kvartál zaznamenal aj pickup Ford Ranger, ktorý je ku dnešnému dňu tohto roka najpredávanejším modelom vo svojom segmente s počtom 6 578 predaných vozidiel, čo predstavuje medziročné zvýšenie o 46 percent. Počet zákazníckych objednávok na úžitkové vozidlá Ford za prvý štvrťrok narástol v medziročne o 87 percent.

Marcový predaj
Ford sa stal v Európe najlepšou značkou úžitkových vozidiel za miesiac marec, keď zaznamenal nárast trhového podielu o 2,9 percentuálneho bodu na 14,3 percenta. Obzvlášť silný mesiac zažila automobilka na britskom trhu. S počtom 16 497 registrácií si pripísala svoj doposiaľ najlepší mesiac z hľadiska predaja úžitkových vozidiel.

*Spoločnosť Ford of Europe hlási objem predaja na 20 hlavných európskych trhoch so svojím zastúpením prostredníctvom národných predajných spoločností. Medzi 20 hlavných európskych trhov patrí: Rakúsko, Belgicko, Veľká Británia, Česká republika, Dánsko, Fínsko, Francúzsko, Nemecko, Grécko, Maďarsko, Írsko, Taliansko, Holandsko, Nórsko, Poľsko, Portugalsko, Španielsko, Rumunsko, Švédsko a Švajčiarsko.