Fotogaléria

Nový štýlovejší C-MAX a Grand C-MAX

17. septembra 2014 – Spoločnosť Ford Motor Company dnes predstavila štýlové nové modely C-MAX a Grand C-MAX, ktoré sa vyznačujú novým, elegantným dizajnom exteriéru, pekne remeselne vypracovaným interiérom s vylepšenými možnosťami úložných priestorov, ako aj výraznou úsporou paliva a nižšou hladinou emisií CO2. Päťmiestny C-MAX a sedemmiestny Grand C-MAX sa začnú predávať v Európe začiatkom roka 2015 a prinesú vynikajúcu mieru pohodlia a kultivovanosti. Oba modely budú vybavené vyspelými technológiami, ku ktorým patrí aj komunikačný systém SYNC 2 od spoločnosti Ford s hlasovým ovládaním.

Rad vozidiel C-MAX bude po prvý raz vybavený novým 1,5-litrovým zážihovým motorom EcoBoost z dielne automobilky Ford a 1,5-litrovým vznetovým motorom TDCi ECOnetic s výkonom 105 k, ktorý by mal v päťmiestnom modeli C-MAX priniesť emisie CO2 na úrovni 99 g/km. C-MAX si získal dobré meno vďaka tomu, že ponúka vyváženú kombináciu vynikajúcej úspory paliva, citlivého športového ovládania a flexibilného, priestranného interiéru,“ uviedol Stephen Odell, výkonný viceprezident spoločnosti Ford pre Európu, Blízky východ a Afriku. „Všetky pohonné jednotky ťažia z vylepšení v oblasti emisií CO2 bez toho, aby vozidlo muselo obetovať niečo zo svojich skvelých jazdných vlastností.

Nový rad Ford C-MAX prináša tiež úroveň kultivovanosti, aká sa zvyčajne nájde u väčších vozidiel pre náročnejších zákazníkov, vrátane dverí batožinového priestoru s bezdotykovým otváraním, ktoré sú novinkou v segmente a na ich otvorenie stačí jemný pohyb nohou, ktorým získate prístup do batožinového priestoru,“ dodal Odell. Spoločnosť Ford po prvý raz predstavila model C-MAX v roku 2003 a odvtedy predala v Európe viac ako 1,2 milióna kusov.Teraz je C-MAX už vo svojej tretej generácii a tohtoročný predaj tohto modelu predstavuje zatiaľ vyše 12 percent všetkých predaných vozidiel určených na rôzne aktivity (MAV) v Európe.

 


Zákazníci majú naďalej možnosť výberu medzi päťmiestnou verziou C-MAX alebo sedemmiestnym modelom Grand C MAX, ktorý je vybavený unikátnymi posuvnými dverami po oboch stranách z dielne automobilky Ford a sedadlami, ktorých „priechodné“ riešenie ponúka väčšiu praktickosť, priestrannosť a flexibilitu. Rad vozidiel C-MAX prešiel zmenou dizajnu a v novej úprave odráža globálny dizajnový jazyk One Ford. Vozidlá sú v ponuke v nových farbách karosérie – červenej Red Rush a štýlovom hnedosivom odtieni s názvom Caribou. Dynamická úprava prináša výraznejšiu, elegantnejšiu prednú časť s mriežkou chladiča v tvare obráteného lichobežníka, ktorá je charakteristická pre značku Ford. Dýzy ostrekovačov sú ukryté pod čelným sklom, čo dodáva novému dizajnu kapoty čistejší vzhľad.

Elegantnejšie, ostrejšie rezané predné svetlomety a obdĺžnikovitejšie, pretiahnuté hmlové svetlá zvýrazňujú odvážny charakter prednej časti oboch vozidiel. Výklopné dvere batožinového priestoru, tvorené z jedného kusu, majú hladší a dômyselnejší vzhľad vďaka použitiu najmodernejšej techniky laserového spájkovania, pri ktorej sa na tenké kovové plechy aplikujú hladšie a mimoriadne pevné zvary. Moderný vzhľad dopĺňa kompaktný dizajn koncových svetiel. Dizajnové úpravy interiéru nových modelov Ford C-MAX a Grand C-MAX zohľadňujú želania zákazníkov, ktoré automobilka realizovala už v novom modeli Focus. Intuitívnejšie usporiadanie obsahuje menší počet ovládacích prvkov a prepínačov, zatiaľ čo nové saténové obloženie čiernej farby a chrómové dizajnové prvky prispievajú k čistejšiemu a modernejšiemu vzhľadu. Funkcie sa vyznačujú jednoduchším používaním, napríklad ovládanie klimatizácie má v novej úprave ľahšie rozpoznateľné tlačidlá, ktoré sa dajú od seba navzájom ľahšie odlíšiť.

Stredová konzola s odkladacím priestorom v novej úprave ponúka viac priestoru a obsahuje vstavanú posuvnú lakťovú opierku. Nová nastaviteľná konzola pojme rôzne fľaše a poháre, pričom naraz sa do nej vojde litrová fľaša s vodou a pohár s objemom 0,4 l, zatiaľ čo odklápacie dvierka na príručnej priehradke umožňujú ľahší prístup k odloženým predmetom. Hlbší úložný priestor v hornej časti značne zvyšuje kapacitu na vrchu palubnej dosky a umožňuje odloženie rodinných potrieb. Obsahuje tiež nový konektor USB, ktorý umožňuje pripojenie a nabíjanie  mobilných zariadení. Okrem toho bude C-MAX a Grand C-MAX v celom modelovom rade v ponuke s kvalitnejším obložením, vyhrievaným volantom, prahovými lištami a upevňovacími bodmi pre sieť na batožinu za prvým aj druhým radom sedadiel.

Úroveň hluku, vibrácií a tvrdosti sa znížila vďaka použitiu hrubšieho bočného skla a lepšieho tesnenia v okolí dverí batožinového priestoru a spätných zrkadiel. Tepelný štít priestoru motora je vyplnený materiálom tlmiacim zvuk, ktorý zmierňuje hluk pohonnej sústavy, a vznetové verzie vozidiel sú vybavené dodatočnými zvukovými tesneniami, ktoré zmierňujú prenikanie hluku do kabíny. Pod kapotou nájdeme nanovo vyladený dvojhmotný zotrvačník, ktorý prispieva k znižovaniu otrasov pri zaťažení motora. Nové držiaky motora zabezpečujú kultivovanejší chod počas prevádzky systému automatického zapnutia a vypnutia motora (Auto Start-Stop). Exteriér ponúka tuhšie zliatinové disky kolies s optimalizovanou úrovňou hluku a vibrácií, ktoré prešli úpravou, aby sa znížili rezonančné vibrácie.

Sme odhodlaní ponúkať čisté a intuitívne interiéry v celom sortimente vozidiel Ford, a C-MAX je najnovším vozidlom, ktoré ťaží z výhod nášho programu komplexnej zmeny dizajnu,“ uviedol Joel Piaskowski, dizajnový riaditeľ spoločnosti Ford of Europe. „Nový C-MAX prešiel zatiaľ najvýraznejšou zmenou štýlu a teraz je pohodlnejší a praktickejší a vo svojom segmente ponúka najlepší zážitok z jazdy.
Nová rodina vozidiel C-MAX je vybavená vyspelými technológiami od spoločnosti Ford, ktoré pomáhajú vodičom zabrániť nehodám, alebo aspoň zmierniť ich dôsledky,  od škrabancov či miernych nárazov pri parkovaní až po vážnejšie zrážky pri vyšších rýchlostiach. Aktívny parkovací asistent od spoločnosti Ford lokalizuje parkovacie miesta vhodnej veľkosti a po stlačení tlačidla navedie vozidlo do daného priestoru, pričom vodič ovláda plynový pedál a brzdy. Modely C MAX a Grand C-MAX majú navyše aj funkciu kolmého parkovania, ktorá využíva dva nové dodatočné ultrazvukové senzory v zadnej časti vozidla. Systém pomáha vodičom zacúvať s vozidlom do parkovacieho priestoru súbežne s inými vozidlami.

Tieto dodatočné senzory zároveň umožnili automobilke Ford ponúknuť v európskej premiére aj dve ďalšie technológie, ktoré pomáhajú vodičom pri vychádzaní z parkovacieho miesta: systém upozornenia na križujúce vozidlá (Cross Traffic Alert) upozorňuje vodiča cúvajúceho z parkovacieho miesta na vozidlá, ktoré mu môžu zozadu onedlho skrížiť cestu. Systém využíva radar s dosahom 40 metrov a ak zaregistruje z niektorej strany približujúce sa vozidlo, vydá tri zreteľné varovné signály, asistent pri vychádzaní z parkovacieho miesta (Park-Out Assist) pomáha vodičom pri vychádzaní z pozdĺžneho parkovacieho miesta. Vodič si zvolí pravú alebo ľavú stranu, načo systém začne ovládať riadenie, zatiaľ čo vodič má na starosti plynový pedál a brzdu.

Spoločnosť Ford zdokonalila aj svoj systém predchádzania nárazom pri nízkych rýchlostiach (Active City Stop), ktorý využíva senzory v prednej časti vozidla na vyhľadávanie stojacich objektov na ceste pred vozidlom. Ak sa vozidlo príliš rýchlo približuje k objektu vpredu, systém vopred vytvorí tlak v brzdovom systéme. Ak vodič stále nereaguje, systém zníži krútiaci moment motora a automaticky aktivuje brzdy, aby zmiernil dôsledky zrážky. Najnovší systém v novom modeli C-MAX pracuje pri rýchlostiach do 50 km/h, na rozdiel od aktuálnej verzie, ktorá funguje len do 30 km/h. Podobne ako systém Active City Stop pracuje v prípade pohybujúcich sa objektov aj systém aktívneho brzdenia (Active Braking), avšak s detekciou vozidiel v rozsahu 8 km/h až 180 km/h. Pomáha vodičom pri vyšších rýchlostiach, napríklad na diaľnici, kde vydáva výstražné signály a podľa potreby pribrzdí.

Nová je v modeli C-MAX aj technológia adaptívneho tempomatu, ktorá umožňuje vodičom udržiavať nastavenú vzdialenosť od vozidla vpredu aj v prípade, ak sa dané vozidlo pohybuje pomalšie, než je nastavená rýchlosť. Pre prípad, keď adaptívny tempomat nie je aktívny, slúži systém upozornenia na dodržiavanie vzdialenosti (Distance Alert and Indication), ktorý umožňuje vodičovi nastaviť vzdialenosť, ktorú chce udržiavať od vozidla pred sebou. Ak sa vodič náhodou priblíži k vozidlu na kratšiu vzdialenosť, systém vydá trojfázové varovanie v podobe výstražného signálu na palubnom displeji, počnúc sivou kontrolkou, následne žltou a nakoniec červenou.
Nový rad vozidiel C-MAX je vybavený systémom SYNC 2. Tento vyspelý komunikačný systém od spoločnosti Ford s hlasovým ovládaním obsahuje farebnú dotykovú obrazovku s vysokým rozlíšením a uhlopriečkou osem palcov a vyspelý systém hlasového ovládania, ktorý umožňuje bezkontaktné ovládanie audiosystému, navigácie, klimatizácie a funkcií mobilného telefónu s pripojením na internet. Navigačný systém rozhrania SYNC 2 využíva podporu poskytovateľa mapových služieb HERE a ponúka režim rozdelenej obrazovky s podrobným informáciami o križovatkách, funkciu ohlasovania názvov ulíc, trojrozmerné zobrazenie diaľničných križovatiek a orientačných bodov, ako aj cestovného sprievodcu MICHELIN.

Vďaka systému SYNC 2 môže vodič zadávať jednoduchšie „jednorazové“ navigačné ciele a tiež požiadať systém, aby mu „prehral“ požadovaného interpreta. Jednoduchým stlačením tlačidla hlasového ovládania a vyslovením povelu „Som hladný“ si môže nechať zobraziť zoznam reštaurácií v okolí s možnosťou následnej navigácie k cieľu. Systém SYNC 2 sme vyvinuli tak, aby ho vodiči mohli používať jednoducho a intuitívne. Plynulo sa prepína medzi dotykovou obrazovkou a hlasovým ovládaním,“ uviedol Christof Kellerwessel, hlavný inžinier oddelenia inžinierstva elektronických a elektrických systémov spoločnosti Ford of Europe. „Vodiči budú môcť ovládať viac palubných systémov než doteraz a nemusia pritom spustiť oči z cesty ani ruky z volantu.

Nový C-MAX bude v ponuke s luxusným audiosystémom, ktorý pozostáva z 10 reproduktorov značky Sony. Súčasťou zostavy je aj doplnkový basový reproduktor, ktorý sa špecializuje na reprodukciu hlbokých zvukových frekvencií s nízkym kmitočtom, čiže basov, a prináša plnší zvuk.
Nové modely C-MAX a Grand C-MAX ponúkajú výrazne nižšie hodnoty emisií CO2 a po prvý raz v rámci štandardnej výbavy aj technológiu automatického zapnutia a vypnutia motora (Auto-Start-Stop) od spoločnosti Ford, ktorou disponuje zážihový motor EcoBoost a 2,0-litrový vznetový motor TDCi. Tento maximálne vylepšený model by mal priniesť 20-percentné zníženie emisií CO2.

Rad pohonných jednotiek novej rodiny vozidiel C-MAX sa rozšíril o úsporný nový 1,5-litrový zážihový motor EcoBoost z dielne automobilky Ford s výkonom 150 k a 182 k. Okrem neho bude v ponuke aj nový 1,5-litrový vznetový motor TDCi, taktiež od spoločnosti Ford, ktorý ponúka výkon 95 k alebo 120 k, ako aj nová verzia ECOnetic, ktorá by mala v päťmiestnom modeli C-MAX priniesť emisie CO2 na úrovni 99 g/km. Rodina vozidiel C-MAX bude naďalej v ponuke aj s mnohonásobne oceneným 1,0-litrovým zážihovým motorom EcoBoost vo výkonnostnej verzii 100 k a 125 k.

V prvých siedmich mesiacoch roku 2014 bola viac ako štvrtina modelov C-MAX predaných v Európe** vybavená 1,0-litrovým motorom EcoBoost, ktorý tento rok opäť získal titul Medzinárodný motor roka. Stalo sa tak už tretí rok po sebe, čo zatiaľ nemá obdobu. Nový 1,5-litrový vznetový motor s výkonom 120 k by mal priniesť až šesťpercentné zníženie emisií CO2 v porovnaní s 1,6-litrovou vznetovou verziou, ktorú nahrádza, a súčasne o 5 k vyšší výkon. Prerobený vznetový motor s objemom 2,0 litra by mal priniesť až 20-percentné zníženie emisií a viac ako štvorpercentné zvýšenie výkonu.

Nový 1,5-litrový motor EcoBoost a vznetový motor TDCi od spoločnosti Ford predstavujú významný prírastok do radu pohonných jednotiek, ktoré ponúkajú komplexné vylepšenia v oblasti výkonu a hospodárnosti,“ uviedol Jim Baumbick, riaditeľ pre vývoj modelových radov vozidiel triedy C spoločnosti Ford. „Vďaka týmto pohonným jednotkám sa C-MAX zároveň stane prvým vozidlom vo svojom segmente, ktoré bude už od svojho uvedenia na trh spĺňať najnovšiu európsku emisnú normu Euro 6 v rámci celého modelového radu.
Nová rodina vozidiel C-MAX je v ponuke so svetlami na denné svietenie s diódami LED, bi-xenónovými svetlometmi HID s vysokou svietivosťou a systémom adaptívneho predného osvetlenia, ktoré dokáže prispôsobiť svetelné lúče v škále siedmich nastavení v závislosti od dopravnej situácie a stavu vozovky. Napríklad pri vjazde do zákruty pri nižšej rýchlosti systém nasmeruje svetelné lúče k okraju vozovky, aby lepšie osvetlil cyklistov a chodcov. Pri vjazde do zákruty vo vyššej rýchlosti systém nasmeruje svetlo ďalej do zákruty.

Nové modely C-MAX a Grand C-MAX po prvý raz prinesú aj technológiu MyKey od spoločnosti Ford. Technológia umožňuje majiteľovi vozidla naprogramovať kľúč, zvyčajne určený pre mladších vodičov, ktorým obmedzí maximálnu rýchlosť vozidla, zníži maximálnu hlasitosť audiosystému a prípadne môže audiosystém úplne zablokovať, ak vodič alebo ostatní cestujúci nemajú zapnuté bezpečnostné pásy. Systém dokáže tiež zabrániť vodičovi deaktivovať bezpečnostné technológie, ako je napríklad protipreklzový systém.

C-MAX a Grand C-MAX prinášajú uvoľnenejší zážitok z jazdy vďaka zdokonalenému podvozku a vylepšeniam interiéru, ako aj vďaka dômyselným asistenčným technológiám vodiča,“ uviedol Baumbick. Schopnosť vidieť jasnejšie v náročných podmienkach, zaregistrovať riziko možnej nehody a pomôcť menej skúseným vodičom jazdiť bezpečne zvyšuje istotu vodičov a zmierňuje ich stres, či už sedia za volantom alebo nie.