Fotogaléria

S emisiami CO2 pod hranicou 100 g/km

12. augusta 2013 – Spoločnosť Ford Motor Company oznámila uvedenie novej verzie modelu Focus s 1,0-litrovým motorom EcoBoost, ktorý sa stane prvým rodinným vozidlom so zážihovým motorom v Európe s emisiami CO2 na úrovni 99 g/km. Focus s 1,0-litrovým motorom EcoBoost dosiahne špičkovú spotrebu paliva len 4,3 l/100 km. Model bude vybavený oceneným motorom s výkonom 100 koní so špeciálnou kalibráciou, pričom bude využívať technológiu Ford ECOnetic vrátane špeciálnych pneumatík s nízkym valivým odporom, jedinečných aerodynamických prvkov na podvozku a prepracovanej prevodovky. Vďaka tomu sa pri uvedení do predaja na začiatku budúceho roka stane vôbec najúspornejším modelom spoločnosti so zážihovým motorom.

Pred pár rokmi by si nikto ani len nepomyslel, že stredne veľké vozidlo so zážihovým motorom by mohlo pokoriť hranicu 100 gramov emisií CO2 na kilometer,“ povedala Barb Samardzichová, viceprezidentka oddelenia vývoja produktov v spoločnosti Ford of Europe. „Náš 1,0-litrový motor EcoBoost dokáže prekročiť očakávania kladené na zážihový motor a obrátiť ich hore nohami. Vďaka 1,0-litrovému motoru EcoBoost, ktorý získal ocenenie Motor roka 2013 aj 2012, je nový model výkonnejší než prvá generácia modelu Ford Focus s 1,6-litrovým motorom spred 10 rokov a má o 47 percent nižšie emisie CO2.

Vďaka nízkym emisiám bude Focus s 1,0-litrovým motorom EcoBoost oslobodený od cestnej dane vo Veľkej Británii. Zákazníci vo Francúzsku zase získajú zľavu vo výške 200 € pri platbe registračnej dane za nové vozidlo. Nový model, ktorý sa bude vyrábať v nemeckom meste Saarlouis, rozšíri ponuku modelov Focus s 1,0-litrovým motorom EcoBoost na tri, zaradí sa k štandardnej verzii s výkonom 100 koní a emisiami CO2 s hodnotou 109 g/km a k verzii s výkonom 125 koní a emisiami CO2 114 g/km.*

V minulom roku sa 1,0-litrový motor EcoBoost objavil v modeloch Fiesta, B-MAX, C-MAX a sedemmiestnom Grand C-MAX. V budúcnosti sa objaví v SUV modeli EcoSport, v úžitkových vozidlách Transit Connect a Transit Courier, ďalej v mikrobusoch Tourneo Connect a Tourneo Courier a neskôr aj v úplne novom Mondeu. Vďaka turbodúchadlu s nízkou zotrvačnosťou, delenému chladiacemu systému a priamemu vstrekovaniu paliva dosahuje 3-valcový blok 1,0-litrového motora Ford EcoBoost prekvapivý výkon. V modeli Focus s 1,0-litrovým motorom EcoBoost s emisiami 99 g/km sa objaví množstvo úsporných prvkov technológie Ford ECOnetic, vrátane systému automatického vypínania motora Auto-Start-Stop, inteligentného rekuperačného dobíjania, systému aktívnej masky chladiča a funkcie Ford EcoMode, ktorá podporuje úspornejší jazdný štýl, ohľaduplnejší k životnému prostrediu.

Spoločnosť Ford nedávno uviedla Focus Electric s nulovými emisiami. V ponuke je aj vznetový Focus ECOnetic so spotrebou 3,4 l/100 km a emisiami CO2 na úrovni 88 g/km.* Zákazníci spoločnosti Ford si môžu vyberať z bezkonkurenčnej ponuky úsporných rodinných vozidiel. Na výber je model Focus s 1,0-litrovým motorom EcoBoost, Focus Electric a Focus ECOnetic,“ povedal Sherif Marakby, riaditeľ radu vozidiel v spoločnosti Ford of Europe. Spoločnosť Ford zverejní cenník modelu Focus s 1,0-litrovým motorom EcoBoost a emisiami CO2 s hodnotou 99 g/km ešte pred jeho uvedením.

*Uvedené hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 sú merané v súlade s technickými požiadavkami a špecifikáciami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v znení neskorších predpisov. Hodnoty v MPG taktiež zodpovedajú tomuto európskemu jazdnému cyklu a uvádzajú sa v britských galónoch. Výsledky sa môžu líšiť od hodnôt spotreby paliva dosahovaných v iných častiach sveta kvôli odlišným jazdným cyklom a predpisom platným v konkrétnych krajinách.