Fotogaléria

Spustenie výroby novej Fiesty

12. novembra 2012 – Spoločnosť Ford spustila vo svojej montážnej továrni v Kolíne nad Rýnom sériovú výrobu novej Fiesty; najnovšia verzia tohto najpredávanejšieho malého automobilu v Európe sa už čoskoro objaví aj v predajniach. Okrem dynamického dizajnu ponúka nová verzia modelu Fiesta nové inteligentné technológie a revolučný sortiment pohonných jednotiek.

„Nová Fiesta ponúka sedem variantov pohonných jednotiek s emisiami pod 100 gramov CO2 na kilometer,“ povedal Roelant de Waard, viceprezident spoločnosti Ford of Europe pre marketing, predaj a služby. Od začatia sériovej výroby v roku 1976 spoločnosť Ford predala na celom svete viac ako 15 miliónov vozidiel Fiesta. Za prvé tri kvartály roku 2012 sa ich v Európe predalo vyše 235 000, čím sa tento model stal najpredávanejším malým automobilom v tomto regióne*.

Nová Fiesta s odvážnejším zovňajškom a novým interiérom, optimalizovaným z hľadiska ergonómie a komfortu, prvýkrát v Európe ponúka systém Ford MyKey, exkluzívnu technológiu od spoločnosti Ford, pomocou ktorej budú môcť rodičia prinútiť svojich tínedžerov k bezpečnejšej jazde a obmedziť pravdepodobnosť nebezpečných situácií za volantom. Nová Fiesta je navyše vybavená hlasom aktivovaným komunikačným rozhraním SYNC, funkciou Active City Stop, ktorá vodičom pomáha predchádzať kolíziám pri malej rýchlosti, a funkciou núdzovej pomoci SYNC Emergency Assistance, ktorá sa dokáže po nehode priamo spojiť s miestnym prevádzkovateľom záchrannej služby.

Nová Fiesta, ktorá sa už čoskoro objaví v predajniach, bude k dispozícii aj s 1,0-litrovým motorom EcoBoost – držiteľom titulu „Medzinárodný motor roka 2012“. Verzia ECOnetic Technology poháňaná 1,6-litrovým vznetovým motorom Duratorq TDCi dosahuje hodnotu emisií CO2 len 87 g/km**.

* Výsledky spoločnosti JATO Dynamics vychádzajú z informácií poskytnutých jej vlastnou poradenskou spoločnosťou JATO Consult. Výsledky sa zakladajú na údajoch z 30 európskych krajín.
** Uvedené hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 sú merané v súlade s technickými požiadavkami a špecifikáciami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v znení neskorších predpisov. Výsledky sa môžu líšiť od hodnôt spotreby paliva dosahovaných v iných častiach sveta kvôli odlišným jazdným cyklom a predpisom platným v konkrétnych krajinách.