Fotogaléria

B-MAX je zhmotneným snom dizajnérov

10 februára 2012 – Systém dverí s jednoduchým prístupom v novom Forde B-MAX je „zhmotneným snom dizajnéra vozidiel“. Spoločnosť Ford predstavila unikátny systém dverí, vďaka ktorému je do úplne nového B-MAXu bezkonkurenčne ľahký prístup. Systém dverí s jednoduchým prístupom od spoločnosti Ford integruje stredové stĺpiky karosérie do dverí tohto viacúčelového vozidla a vytvára tak 1,5 metra široké neobmedzené otvory na oboch stranách vozidla, ktoré pomáhajú zmierniť každodenný stres motoristov. Otvory zadných dverí väčšiny vozidiel poskytujú približne polovicu priestoru. Vzadu zavesené zadné dvere Opla Meriva ponúkajú pri maximálnom otvorení prístupový priestor, ktorý je široký menej ako 0,7 metra. „Systémy dverí, ako je tento, sú snom dizajnérov už mnoho rokov,“ povedal Stefan Lamm, riaditeľ oddelenia dizajnu exteriéru v spoločnosti Ford of Europe. „Konceptu sme sa zhostili od začiatku, od nápadu v skicári dizajnéra až po štýlový a všestranný produkt dostupný v predvádzacej miestnosti predajcu.“ „Dali sme si za úlohu znovu predstaviť malé auto,“ dodal. „Ľudia sa pri riadení v meste boria s priestorovými problémami a my sme chceli nájsť nové riešenie.“

Pri vývoji konceptu strávil tím niekoľko dní pozorovaním vodičov pri ich každodennom živote – pri nakupovaní alebo vyzdvihovaní detí zo školy – aby presne porozumel tomu, čo zákazníci skutočne požadujú od kompaktného vozidla. Inžinieri sa potom chopili výzvy vytvoriť bezpečné a praktické vozidlo, ktoré by spĺňalo dané požiadavky. Presunuli vysokopevnostnú štruktúru karosérie zo stredových stĺpikov a integrovali ju priamo do dverí, aby dosiahli vynikajúcu ochranu pri náraze, najmä v prípade bočného stretu. V kľúčových častiach karosérie boli použité špeciálne mimoriadne vysokopevnostné druhy ocele, ktoré poskytujú až päťkrát vyššiu pevnosť v porovnaní s konvenčnou mäkkou oceľou. Vytvorili tak mimoriadne silnú a tuhú konštrukciu bez pridania hmotnosti navyše. Súčasťou procesu bolo intenzívne testovanie a analýza v každej fáze. V priebehu troch rokov tím vykonal viac ako 1 000 detailných počítačových simulácií s cieľom optimalizovať správanie pri bočnom náraze. Každá simulácia trvala 24 hodín a prebiehala na počítači s výkonom ekvivalentným ôsmym najmodernejším osobným počítačom. Tieto simulácie tím následne testoval v reálnych podmienkach prostredníctvom ďalších 50 fyzických bočných nárazov.

„Vyvinuli sme karosériu, ktorá si zachovala všetky výhody nového konceptu dverí a zároveň je jej štruktúra silná, pevná a ľahká,“ povedal Darren Palmer, riaditeľ oddelenia kvality vývoja produktov v spoločnosti Ford of Europe. „Vytvorenie silnej a stabilnej karosérie podporuje skvelé ovládanie. B-MAX je rovnako pevný ako najnovšia Fiesta a jazda s ním bude rovnako zábavná.“ Interiér B-MAXu je vybavený prvkami, ktoré systém dverí s jednoduchým prístupom využívajú v maximálnej miere. Zadné sedadlá a sedadlo predného spolujazdca je možné sklopiť do roviny a vytvoriť tak veľkú, pohodlnú plošinu na nakladanie, na ktorú sa zmestí všetko od bicyklov až po plochú krabicu s nábytkom. „Tento koncept dverí znamená, že cez bočné dvere môžete nakladať naozaj veľké predmety – s dĺžkou viac ako 2,3 metra,“ povedal Ernst Reim, hlavný dizajnér interiérov v spoločnosti Ford of Europe. „Návšteva obchodu s nábytkom alebo dokonca deň na pláži so surfom už nebude takým veľkým problémom.“
 
Úplne nový Ford B-MAX sa predstaví budúci mesiac na autosalóne v Ženeve a do predaja sa v Európe dostane v priebehu roka.