Fotogaléria

Focus 1,0l EcoBoost je už vo výrobe

2. februára 2012 – Ford Focus poháňaný 1,0-litrovým motorom EcoBoost začne schádzať z výrobnej linky v nemeckom Saarlouis tento týždeň. 1,0-litrový Ford EcoBoost bude predstavený tento rok aj v modeloch Ford C-MAX a úplne nový Ford B-MAX. Focus 1,0 l EcoBoost (74 kW/100 k) ponúka najnižšiu spotrebu v triede – 4,8 l/100 km a emisie 109 g/km  CO2. Turbomotor s priamym vstrekovaním je tiež pre Focus dostupný s výkonom 92 kW/125 k (spotreba 5 l/100 km, emisie CO2 114 g/km). Focus 1,0 l EcoBoost dosahuje štandardný výkon dieselových agregátov vďaka stálemu krútiacemu momentu 170 Nm v pri 1400-4500 min-1.

„Výroba prvého modelu Focus 1,0 l EcoBoost je dôležitým míľnikom pre Ford“, povedal Stephen Odell, predseda a výkonný riaditeľ Ford of Europe. „Vývoj tak malého a ekologického motora, pritom výkonného a zábavného pre triedu Focusa by len pre pár rokmi pripadalo nemožné.“ Nový benzínový motor 1,0 l EcoBoost sa vyrába v nemeckom Kolíne nad Rýnom. Ford investoval 134 mil. € do vývoja špeciálnej najmodernejšej linky v kolínskej motorárni na výrobu tohto motora. Neskôr v tomto roku Ford spustí výrobu tohto motora aj v meste Craiova v Rumunsku. Európska kapacita výroby by mohla dosiahnuť 700 000 motorov ročne.

1,0-litrový EcoBoost ilustruje ako Ford a celý automobilový priemysel boli schopní postupne zlepšovať spaľovací motor, technológiu, ktorá je tu už vyše storočia. Napríklad 2,9-litrový motor, ktorý poháňal ikonický Model T mal spotrebu 11,3 l/100 km s výkonom 20 koní – čísla na tú dobu veľmi pôsobivé. Prvá generácia motora 957cc modelu Ford Fiesta z roku 1976 mala zhruba rovnaký objem ako 1,0 l EcoBoost. Lenže EcoBoost prináša o 64% viac výkonu a o 38 % nižšiu spotrebu. 1,0 l EcoBoost vyvinuli európski odborníci Ford (Ford’s European Research and Advanced Engineering Centre in Aachen, Germany a  Dunton Technical Centre, UK).

Poznámka: Továreň Ford v nemeckom Saarlouis minulý rok oslávilo 40. výročie výroby a je hlavným výrobcom modelov Focus, prvých skutočne globálnych modelov Ford. Saarlouis zamestnáva približne 6500 pracovníkov. Prvý model vyrábaný v tomto závode bol Ford Escort Mk1.