Fotogaléria

Nový Focus je už v predaji

12. apríla 2011 - Ford dnes oficiálne spúšťa predaj tretej generácie Forda Focus v dvoch verziách: 5-dverový hatchback a 4-dverový sedan. Kombi verzia bude súčasťou ponuky v druhom polroku.  Nový Ford Focus je so svojou ponukou lídrom vo svojej triede. Technológie používané vo vozidlách vyšších tried prináša masám zákazníkov v triede kompaktov. Tretia generácia Fordu Focus v sebe spája dynamický dizajn, výnimočne bohatú paletu nových inteligentných technológií, špičkovú úroveň dielenského spracovania, vynikajúcu bezpečnosť a ďalšie vylepšenia v oblasti jazdných vlastností.

Kľúčový model portfólia Fordu prichádza na trh v tretej generácii. Od uvedenia prvého Focusu na trh v roku 1998 sa predalo viac než 10 miliónov kusov. Tretia generácia sa bude predávať v 120 krajinách sveta pričom viac ako 80 percent komponentov bude úplne zhodných. Nový Focus je postavený na globálnej platforme pre segment C. Tá sa verejnosti predstavila pri uvedení modelov C-MAX a Grand C-MAX. Celkovo na nej bude stáť minimálne 10 rôznych vozidiel s celkovou ročnou produkciou dva milióny kusov od roku 2012. Okrem už spomenutých modelov na tomto podvozku stoja aj päťdverový hatchback, štvordverový sedan a kombi s menom Focus.

Ich vývoj dostali na starosť predovšetkým inžinieri z Európy. V rámci globálneho vývojového systému spoločnosti Ford však nový Focus ovplyvnili ľudia z celého sveta. Ide tak o prvý produkt globálnej DNA, ktorá zahŕňa všetky atribúty s priamym vplyvom na vnímanie auta zákazníkom, ako sú jazdné vlastnosti, komfort, kvalita interiéru či rozmiestnenie a fungovanie ovládacích prvkov.

Dizajn exteriéru

Vzhľad nového Focusu je ďalšou evolúciou kinetického dizajnu. Všetky tri karosárske verzie spája športový a dynamický charakter. Ten je definovaný moderným profilom s dramaticky stúpajúcou bočnou líniou, agresívnou prednou časťou či stabilne a atleticky pôsobiacou zadnou časťou, ktorá je jedinečne riešená pri každej karosárskej verzii. Nový Focus tak jasne signalizuje zákazníkom, že ak ho vezmú na cestu, odmena v podobe skvelých zážitkov z jazdy ich neminie. Rozmery sa oproti odchádzajúcemu Focusu zmenili len nepatrne. Rázvor narástol o 8mm na 2 648mm.

Dynamický interiér

Dynamika exteriéru pokračuje aj po otvorení dverí. Palubná doska v štýle kokpitu disponuje intuitívnym rozložením ovládacích prvkov. Obsluhe palubných systémov dominuje najnovšie rozhranie Ford Human Machine Interface, ktorého dominantným prvkom sú tlačidlá na volante. Je ich tam spolu až 21 a vodič prostredníctvom nich môže ovládať väčšinu funkcií bez toho, aby dal ruky dole. Informácie sa zobrazujú na dvoch displejoch, buď medzi ukazovateľmi alebo na vrchu stredovej konzoly. Interiér v sebe spája vynikajúcu funkčnosť a jedinečné dielenské spracovanie. Špičkové materiály evokujú autá vyšších tried. Úplne nové predné sedadlá ponúkajú lepšiu podporu tela a tým aj vyššiu úroveň pohodlia. Ford myslel aj na dostatok odkladacích priestorov a flexibilitu batožinového priestoru. Pre maximálne pohodlie nemôže chýbať kvalitný zvuk. Ten Ford vyvíja so spoločnosťou Sony a výsledkom je Premium Sound System s výkonom 215 W a 10 reproduktormi vrátane 17-litrového subwoofera pri rezerve.

Vysoký bezpečnostný štandard

Tento štandard neodmysliteľne patrí k sériovej výbave moderných automobilov a Focus nie je výnimkou. Práve naopak, svojou konštrukciou i výbavou posúva úroveň kompaktného segmentu ešte vyššie. Až 55 percent štruktúry karosérie tvorí vysokopevnostná oceľ. Tá prináša vysokú tuhosť pri zachovaní priaznivej hmotnosti. Zvlášť zaujímavo je riešený B-stĺpik karosérie s premenlivou hrúbkou valcovanej ocele od 1,35 do 2,70 mm. Okrem optimalizácie deformačných vlastností pri bočnom náraze nová konštrukcia ušetrila 1,4 kg hmotnosti vozidla. Novú karosériu podrobil Ford až 80 rôznym nárazovým testom a vyše 2 500 simuláciám. Focus tak prekračuje tie najprísnejšie bezpečnostné štandardy na svete. Na palube sa nachádza tiež množstvo elektronických bezpečnostných a asistenčných systémov. Asistenčné systémy využívajú laser, kameru či radar. Focus tak do nižšej strednej triedy prináša pokrokové prémiové systémy ako tempomat s automatickým udržovaním odstupu, rozpoznávanie dopravných značiek, sledovanie mŕtveho uhla, systém monitorovania vodičovej pozornosti, automatické prepínanie diaľkových svetiel či systém proti neželanému opusteniu jazdného pruhu, ktorý funguje ako varovanie vibráciami volantu alebo ako aktívny zásah elektroniky do riadenia. Parkovací asistent je schopný vozidlo sám pozdĺžne zaparkovať, pričom mu na to stačí medzera, do ktorej by ste si možno sami zaparkovať netrúfli. Pre pohodlnejšie manévrovanie môže byť Focus vybavený aj cúvacou kamerou. Základom bezpečnej jazdy sú však jazdné vlastnosti a ovládateľnosť. Na tomto poli patrí Focus k lídrom už od svojho predstavenia v roku 1998. Konštruktéri tak mali dobrý základ pre ďalší vývoj podvozku. Konštrukcia prednej i jedinečnej zadnej nápravy Control Blade tak boli ďalej optimalizované pre ešte lepšiu presnosť, agilitu a spätnú väzbu, ale tiež komfort a hlučnosť.

Štandardná výbava modelov Focus

Štandardnou výbavou je systém distribúcie krútiaceho momentu Torque Vectoring Control. Ten pracuje v spolupráci s ESP a v zákrute pribrzďuje vnútorné koleso, čím potláča nedotáčavosť, stabilizuje vozidlo a pomáha mu rýchlejšie zatočiť. Riadenie dostalo strmší prevod pre citlivejšie a rýchlejšie reakcie. Elektrický posilňovač prispôsobuje svoj účinok rýchlosti jazdy. Pre nový Focus je pripravených spolu deväť motorov, štyri benzínové a päť naftových. Novinkou v rade sú prepĺňané celohliníkové štvorvalce 1.6 EcoBoost s priamym vstrekovaním paliva a variabilným časovaním ventilov. To im dáva silný krútiaci moment v nízkych otáčkach a výkon na úrovni oveľa objemnejších agregátov pri zachovaní priaznivej spotreby paliva. Štandardom pri oboch verziách tohto motora je krátkodobé zvýšenie plniaceho tlaku, ktoré zvýši krútiaci moment zo štandardných 240 Nm na 270 Nm. To prináša výrazne lepšiu akceleráciu a pružnosť. Úpravami v záujme zvýšenia výkonu a kultivovanosti a zároveň zníženia spotreby a emisii CO2 prešli aj ďalšie pohonné jednotky. Benzínové verzie EcoBoost a naftové agregáty s objemom 1.6 litra sú sériovo vybavené štart-stop systémom. Väčšina verzií disponuje novou šesťstupňovou prevodovkou Durashift s dlhým odstupňovaním, pre dvojlitrové diesely je k dispozícii aj dvojspojková automatická prevodovka PowerShift, ktorá je výrazne rýchlejšia a efektívnejšia ako konvenčné automatické prevodovky.

Ekologické riešenia ECOnetic

V rámci ekologických riešení ECOnetic disponuje Focus indikátorom vhodného momentu preradenia či softvérom, ktorý učí vodiča jazdiť ekologicky formou analýzy štýlu jazdy. Novinkou v segmente je aktívna klapka mriežky chladiča. Podľa potreby chladenia ju elektronika otvára alebo zatvára, čím sa výrazne ovplyvňuje aerodynamika. V tejto oblasti patrí Focus všeobecne k najlepším, oproti predchádzajúcej generácii sa konštruktérom podarilo zlepšenie až o 10 percent. K ďalším ekologickým technológiám patrí regeneratívne dobíjanie pri brzdení, manažment palubnej elektroniky, motorové a prevodové oleje s nízkou úrovňou trenia či pneumatiky s nízkym valivým odporom. V procese ohľaduplnosti k životnému prostrediu nesmieme opomenúť ani recyklované a recyklovateľné materiály. V rámci stratégie ponuky udržateľných riešení mobility bude rad Focus v priebehu nasledujúcich dvoch rokov rozšírený napríklad aj o verziu ECOnetic s výnimočne nízkymi emisiami CO2 či kompletne elektrickým Focusom Electric, ktorý sa do Európy dostane v roku 2012. Na opačnom konci pribudne športová verzia ST poháňaná prepĺňaným dvojlitrom EcoBoost s výkonom až 184 kW (250 k). Ponuka je teda dostatočne široká pre väčšinu záujemcov. Stačí si len správne vybrať.