Fotogaléria

Inovatívny model B-MAX bez B-stĺpika

1. marca 2011 – Ford na ženevskom autosalóne 2011 odhaľuje svoje nové strhujúce vozidlo B‑MAX, ktoré prezrádza, aké vzrušujúce novinky môžeme v budúcnosti očakávať od spoločnosti Ford na európskom trhu s malými automobilmi. B-MAX je ukážkou jedinečnej novej konštrukcie karosérie bez tradičného stĺpika B a s dvomi zadnými posuvnými dverami. Tento novátorský formát – ktorý je už konštrukčne pripravený na sériovú výrobu – sľubuje v danej triede najlepší prístup do interiéru spojený s bezkonkurenčnou praktickosťou a flexibilitou. Inovácie zasiahli aj interiér, ktorý ponúka na také malé vozidlo výnimočnú priestrannosť a všestrannosť. Použitie vysokokvalitných materiálov jasne prezrádza víziu, že malé, praktické automobily môžu byť tiež pohodlné a dobre vybavené.

Nová vízia pre kompaktné vozidlá

B-MAX je postavený na globálnej platforme Ford pre segment B, ktorú využíva aj vysoko úspešná nová Fiesta, a naznačuje, akú má spoločnosť Ford víziu kompaktného vozidla ponúkajúceho výnimočnú priestrannosť, všestrannosť a štýlový dizajn. Pri dĺžke niečo vyše 4 metrov je B-MAX len o 11 cm dlhší než 5-dverová Fiesta a o celých 32 cm kratší než nový C-MAX. S týmto naozaj kompaktným pôdorysom môže B-MAX dokonale uspokojiť rýchlo rastúci dopyt po menších automobiloch, ktoré sú lepšie prispôsobené podmienkam v preplnených mestách, ale nie na úkor priestoru a komfortu v interiéri.

Jedinečná koncepcia dverí bez stĺpika B

Kľúčovým novým prvkom na vozidle B-MAX je jeho jedinečná konštrukcia dverí bez stĺpika B, ktorá sľubuje v segmente malých automobilov nebývalú praktickosť, pohodlie a flexibilitu. Karoséria s touto novou konštrukciou nemá pri zadnej hrane predných dverí tradičný stĺpik B, spájajúci strechu s podlahou. Namiesto toho je bok karosérie bez stĺpika, pričom prístup do interiéru je možný cez klasické predné dvere alebo cez zadné posuvné dvere. Predné aj zadné dvere možno otvárať nezávisle od seba. Tento novátorský formát, ktorý je už konštrukčne pripravený na sériovú výrobu – ponúka v danej triede najlepší prístup do interiéru cez veľkorysý otvor bez prekážok, v kombinácii s bezkonkurenčnou praktickosťou a flexibilitou.

Konštrukcia zaručujúca výnimočnú bezpečnosť

Pri vývoji jedinečnej bezstĺpikovej karosérie B-MAXu vhodnej na sériovú výrobu sa konštruktéri spoločnosti Ford postarali aj o to, aby takáto karoséria poskytovala rovnakú ochranu pri zrážke ako vozidlá Ford s tradičnejšou konštrukciou. Aby bolo možné dosiahnuť požadovanú odolnosť voči bočnému nárazu, bolo nutné značne zosilniť konštrukciu predných aj zadných dverí – použitím bórovej ocele s ultravysokou pevnosťou na najviac namáhaných miestach – tak, aby rámy dverí spoločne absorbovali energiu ako „virtuálny stĺpik B“. Špeciálne bezpečnostné západky a zosilnené mechanizmy zámkov zaručujú, že dvere zostanú pri náraze pevne spojené s konštrukciou strechy a podlahy, a že predné a zadné dvere spoločne ochránia cestujúcich. Výsledkom týchto opatrení v spojení s ďalšími konštrukčnými vylepšeniami karosérie a najnovšími bezpečnostnými technológiami je karoséria, ktorá spĺňa najprísnejšie bezpečnostné normy.

Priestranný, luxusný interiér

Interiér vozidla B-MAX je na takéto kompaktné vozidlo výnimočne priestranný a všestranný. V interiéri s odvážnymi tvarmi a trojrozmernými povrchmi sú rozvinuté motívy kinetického dizajnu z najnovších malých a stredných automobilov značky Ford. Kabína si zachovala dynamický, športový charakter interiérov malých automobilov Ford, no získala luxusnejší nádych a dekoratívne prvky z väčšieho modelu C-MAX.

Pohon s ultranízkymi emisiami CO2

Pohonná sústava vozidla B-MAX má ultranízke emisie CO2 vďaka najmodernejšiemu trojvalcovému 1,0‑litrovému zážihovému motoru Ford EcoBoost vybavenému systémom Ford Auto-Start-Stop. Rovnako ako 1,6- a 2,0-litrové štvorvalcové motory Ford EcoBoost, ktoré sa nedávno začali používať v stredných a veľkých osobných automobiloch Ford určených pre európsky trh, aj 1,0-litrový motor využíva priame vstrekovanie paliva, prepĺňanie turbokompresorom a dvojité nezávislé variabilné časovanie vačiek. Tým dosahuje výrazné zníženie spotreby paliva a emisií CO2.