Fotogaléria

Ranger je prvý pickup s 5 hviezdičkami

11. novembra 2011 - Ranger dosiahol 89 percent v kategórii celkovej bezpečnosti, je to vôbec najlepší výsledok, ktorý kedy dosiahlo vozidlo kategórie pickup a jedno z najvyšších bodových ocenení, ktoré spoločnosť Euro NCAP udelila ktorémukoľvek typu vozidiel. Nový Ranger navyše dosiahol najvyššie hodnotenie za ochranu chodcov (81 percent) bez ohľadu na kategóriu vozidiel v celej histórii testovania Euro NCAP. „Bezpečnosť vozidiel je základnou hodnotou v spoločnosti Ford Motor Company a tieto nezávislé výsledky testov potvrdzujú, že Ranger je nielen najlepšie hodnoteným vozidlom vo svojej kategórii, ale je tiež jedným z najlepšie hodnotených vozidiel v celej histórii hodnotenia Euro NCAP,“ povedal Stephen Odell, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Ford of Europe. „Nikto nechce byť účastníkom dopravnej nehody, ale v prípade, že sa stane to najhoršie, nový Ranger dokázal, že poskytne vynikajúcu ochranu cestujúcim všetkých vekových kategórií a rovnako aj chodcom.“

Spoločnosť Euro NCAP bola založená v roku 1997 a má podporu niekoľkých vlád, motoristických, spotrebiteľských a poisťovacích organizácií. Je najväčším a najrešpektovanejším nezávislým orgánom uskutočňujúcim crash testy v Európe. Hodnotiaci opísali výsledky testov Rangera ako „pozoruhodné“, s „impozantným“ skóre vo všetkých oblastiach. Michiel van Ratingen, generálny tajomník Euro NCAP, povedal: „Vďaka takej dobrej ochrane chodcov Ford Ranger nepochybne zvyšuje latku bezpečnosti v kategórii pickupov. Táto kategória sa až doteraz nezdala byť najbezpečnejšou.“

Pokročilá bezpečnosť a ochrana

Úplne nový Ranger je navrhnutý tak, aby poskytoval komplexnú bezpečnostnú ochranu, počnúc konštrukciou karosérie zabezpečujúcou vysokú ochranu. Karoséria je vyrobená z vysokopevnostnej ocele, aby v prípade kolízie dokázala ochrániť cestujúcich. Ďalej je v Rangeri použitý úplne nový rám, ktorý pomáha usmerňovať hlavný tok energie nárazu pri zrážke. Inžinieri využili pokročilé počítačové modely na uskutočnenie viac ako 9 000 simulácií zrážok vozidla vo virtuálnom svete ešte predtým, ako bol fyzickému crash testu podrobený prvý prototyp vozidla. Bočné záclonové airbagy sú po prvýkrát súčasťou štandardnej výbavy Rangera v Európe bez ohľadu na štýl kabíny. Sú umiestnené v čalúnení strechy a v prípade bočného nárazu vytvoria ochranný vankúš pre hlavy pasažierov. Záclonový airbag je určený na ochranu cestujúcich v oboch radoch v modeloch Double Cab a Super Cab. Pokrýva hornú časť konštrukcie a okná od A stĺpika až po zadnú časť priestoru pre cestujúcich. Nové bočné airbagy sa taktiež aktivujú z bočných opôr predných sedadiel a poskytujú ochranu pre hrudník zo strany nárazu. Fungujú v spolupráci s čelnými airbagmi pre vodiča a spolujazdca. Kolenný airbag vodiča je taktiež prvkom štandardnej výbavy pri všetkých modeloch. Medzi ďalšie bezpečnostné technológie patria trojbodové bezpečnostné pásy pre všetky miesta na sedenie. Pre predné sedadlá sú k dispozícii s predpínačmi a obmedzovačmi ťahu, rovnako ako technológiou Ford BeltMinder, ktorá pomáha upozorniť cestujúcich na predných sedadlách, aby si zapli pásy.

Zvýšená bezpečnosť pre chodcov

Okrem technológií zabezpečujúcich bezpečnosť cestujúcich bol úplne nový Ranger navrhnutý s využitím najnovších prvkov ochrany chodcov. Po prvýkrát boli pri pickupe použité technológie, ktoré sú výsledkom celosvetového výskumného projektu spoločnosti Ford pri návrhu vozidla, ktoré má byť ohľaduplné k chodcom. Patrí medzi ne štruktúra „hexageneous“ umiestnená pod kapotou, ktorá znižuje pravdepodobnosť zranenia hlavy chodcov, a dizajn predného nárazníka, ktorý je vyrobený z energiu pohlcujúcich materiálov.

Inovatívne technológie aktívnej bezpečnosti

Úplne nový Ranger taktiež využíva inovatívne technológie aktívnej bezpečnosti a asistencie vodičovi, ktoré pomáhajú vodičom vyhnúť sa nehodám. Kľúčovým prvkom štandardnej výbavy je elektronický stabilizačný program (ESP), ktorý využíva moderné senzory na neustále sledovanie správania sa vozidla a pomáha udržiavať stabilitu a kontrolu. Systém Trailer Sway Control (kontrola kolísania prívesu) monitoruje správanie súpravy ťažného a prípojného vozidla a zachytáva vznik kolísania prívesu. Uskutoční brzdné manévre ako protiopatrenie na zníženie nežiaducich účinkov. Systém Adaptive Load Control (adaptívna kontrola zaťaženia) je pre vodiča, ktorý prepravuje ťažký náklad, ďalšou zárukou stability. Pri jazde z kopca systém Hill Descent Control (riadenie jazdy z kopca) zaisťuje, že na udržiavanie nastavenej rýchlosti vozidla sa použijú brzdy. Alebo pri zastavení na strmom kopci systém Hill Launch Assist (asistent rozjazdu do kopca) pomôže vodičovi rozbehnúť sa bez obáv, že s vozidlom cúvne späť, aj keď je plne naložené. Systém ESP obsahuje v modeli Ranger off-road logiku, ktorá dokáže rozoznať, keď s pickupom jazdíte po nespevnených cestách a upraví systém tak, aby zaistil najlepšiu rovnováhu medzi stabilitou a včasnosťou zásahov.