Fotogaléria

Focus ponúka bezpečnosť prémiových áut

25. mája 2011 - Focus bol ocenený za technológiu Active City Stop, ktorá sleduje cestu pred vozidlom a ak je zrážka nevyhnutná, automaticky začne brzdiť. Takisto za technológiu Lane Keeping Aid, ktorá využíva kameru vpredu, aby zistila, či sa vozidlo vychyľuje z jazdného pruhu a v prípade potreby vodiča upozorní malým pohybom volantu. Focus taktiež získal maximálne 5-hviezdičkové hodnotenie bezpečnosti pri havárií Euro NCAP, vrátane najvyššieho možného dynamického bodového hodnotenia za ochranu detí pri teste čelného aj bočného nárazu. Focus tiež vynikol v kategórií bezpečnosti dospelých a chodcov. „Naším poslaním v spoločnosti Ford je poskytovať výnimočnú úroveň bezpečnosti prostredníctvom technológií na predchádzanie nehodám a pokročilých systémov ochrany cestujúcich. Toto uznanie od Euro NCAP je preto neuveriteľne príjemné,“ hovorí Stephen Odell, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Ford of Europe. „Sme hrdí, že sme tieto technológie dali k dispozícii množstvu ľudí prostredníctvom cenovo dostupného automobilu, akým je nový Focus.“ Dr. Andre Seeck, prezident spoločnosti Euro NCAP, povedal: „Hodnotenie Euro NCAP Advanced vyjadruje ocenenie inovácie v oblasti bezpečnosti na najvyššej úrovni a sme radi, že spoločnosť Ford ukázala svoj záväzok týkajúci sa bezpečnosti svojich vozidiel, akým je napr. nový Focus.“

Znižovanie rizika

Technológia Active City Stop pomáha znižovať riziko kolízií pri nízkej rýchlosti tým, že sleduje cestu pred vozidlom a monitoruje statickú dopravu. Ak systém zistí, že v dráhe vozidla sa nachádza stojace vozidlo a zrážka je nevyhnutná, automaticky začne brzdiť. Pri rýchlostiach do 30 km/h lidarový senzor (Light Detection And Ranging), ktorý je umiestnený v hornej časti čelného skla, sleduje oblasť do 7,6 m pred vozidlom a hľadá možné prekážky. Ak sa vozidlo blíži k brzdiacemu, pomalšiemu alebo stojacemu vozidlu vpredu a systém zistí, že zrážka je pravdepodobná, pripraví tlak v brzdovom systéme. Ak vodič nereaguje (systém nezaznamená pohyby volantu alebo brzdenie), vozidlo začne automaticky brzdiť a zníži krútiaci moment motora. Technológia Lane Keeping Aid využíva kameru umiestnenú v hornej časti čelného skla na sledovanie cesty pred vozidlom. Systém priebežne analyzuje obraz z kamery a zisťuje značenie jazdných pruhov – typické plné alebo prerušované biele čiary, ktoré vymedzujú okraje jazdného pruhu alebo vozovky. Informácie o polohe vozidla vo vzťahu k čiaram sú určené pre vodiča a pomáhajú mu zostať v danom pruhu. Ak systém zistí, že vozidlo prešlo neželane cez čiaru, zavibruje volantom, čím upozorní vodiča. Systém bol naprogramovaný tak, aby rozoznal napr. predbiehanie. Obidve technológie, Active City Stop aj Lane Keeping Aid sú úplne automatické, ale je ich možné deaktivovať pomocou prepínača na páčke smerových svetiel.

Vysokopevnostná karoséria

Päťhviezdičkové ocenenie bezpečnosti Euro NCAP pre nový Focus je potvrdením konštrukčnej dokonalosti globálnej platformy C-Car spoločnosti Ford. Ford C-MAX a Grand C-MAX zdieľajú rovnakú architektúru ako nový Focus a oba modely získali v minulom roku 5 hviezdičiek v testoch Euro NCAP. Nový Ford Focus je navrhnutý tak, aby spĺňal alebo prevyšoval bezpečnostné štandardy na celom svete a nárazové testy absolvoval viac ako 12 000-krát, v reálnom aj virtuálnom svete, aby zabezpečil najlepšiu možnú ochranu pre cestujúcich rôznych vekových kategórií a hmotností. Päťdesiatpäť percent karosérie je vyrobenej z vysokopevnostnej ocele, z ktorých 31 percent je ultra pevná bórová oceľ – viac než v ktoromkoľvek inom modeli Ford, ktorý bol dodnes vyrobený. Bórová oceľ sa nachádza v predných a stredných stĺpikoch, na paneli prístrojov a v nosníkoch dverových výstuží a vytvára tak extrémne pevnú kabínu pre cestujúcich, odolnú voči nárazu. Okrem toho je vysokopevnostná oceľ využitá v integrovaných výstuhách otvárania dverí a v miestach prenosu síl cez dvere a poskytuje tak výbornú ochranu pri bočnom náraze. Nový Focus má tiež patentovaný predný rám podvozka, ktorý sa pri ťažkom čelnom náraze odpojí a zabráni tak deformácii priestoru pre nohy cestujúcich v kabíne. Ochrana chodcov bola posilnená vytvorením „mäkkého“ dizajnu veka v prednej časti karosérie a Ford tiež premiestnil mechanizmus stieračov čelného skla, aby ešte viac znížil riziko zranenia.
 

Inteligentná ochrana

Nový Focus má vo výbave zadržiavací systém inteligentnej ochrany Ford, ktorý zahŕňa čelné airbagy pre vodiča a spolujazdca nasledujúcej generácie, rovnako ako unikátne bočné airbagy pre všetkých cestujúcich, spolu s ramennými otvormi, ktoré zostávajú otvorené a znižujú tlak na menších cestujúcich. Volant s horizontálnym vedením znižuje zaťaženie hlavy a hrude, pretože sa pri čelných nárazoch vo vysokých rýchlostiach odkloní od vodiča. Obe predné sedadlá sú vybavené účinnejšími predpínačmi navíjačov a spolu s obmedzovačmi napnutia pásu poskytujú zväčšenú dráhu navinutia. Cestujúci na zadných sedadlách sú chránení trojbodovými bezpečnostnými pásmi a všetky modely majú prípravu pre ISOFIX v štandardnej výbave. Ďalším plus je funkcia detského zámku Ford, ktorá umožňuje vodičovi jednoduchým stlačením tlačidla elektronicky aktivovať alebo deaktivovať detské poistky zadných dverí. V prípade nehody sa zámky automaticky deaktivujú.