Fotogaléria

4 ocenenia Euro NCAP Advanced pre Focus

23. novembra 2011 – Nový Ford Focus sa stal vôbec prvým vozidlom, ktoré získalo štyri ocenenia Euro NCAP Advanced za bezpečnosť potom, ako tento týždeň vozidlo získalo ocenenia za systémy Driver Alert a Forward Alert. Ocenenia prichádzajú mesiac po tom, ako nový Ford Ranger dosiahol historické prvenstvo, keď sa stal prvým pickupom, ktorý získal maximálny počet 5 hviezdičiek v hodnotení bezpečnosti od Euro NCAP. Ranger taktiež dosiahol najvyššie skóre, aké kedy spoločnosť Euro NCAP udelila za ochranu chodcov.
 
„V spoločnosti Ford Motor Company sme sa zaviazali vytvoriť vynikajúcu úroveň bezpečnosti pre cestujúcich vo vozidle. Je nesmierne potešujúce, že nový Ford Focus získal ďalšie dve ocenenia Euro NCAP Advanced,“ povedal Stephen Odell, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Ford of Europe. Ocenenia Euro NCAP Advanced boli uvedené v roku 2010. Slúžia na ocenenie výrobcov automobilov, ktorí prinášajú nové bezpečnostné technológie. Spoločnosť Ford je jedným iba z dvoch výrobcov, ktorí získali štyri takéto ocenenia a jediným výrobcom, ktorému sa to podarilo s jedným produktom. Michiel van Ratingen, generálny tajomník spoločnosti Euro NCAP, povedal: „V rámci misie Euro NCAP podporovať dôležité inovácie v oblasti bezpečnosti sme udelili ocenenie spoločnosti Ford za systémy Driver Alert a Forward Alert v modeli Focus, takže toto vozidlo sa stalo prvým, ktoré ponúka štyri ocenené technológie. Skutočnosť, že ocenenie za rôzne technológie získalo veľmi dobre predávané vozidlo kategórie C, akým je Focus, jasne ukazuje, kam sa uberá spoločnosť Ford a automobilový priemysel v Európe. Rastie presvedčenie, že prvky pomoci vodičovi zachraňujú životy a zmenšujú počet zranení. Ocenenia zdôrazňujú výhody pre zákazníkov.“
 
Odhaduje sa, že ročne zomiera na cestách v Európe v dôsledku únavy vodiča 1300 ľudí. Ocenený systém Driver Alert od spoločnosti Ford je určený na detekciu správania unaveného vodiča. Na hodnotenie úrovne bdelosti využíva technológie pokročilých kamier a senzorov v kabíne. Systém monitoruje polohu vozidla vzhľadom na značenie jazdných pruhov pomocou dopredu nasmerovanej kamery umiestnenej na čelnom skle. Taktiež komunikuje so senzorom vybočenia umiestnenom v kabíne vozidla, ktorý deteguje nevyspytateľné pohyby. Na základe týchto informácií systém neustále vypočítava mieru ostražitosti vodiča a toto hodnotenie zobrazuje pomocou displeja na paneli prístrojov. Ak zistí, že vodič je unavený a potrebuje si oddýchnuť, zobrazí odporúčanie. Najprv vo forme mierneho varovania a následne dôraznejšieho. Systém Driver Alert je k dispozícii v nových modeloch Focus, C-MAX, Grand C-MAX, Mondeo, S-MAX a Galaxy.
 
„Únava vodiča môže postihnúť kohokoľvek,“ povedala inžinierka spoločnosti Ford Margareta Nieh. „Keď vodič začne byť ospalý, stráca koncentráciu a má tendenciu zísť z dráhy, takže môže vykonávať náhle korekčné zásahy volantom. Náš systém Driver Alert je určený na detekciu týchto nevyspytateľných pohybov pri riadení a včas varuje vodiča.“ Systém Forward Alert od spoločnosti Ford využíva radarovú technológiu na prehľadávanie vozovky vpredu pri hľadaní pomalej premávky. Ak vpredu zistí brzdiace, pomaly sa pohybujúce vozidlo, alebo vozidlo, ktoré nedávno zabrzdilo a zistí, že existuje pravdepodobnosť nehody, systém upozorní vodiča pomocou výstražného tónu a blikajúceho varovného symbolu na paneli prístrojov. Ak vodič nezačne okamžite brzdiť, systém aktivuje ďalšiu funkciu, podporu brzdenia. „Podpora brzdenia pripraví brzdový systém na rýchle brzdenie tým, že vopred vytvorí tlak v posilňovači bŕzd,“ povedal inžinier spoločnosti Ford Pradeep Nold. „Keď sa to stane, automaticky sa použijú brzdy a vodič zaznamená mierne trhnutie. Brzdový systém je teraz v stave najvyššej pohotovosti. Len čo vodič uvoľní nohu z plynu, systém začne brzdiť a spomalí vozidlo. Keď potom vodič stlačí brzdový pedál, systém začne brzdiť plnou brzdnou silou.“
 
Systém Forward Alert je možné zapnúť alebo vypnúť v menu na paneli prístrojov a vodič si môže vybrať z troch rôznych nastavení citlivosti. Funkcia podpory brzdenia je aktívna neustále. „Analýza európskych dopravných nehôd ukazuje, že nárazy zozadu tvoria asi 15 percent všetkých dopravných nehôd s následkom zranení,“ dodal Nold. „Systém Forward Alert je navrhnutý tak, aby najprv varoval vodiča a následne znížil závažnosť nárazu.“