Fotogaléria

Nový Ranger - globálny pickup značky Ford

15. októbra 2010 - Ford má za cieľ získať novú globálnu skupinu zákazníkov vozidiel typu pick-up s úplne novým modelom Ford Ranger, prvým nákladným vozidlom skonštruovaným v duchu globálnej produktovej stratégie One Ford. Ide o najnovší príklad úsilia spoločnosti Ford o vývoj a výrobu vozidiel spĺňajúcich rastúce potreby globálneho trhu pri súčasnom dosahovaní obrovskej efektivity vývoja produktov a výrobných prevádzok po celom svete. V záujme celkových úspor z masovej činnosti sa nový Ranger bude vyrábať z jednej vysoko robustnej platformy, ktorá nahradí dve, v súčasnosti regionálne vyrábané platformy.

„Nový Ranger je od počiatku až po uvedenie na trh produkt systému globálneho vývoja produktov One Ford,“ povedal Derrick Kuzak, viceprezident skupiny pre vývoj produktov spoločnosti Ford Motor Company. „Technický tím v Austrálii mal plný prístup k našim globálnym kapacitám, testovacím zariadeniam a čo je najdôležitejšie, k poznatkom o nákladných vozidlách typu pick-up z celej organizácie Ford.“ Nový pick-up bude jedno z najrozsiahlejšie predávaných vozidiel v portfóliu produktov Ford, so štvordverovou Double Cab verziou určenou pre viac než 180 trhov po celom svete. Ostatné modely budú ponúkané vo verziách so štandardnou a predĺženou kabínou. Nový globálny rad vozidiel typu pick-up sa vyznačuje množstvom nových technológií a väčšími schopnosťami ako kedykoľvek predtým.

Tri závody pre pokrytie požiadaviek globálnych trhov

Miesta pre budúcu regionálnu výrobu sa nachádzajú v ázijskej tichomorskej oblasti (Thajsko), Afrike (Južná Afrika) a napokon v Južnej Amerike (Argentína). Táto stratégia reaguje najmä na možnosti rastu vyplývajúce z dopytu v Ázii, Afrike, Amerike a na mnohých exportných trhoch – ktoré zahŕňajú regionálne ohniská popularity kompaktných nákladných vozidiel typu pick-up. Exteriér úplne nového modelu Ranger sa bude vyrábať z plechu rovnakej konštrukcie bez ohľadu na miesto výroby.

Spoločné prvky na 180 trhoch

Nový Ranger predstavuje významný krok v pláne vyrábať vozidlá oslovujúce medzinárodných zákazníkov, ktorí majú napriek svojej rozmanitosti mnoho spoločného, pokiaľ ide o ich potreby. Pre produkt, ktorého dosah zahŕňa celý svet, je to dôležité. Úplne nový Ford Ranger sa bude predávať na viac než 180 trhoch celého sveta. Predaj sa neplánuje v Spojených štátoch a Kanade, kde dominuje dopyt po veľkých nákladných vozidlách typu pick-up a kde je trvalým trhovým lídrom model Ford F-150.
 

Globálne technické normy

Nový spôsob práce v automobilke Ford, vychádzajúci zo stratégie spoločnosti One Ford, búra regionálne bariéry, ktoré predtým viedli k rôznym technickým normám. V dôsledku týchto noriem sa museli produkty a súčiastky často zbytočne prepracovávať pri uvádzaní vozidiel na iné trhy. „Prispôsobovanie určitých funkcií a technológií sa uľahčilo vďaka výhodám globálnej kúpnej sily, ktorú ponúka stratégia One Ford,“ povedal Gary Boes, riaditeľ pre platformu radu nových kompaktných nákladných vozidiel Ford. „Spôsob, akým budeme vyrábať a ponúkať nákladné vozidlá pre vozové parky a rôzne série v rámci radu modelov, bude na celom svete rovnaký.“