Fotogaléria

5 hviezdičiek za bezpečnosť pre C-MAX

24. novembra 2010 - Úplne nové modely Ford C-MAX a Grand C-MAX získali maximálne 5-hviezdičkové hodnotenie bezpečnosti od nezávislej organizácie Euro NCAP. Táto dvojica viacúčelových vozidiel dosiahla obdivuhodné a doteraz najvyššie zaznamenané skóre za ochranu proti poraneniam krčnej chrbtice a vynikala v kategóriách bezpečnosti dospelých i detských cestujúcich. Ford C-MAX a Grand C-MAX sú postavené na globálnej platforme Ford pre vozidlá segmentu C a ide o prvé osobné automobily Ford, ktoré boli hodnotené podľa nových postupov nárazových testov organizácie Euro NCAP zavedených v minulom roku.

Vysoko pevná štruktúra karosérie

Nový C-MAX a Grand C-MAX sú vybavené inteligentným systémom ochrany (IPS) od spoločnosti Ford, ktorý je spojením vysoko pevnej štruktúry karosérie s najmodernejšími zadržiavacími systémami, ktoré sú súčasťou pasívnej bezpečnosti. Celkovo 53 percent karosérie v každom vozidle je vyrobených z vysoko pevnej ocele oproti 45 percentám vo vozidlách predošlej generácie. V stĺpikoch A a B, stúpadlách a výstuhách dverí je použitá ultrapevná bórová oceľ, ktorá vytvára bezpečnostnú konštrukciu priestoru pre cestujúcich riadiacu deformáciu pri náraze – vrátane čelných a bočných nárazov i bočných nárazov do stĺpa. V záujme maximálnej absorpcie energie nárazu a riadenia deformácie konštrukcie priestoru pre cestujúcich je v prednej deformačnej štruktúre, vnútorných stúpadlách a podlahových priečnikoch použitá dvojfázová oceľ s veľmi vysokou pevnosťou. C-MAX a Grand C-MAX sú tiež vybavené pomocným predným rámom podvozka, ktorý je navrhnutý tak, aby sa pri čelnom náraze oddelil od dolnej časti karosérie a obmedzil tým deformáciu v oblasti nôh v priestore pre cestujúcich. „Hodnotenia v nárazových testoch predstavujú dôležitý faktor pri navrhovaní a konštruovaní našich vozidiel a teší nás, že organizácia Euro NCAP uznala, že nové modely C-MAX i Grand C-MAX poskytujú v prípade nárazu vynikajúcu ochranu,“ povedal Gunnar Herrmann, riaditeľ pre globálnu platformu vozidiel segmentu C spoločnosti Ford. „Toto sú prvé vozidlá postavené na našej novej globálnej platforme pre vozidlá segmentu C a ich vysoké skóre je dobré znamenie pre budúce projekty vrátane úplne nového modelu Focus, ktorý sa začne predávať v budúcom roku,“ dodal Herrmann.

Inteligentný systém ochrany Ford

Kľúčovým prvkom zadržiavacieho systému zahrnutého v inteligentnom systéme ochrany Ford modelov C-MAX a Grand C-MAX sú samostatné jednofázové predné airbagy a bočné 3D hrudníkové airbagy pre vodiča a predného spolujazdca, ako aj štandardné hlavové záclonové airbagy pre prvý a druhý rad sedadiel. Bezpečnosť vodiča sa zvýšila vďaka horizontálne posunuteľnému stĺpiku riadenia, ktorý sa posunie preč od vodiča pri čelných nárazoch s vysokou rýchlosťou, čím sa obmedzí záťaž na jeho hlavu a hruď. Spoločnosť Ford tiež použila účinnejšie predpínače bezpečnostných pásov na predných sedadlách, ktoré poskytujú dlhšiu dráhu navíjania, ako aj obmedzovače ťahu bezpečnostných pásov. Predná časť vozidla bola starostlivo navrhnutá tak, aby poskytovala vyššiu ochranu chodcov. Výsledkom je systém deformovateľných stieračov a použitie mäkkého krytu medzi čelným sklom a kapotou motora v štruktúre karosérie s cieľom zmierniť následky nárazov na dolnú časť čelného skla. Dôležitým prvkom koncepcie nového radu C-MAX je bezpečnosť cestujúcich na zadných sedadlách. Všetky zadné sedadlá v modeloch C-MAX a Grand C-MAX sú vybavené trojbodovými bezpečnostnými pásmi a na vonkajších sedadlách druhého radu sú v oboch modeloch k dispozícii kotevné body ISOFIX. Sedemmiestny Grand C-MAX je tiež vybavený novým systémom upozorňujúcim na nezapnuté zadné bezpečnostné pásy, ktorý upozorní vodiča na nezapnuté bezpečnostné pásy ktoréhokoľvek cestujúceho sediaceho v druhom alebo treťom rade sedadiel. Tento prvok je zvlášť užitočný, keď v aute cestujú malé deti. Systém vodiča upozorňuje vizuálnou výstrahou na displeji v bloku prístrojov a tiež zvukovou signalizáciou. Tento systém poskytuje výstražné signály aj v prípade odopnutia bezpečnostného pásu počas jazdy.