Fotogaléria

Nový Focus od marca aj na Slovensku

1. marca 2008 - Slávnostné odhalenie a oficiálne uvedenie nového Forda Focus u každého predajcu Ford presne o 9 hodine! Nový Ford Focus 3. generácie mal svetovú premiéru v roku 2007 vo Frankfurte. Od predstavenia 1. generácie typu Focus v roku 1998 sa v Európe vyrobilo okolo 5 miliónov týchto vozidiel. Jeho vplyv na automobilový svet bol značný – bol prvým a doteraz aj jediným vozidlom, ktoré získalo titul „Auto roka“ v Európe aj v severnej Amerike a v Európe získal viac ako 80 ocenení. Focus sa stal dobre známy typ značky Ford aj v Ázii, kde sa doteraz dodáva na niektoré trhy vrátane Číny. Už 1. generácia stanovila štandardy. Druhá generácia (r. 2004) – pri ktorej sa zväčšil rázvor o 25 mm, rozchod o 40 mm a boli vylepšené početné detaily na podvozku – posunula Focus ešte ďalej. Preto na Focuse 3. generácie nebolo potrebné urobiť žiadne významné zmeny na podvozku a jeho nastavení.

Precízna konštrukcia

Pri výrobe Focusa sa kladie dôraz na kvalitu a precízne spracovanie. To je evidentné v technickom riešení vozidla, v exteriéri, interiéri, v nových technológiách a v inovatívnych prvkoch, ktoré sa použili v novom typovom rade. Nový Focus ťaží z vývoja nových veľkých a luxusných automobilov Ford (Mondeo, S-MAX, Galaxy), od ktorých prevzal množstvo kľúčových technológií. Medzi ne patrí aj systém bezzátkového tankovacieho hrdla, Ford Easyfuel, ktorý sa dodáva štandardne a pomáha zabrániť chybnému tankovaniu ( benzín / nafta).
 

Exteriér

Ford Focus 3. generácie má nový dynamický vzhľad exteriéru „kinetic design“, s ktorým je nezameniteľným členom nového portfólia vozidiel Ford of Europe. Nový dizajn robí nový modelový rad Focus príťažlivejším, športovejším a „svalnaté línie“ podčiarkujú skvelé jazdné vlastnosti, pre ktoré bola už aj 1. generácia uznávaná. Focus sa bude vyrábať s tromi druhmi karosérií: 3 a 5-dverová (dvojpriestorová – hatchback), 4-dverová (sedan – trojpriestorová) a kombi (5-dverová). Focus má 5 vybavení: Ambiente, Trend, Ghia, Titanium, ST.
 

Interiér

Už aj 2. generácia Focusa mala veľkorysú šírku interiéru, vynikajúcu funkčnosť a ergonómiu. Preto sa Ford pri 3. generácii sústredil na detaily a kvalitu. Dôsledným výberom nových materiálov a pridaných detailov bola snaha zlepšiť štýl a aj podstatu priestoru interiéru. Novo navrhnuté prístroje poskytujú lepšiu čitateľnosť. Okrem zlepšenia funkčnosti interiéru sa osobitná pozornosť venovala komfortu a kvalite. Zákazníci Focusa si budú môcť vybrať z rozsiahleho menu Vehicle Personalisation (personalizácia vozidla) opčných prvkov navrhnutých tak, aby pomohli rozšíriť vzhľad ich vozidiel. Interiér Focusa je zväčšený, má vysokokvalitné materiály, nový prístrojový panel a zvýšil sa komfort. Nová stredová konzola ´Premium´ sa navrhla na zlepšenie dizajnu a funkčnosti ( štandardne – Ghia, Titanium, ST; opcia pre Trend a súčasť balíka Sport). Preštylizovali sa ovládače okien a spätných zrkadiel. Pre kľúčové modely je k dispozícii nová vysokokvalitná koža. Focus je prvý typ Ford of Europe, ktorý ponúka ako opciu Tuner – Digital Audio Broadcasting ( DAB), ktorý je vysokokvalitný audiosystém Sony.
 

Bezpečnosť

Focus už v roku 2004 poskytol bezpečnosť a ochranu bez kompromisov, keď v kompaktnej triede získal 5 hviezdičiek od konzorcia EuroNCAP za ochranu posádky a excelentné 4 hviezdičky za ochranu detí. V tejto tradícii pokračuje systémom Ford Intelligent Protection System (FIPS) – inteligentným ochranným systémom Ford   a má veľa prvkov pasívnej aj aktívnej bezpečnosti. Sústavným zvyšovaním aktívnej a pasívnej bezpečnosti sa 4 typy Forda – Focus, Mondeo, Galaxy, S-MAX – dostali do top 10 hodnotení vozidiel konzorcia EuroNCAP, čo je unikátne. Komplexný a inteligentný bezpečnostný balík Focusa má 6 airbagov, tuhý odolný priestor pre posádku, efektívne deformačné zóny, štandardne ABS s EBD (elektronické rozdeľovanie brzdnej sily), ako aj elektronickú reguláciu stability (ESP) s kontrolou trakcie, ktorá je štandardom vo väčšine európskych trhov. Ford ponúka možno zvoliť opčné prvky, ktoré ďalej zvyšujú bezpečnosť. Opcie sú napr. bi-xenónové svetlomety HID (High Intensity Discharge), ktoré majú takmer 2-násobnú intenzitu svetla oproti konvenčným, adaptívne predné svetlá, zadné svetlá s technológiou LED v kombinácii s pokrokovým systémom AFS a HID xenónovými svetlami, vyhrievané čelné sklo Ford QuickClear a solárne žiarenie (IR), ktoré odráža svetlo z čelného skla, sú ďalšími prvkami bezpečnosti.
 

Motory

Modelový rad Focus ponúka široký výber a aj zlepšené zážihové a vznetové motory. Všetky motory sú navrhnuté tak, aby dosahovali čo najmenšie emisie CO2 a najnižšiu spotrebu paliva. Focus je aj prvý typ spoločnosti Ford, ktorý prevzal dieselovú technológiu systému Common Rail ECOnetic s mimoriadne nízkymi emisiami CO2 (menej ako 120 g / km). Focus Flexifuel a (na vybraných trhoch) Focus CNG (Compressed Natural Gas – stlačený zemný plyn) sú k dispozícii aj naďalej.
 
Modelový rad Focus má 6 zážihových motorov Duratec so zdvihovými objemami 1.6 l, 1.6 Ti-VCT, 1.8 l, 2.0 l, 2.5 l a 5 vznetových motorov Duratorq so zdvihovými objemami – 1.6 l / 66 kW, 1.6 l / 80 kW, 1.8 l / 85 kW,  2.0 l / 100 kW. Zážihové aj vznetové motory spĺňajú emisnú normu Euro 4. Všetky zážihové motory Duratec (okrem 2.5 l) sú nepreplňované (s atmosférickým nasávaním), 4-valcové so 4-ventilovým rozvodom a s elektronickým vstrekovaním paliva EFI (Electronic Fuel Injection). Motor 2.5 l je preplňovaný 5-valcový so 4-ventilovým rozvodom a s elektronickým vstrekovaním paliva EFI.
 
Všetky vznetové motory Duratorq sú preplňované 4-valcové so 4-ventilovým rozvodom (okrem 1.8 l, ktorý má 2-ventilový rozvod), s priamym vysokotlakovým vstrekovaním paliva systémom Common Rail a s recirkuláciou výfukových plynov EGR (Exhaust Gas Recirculation). Common Rail systém sa používa pre vysokú efektivitu, pružnosť a nízku spotrebu paliva. Navyše pri plnej akcelerácii, keď to vodič najviac potrebuje, nastavenie dovoľuje zvýšiť max. hodnotu točivého momentu o 20 Nm vďaka funkcii overboost. Všetky zážihové aj vznetové motory Focusa profitujú z novej izolácie, ktorá redukuje hmotnosť krytu motora aj akustiku, a z nových kobercov s modifikovaným náterom na ďalšie tlmenie zvukov.
 

Prevodovky

Automobilka Ford považuje PowerShift za prevodovku budúcnosti. Poskytuje efektivitu a jazdnú dynamiku mechanickej a plný komfort v jednoduchosti obsluhy automatickej prevodovky so sofistikovanou dynamikou a to vďaka kontinuálnemu prenosu točivého momentu prostredníctvom 2-spojkovej konštrukcii. Preto bude inštalovaná do Focusa aj do C-MAX. Prevodovka bola vyvinutá firmami Ford a Getrag. Skladá sa z dvoch 2-hriadeľových prevodových jednotiek, ktoré pracujú paralelne, každá s vlastnou spojkou. Vďaka tejto konštrukcii ( s centrálnymi hriadeľmi – jeden zabezpečuje nepárne prevodové stupne 1,3,5 a druhý párne prevodové stupne 2,4,6) môže byť nastávajúca zmena prevodu pripravená pred zaradením ďalšieho prevodového stupňa počas pohybu a plného výkonu. Aktivácia spojok je koordinovaná tak, že pri radení nedôjde k strate pri prenose výkonu (momentu). Pri porovnaní s konvenčnou automatickou prevodovkou má množstvo výhod. Nepotrebuje napr. hydrodynamický menič momentu, planétové prevody, viaclamelovú spojku v olejovom kúpeli a viacnásobné brzdiče – čo sú prvky, ktoré významne komplikujú a redukujú efektivitu prevodovky. Prevodovka PowerShift navyše poskytuje rýchle športové radenie, ktoré znesie aj najprísnejšie hodnotenie čo sa týka plynulosti. Ďalšou jej výhodou je, že môže prenášať veľký točivý moment a voľný výber prevodových stupňov, čo je ideálne pre vysokovýkonné preplňované vznetové motory. Použitie nízkoviskózneho oleja v mechanických prevodovkách umožnilo redukovať trenie, znížiť spotrebu paliva a aj redukciu síl na zmenu prevodového pomeru až o 14 %.

Podvozok

Prvá generácia Focusa (r.1988) stanovila štandardy, 2. generácia (r.2004) – pri ktorej sa zväčšil rázvor o 25 mm, rozchod o 40 mm a boli vylepšené početné detaily na prvkoch náprav a pružinách, ložiskách a skrutných stabilizátoroch, posunuli Focus ešte ďalej. Zavedenie elektrohydraulického posilňovača riadenia (EHPAS) poskytlo vozidlu novú úroveň jazdnej dynamiky. Preto na Focuse 3. generácie nebolo potrebné urobiť žiadne významné zmeny na podvozku a jeho nastavení. Nový podvozok bol konštruovaný tak, aby zlepšil izoláciu vibrácii a stabilitu, kontrolu náklonov karosérie a jazda bola komfortná aj na výrazne nerovných povrchoch. Vodiči ocenia vynikajúco vyvážený komfort, agilitu a stabilitu vozidla. Špecifické vylepšenie z hľadiska NVH (Noise-hluk, Vibration-vibrácie, Harshness-tvrdosť chodu) umožnili pokojnejšiu jazdu hlavne pri vznetových motoroch.
 

Jazdné vlastnosti

Keď bol Focus v roku 1998 predstavený (stal sa Automobilom roka v Európe) zdvihol latku jazdných vlastností v nižšej strednej triede (segment C). Jeho vyspelé a z hľadiska odporov optimalizované komponenty, nová zadná viacprvková náprava ´Control Blade´, predné zavesenie McPherson a samostatne izolovaný predný pomocný rám poskytli Focusu optimálne vyváženie jazdy, ovládateľnosti, precíznosti riadenia a komfortu. Sústavný vývoj a technická zdatnosť značky Ford umožnili excelentnú spätnú väzbu medzi vodičom, automobilom a vozovkou. Precízne reakcie na pokyny riadenia pri všetkých rýchlostiach a vysoká torzná tuhosť karosérie poskytujú Focusu vynikajúce jazdné vlastnosti. Hlavné zmeny 3. generácie Focusa na exteriéri a interiéri sú viditeľné a preto je predpoklad, že pre zákazníkov bude ešte atraktívnejší. Množstvo neviditeľnej detailnej práce umožní jazdu s Focusom komfortnejšou, ovládateľnejšou a stabilnejšou.