Fotogaléria

Návrat legendy Focus RS

8. júla 2008 - Legendárna značka Ford RS s vysokým výkonom sa vracia v podobe vzrušujúceho nového Forda Focus RS, ktorý bude odhalený 22. júla na medzinárodnom autosalóne v Londýne. Nový Ford Focus sa začne predávať začiatkom roka 2009. Vozidlo skonštruoval malý tím zasvätených odborníkov, pod vedením Josta Capito, líniového riaditeľa pre výkonné vozidlá, Ford of Europe.
 
Značka Ford RS zaujme milovníkov výkonných vozidiel, ktorí privítajú jeho návrat. Toto bude druhý Focus s označením RS a sľubuje ďalšiu kapitolu v 40-ročnom príbehu, ktorý začal v Nemecku v šesťdesiatych rokoch a získal rozmach v Európe s uvedením modelu Escort RS1600 v roku 1970.

Pravý charakter a štýl RS

Ešte skôr, než otočí kolesom, nový Focus RS vyžaruje charakter a znížený, „agresívnejší“ vzhľad, aké sa očakávajú od pravého Fordu RS. Zreteľné štýlové detaily zamerané na výkon spolu s prepracovanými úpravami vytvárajú zasadený postoj a sľubujú vzrušujúcu jazdu. Auto z londýnskeho autosalónu predstavuje náhľad dizajnového zámeru pre konečné vyrábané vozidlo. Vývojárske práce však naďalej pokračujú a pred začatím sériovej výroby sa ešte môžu zmeniť niektoré finálne detaily.
 

Revolúcia v trakcii

Počas vývoja Focusu RS sa Capito a jeho tím dôrazne zameriavali na to, aby vytvorili vozidlo poskytujúce vynikajúci výkon a trakciu. Rôzne inovácie, ktoré boli vyvinuté na základe zákazníckej spätnej väzby z predchádzajúcich výkonných vozidiel Ford, umožnili inžinierom zachovať v novom Focuse RS pohon predných kolies so samosvorným diferenciálom a zároveň dosiahnuť náročné požiadavky pre trakciu, jazdné vlastnosti a riadenie.
 
Nový Ford Focus RS je vybavený inovatívnym systémom zavesenia predných kolies známym pod názvom „RevoKnuckle“, ktorý je navrhnutý tak, aby obmedzoval neželané rušenie a ťahanie riadenia pri akcelerácii a tiež dopady krútiaceho momentu na riadenie vo vozidlách s pohonom predných kolies. K ťahaniu riadenia dochádza pri prudkej akcelerácii, zatáčaní alebo jazde na nerovnom povrchu vtedy, keď krútiaci moment na poháňaných kolesách prekročí úroveň ich priľnavosti. Tento jav je charakteristický prudkou otáčavou silou na volante, ktorá môže byť ešte výraznejšia pri vozidlách so širokými pneumatikami a samosvorným diferenciálom.

Systém RevoKnuckle vo Focuse RS pracuje v spojení so samosvorným diferenciálom od spoločnosti Quaife, ktorý je vybavený funkciou automatického rozdeľovania krútiaceho momentu na ľavé a pravé koleso. Technológiu RevoKnuckle vyvinuli inžinieri Ford Team RS špeciálne pre vysokovýkonný Focus RS v úzkej spolupráci s pokrokovým výskumným centrom Ford v Aachene v Nemecku. Táto technológia umožňuje využiť jednoduchosť tradičného usporiadania vzpier McPherson, avšak s nastaveniami geometrie, ktoré minimalizujú rušenie a ťahanie riadenia pri akcelerácii, a to najmä obmedzením polomeru otáčania.