Fotogaléria

Nový Transit Sport Van

8. októbra 2007 - Ford rozširuje komplexnú ponuku modelu Transit o nový model SportVan a významnú novú alternatívu pohonného reťazca, zahŕňajúcu novú 6-stupňovú prevodovku Durashift, použitú v Transitoch s pohonom prednej nápravy po prvý raz. Všetky varianty s predným náhonom poháňa dieselový motor 2.2 Duratorq TDCi v troch výkonových variantoch. Výkon najsilnejšej verzie sa zvýšil zo 130 na 140 koní (103 kW), strednú úroveň aj naďalej reprezentujú varianty s výkonom 85 k (63 kW) a 110 k (81 kW), pričom si oba ponechali pôvodné päťstupňové manuálne prevodovky.

Modely s pohonom zadnej nápravy využívajú naftový motor 2.4 Duratorq TDCi, dostupný v troch konfiguráciách – 100 k (74 kW), 115 k (85 kW) a 140 k (103 kW) – a 2,3-litrový benzínový motor Duratec, kompatibilný s plynným palivom LPG aj CNG. Najvýkonnejšou pohonnou jednotkou vo verziách so zadným náhonom je nový 3,2-litrový motor Duratorq TDCi s výkonom rovných 200 k (147 kW). Nová 6-stupňová prevodovka pre verzie s predným náhonom je produktom spoločného podniku s jedným z dlhoročných partnerov Fordu – GFT (Getrag Ford Transmissions). Novú verziu Transitu, ktorá ju bude využívať, budú vyrábať obe továrne, produkujúce tento úžitkový model – v tureckom Kocaeli i britskom Southamptone.
 
"Uvedením novej 6-stupňovej prevodovky pre najvýkonnejší variant s predným náhonom sme schopní ponúknuť našim zákazníkom ešte väčšie portfólio," hovorí Christine Lundová, šéfinžinierka programu úžitkových vozidiel. "Nižšia nakladacia hrana pre jednoduchšiu nakládku a vykládku, väčší nákladný priestor so zvýšenou výškou interiéru a vynikajúca manévrovateľnosť sú atribútmi, pre ktoré si zákazníci vyberajú opciu s pohonom predných kolies. Naša nová 6-stupňová prevodovka zachováva všetky tieto prednosti, ku ktorým pridáva o desať percent nižšiu spotrebu paliva a komfortnejšie cestovanie."
 
Nový pohonný reťazec s výkonom 140 k  (103 kW) a 6-stupňovou prevodovkou prispieva aj k zníženej úrovni hluku a vibrácií. Viac prevodových stupňov a dvojhmotový zotrvačník znateľne zlepšujú tento parameter, zatiaľ čo kratší prvý prevodový stupeň a vyššia dávka krútiaceho momentu zabezpečujú výbornú akceleráciu pri rozbiehaní vozidla.
 
"Nová 6-stupňová prevodovka pre verzie s predným náhonom bude primárne zaujímať zákazníkov v segmente dvojtonových nákladov, hľadajúcich lepšie prevádzkové vlastnosti, ťažnú kapacitu až do 5500-kilogramovej celkovej hmotnosti prívesu, výkon a krútiaci moment vhodný pre jazdu po diaľniciach a na dlhé vzdialenosti, " konštatuje riaditeľ služieb marketingu a predaja úžitkových vozidiel Henrik Nenzen. "V meste jazdiaci zákazníci spravidla strávia viac času v hustej premávke a vyžadujú nižší výkon. Predpokladáme, že budú spokojní s päťstupňovou prevodovkou, ktorá im postačí aj pre občasnú jazdu po diaľnici. Uvedením šiestich prevodových stupňov do výkonnej verzie s predným náhonom sme doplnili rad 6-stupňových prevodoviek, ktoré sú už v ponuke v strednej 115-koňovej ( 85 kW) a výkonnej 140-koňovej ( 85 kW) verzii so zadným náhonom."