Veľkorysý v dynamike, šetrný v spotrebe

Dni, keď ste sa museli rozhodovať medzi dynamikou a hospodárnosťou, sú už minulosťou.Premyslená konštrukcia a technika, systémy ako Stop/Start v novom Forde S-MAX umožňujú užívať si kombináciu oboch.

Zdokonalená konštrukcia podvozku, starostlivo vyladené odpruženie vpredu aj vzadu a sada inteligentných technológií, to je kombinácia ktorá zaisťuje maximálnu dynamiku a precíznu ovládateľnosť za každých okolností.

  • MOTORY

    Dfordynamika a hospodárnosť bez kompromisov

    Oba zážihové motory EcoBoost sa vyznačujú kombináciou priameho vstrekovania paliva a preplňovania turbodúchadlom. Vďaka tomu dosahujú vynikajúci výkon aj spotrebu. Zážihový motor 1.5 EcoBoost je najnovším členom revolučnej rady EcoBoost. Vznikol premysleným zmenšením motora 1.6 EcoBoost. Má nižšie emisie a kombinovanú spotrebu len 6,5 l/100 km, pritom však dosahuje výkon 160 konských síl. Ešte výkonnejší je motor 2.0 EcoBoost, ktorý má 240 koní.

    fordÚsporné dieselové motory

    Dávate prednosť nafte? Úplne nový, technicky vyspelý motor 2.0 TDCi je k dispozícii v štyroch úrovniach výkonu: 88 kW, 110 kW, 132 kW alebo 154 kW. Všetky využívajú najmodernejšie technológie, ktoré zvyšujú výkon a krútiaci moment, zároveň však znižujú spotrebu paliva a emisie.

    fordMožnosť voľby prevodovky

    Nový Ford S-MAX dáva na výber hneď tri rôzne prevodovky. Šesťstupňová manuálna prevodovka je dimenzovaná aj na vysoké krútiace momenty a vyznačuje sa hladkým, presným radením. Takisto šesťstupňová samočinná prevodovka umožňuje prenášať vysoký krútiaci moment. Jej algoritmy sú naladené s ohľadom na maximálnu dynamiku a zároveň hospodárnosť. K dispozícii je tiež pohon všetkých kolies a šesťstupňová automatická dvojspojková prevodovka PowerShift.

    Pfordrevodovka Ford PowerShift

    Technicky vyspelá šesťstupňová dvojspojková prevodovka v sebe spája pohodlie automatu s pocitom kontroly, ktorý vodičovi dáva klasická manuálna prevodovka. Automaticky predvolí ďalší stupeň, takže pri radení nedôjde k prerušeniu hnacej sily. Bleskurýchle a úplne hladké zmeny prevodových stupňov prispievajú k plynulejšej jazde. V porovnaní s konvenčnými automatmi má pritom PowerShift nižšiu spotrebu paliva aj emisie CO2.

    fordAj s automatom sa dá zabaviť

    Sekvenčné radenie pádlami pod volantom sa bežne vyskytuje len v športových a luxusných autách. Nový Ford S-MAX ich ponúka k šesťstupňovej automatickej prevodovke aj k prevodovke Powershift. Technológia inšpirovaná svetom pretekárskych áut umožňuje ovládať prevodovku končekmi prstov. Pretože sú pádla umiestnená priamo na volante, môžete ľahko radiť aj pri zatáčaní.

  • HOSPODÁRNOSŤ

    Vfordďaka systému Auto Stop/Start spotrebujete menej paliva

    Akonáhle vaše vozidlo zastaví na semaforoch alebo v kolóne, táto technológia dokáže automaticky vypnúť motor. Aj naďalej však napája svetlomety, klimatizáciu alebo multimediálny systém Ford SYNC. Keď sa chcete znova rozbehnúť, stačí zošliapnuť spojku a zaradiť prevodový stupeň ako obvykle. Motor ihneď sám naskočí. Systém Auto Stop/Start je najefektívnejší v mestách.

    fordInteligentný informačný systém pre úspornejšiu jazdu

    Inovatívny informačný systém Ford EcoMode neustále vyhodnocuje vplyv vášho spôsobu riadenia na spotrebu vozidla. Analyzuje rýchlosť, radenie, predvídavosť aj pomer krátkych a dlhých jázd. Inteligentný softvér vám potom poskytuje užitočné rady, ako znížiť spotrebu paliva.

    fordÚčinnejší spôsob, ako dobiť batériu

    Na rozdiel od konvenčných systémov v novom Forde S-MAX obnovuje inteligentné rekuperačné dobíjanie kapacitu akumulátora iba vtedy, keď je to potrebné. Pokiaľ to nie je nutné, nedobíja napríklad počas akcelerácie. Tým možno ušetriť ešte viac paliva a ďalej znížiť emisie.

    Bfordezpečnejšie tankovanie

    S týmto systémom je načerpanie nesprávneho druhu paliva prakticky nemožné, pretože nesprávna tryska tankovacej pištole neprejde hrdlom. A keďže je systém Ford Easy-Fuel bezviečkový, nemusíte ani manipulovať so špinavým viečkom.

Bookmark & Share