Výkonné a zároveň hospodárne vozidlo

Ford Focus ST je koncipovaný ako športové vozidlo pre každodenné použitie. Môže byť poháňaný benzínovým motorom 2.0 EcoBoost s výkonom 250 koní alebo novým dieselovým motorom 2.0 TDCi s výkonom 185 koní.

Oba motory poskytujú nekompromisnú kombináciu dynamiky a hospodárnosti. Môžete sa tešiť na priaznivé prevádzkové náklady aj vtedy, keď si budete dosýtosti vychutnávať silu a dynamiku Fordu Focus ST. Hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 nájdete v aktuálnych cenníkoch a katalógoch.

  • MOTORY A PREVODOVKY

    Zfordrodený pre suverénnu akceleráciu

    Dieselový motor Fordu Focus ST má najvyšší výkon 136 kW alebo 185 koní a krútiaci moment 400 Nm. V prípade benzínového motora je to 184 kW alebo 250 koní a 345 Nm. Nové uloženie motora zaisťuje bezproblémový prenos tejto sily a mimoriadny záber predných kolies aj pri prudkej akcelerácii.

    fordVyskúšajte benzínový EcoBoost

    Preplňovanie turbodúchadlom, premenné časovanie sacích aj výfukových ventilov, vysokotlakové priame vstrekovanie paliva, to všetko pomáha motoru 2.0 EcoBoost s výkonom 184 kW zvládnuť zrýchlenie 0-100 km/h za 6,5 s. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 248 km/h. Ľahký celohliníkový motor sa vyznačuje reakciami ostrými ako britva aj hospodárnosťou.

    fordSilný ale aj úsporný diesel

    Nový dieselový motor 2.0 TDCi s výkonom 136 kW s najmodernejšou konštrukciou rozbehne váš nový Focus ST z pokoja na 100 km/h za 8,1 s Najvyššia rýchlosť je obmedzená na 218 km/h. Najvyššieho výkonu motor dosahuje v 3500 otáčkach a krútiaci moment 400 Nm je k dispozícii od 2000 do 2750 otáčok. Takýto priebeh krútiaceho momentu udeľuje vozidlu pružné zrýchlenie a presvedčivý ťah.

    Šfordesťstupňová automatická prevodovka

    Vďaka šesťstupňovej automatickej prevodovke PowerShift môžete efektívne využiť potenciál motora ST. Prevodovka PowerShift je upravená špeciálne pre rôzne typy motorov. Skladá sa z dvoch samostatných trojstupňových prevodoviek, z ktorých každá je ovládaná jednou spojkou. Výsledkom je rýchle a hladké radenie s takmer nulovou stratou krútiaceho momentu. Radenie páčkami pod volantom znamená, že nemusíte počas radenia pustiť volant z rúk.

    fordMaximálne zrýchlenie na každý rýchlostný stupeň

    Vyspelá šesťstupňová manuálna prevodovka vznikla špeciálne pre Focus ST a pre každú motorizáciu bola optimalizovaná zvlášť. Prevody sú odstupňované tak, aby zabezpečovali maximálny záťah na každý rýchlostný stupeň. Svižná akcelerácia na nižšie rýchlostné stupne je sprevádzaná komfortným cestovaním vo vyššej rýchlosti, šiesty rýchlostný stupeň je optimalizovaný tak, aby stále zaisťoval Focusu ST očakávanú dynamiku, pritom je ale hospodárny.

  • VÝKONNÝ AJ HOSPODÁRNY

    Vfordďaka systému Stop-Start spotrebujete menej paliva

    Keď zastavíte na semaforoch alebo v kolóne, Stop-Start systém môže automaticky zhasnúť motor. Pritom ale stále napája spotrebiče, ako je ventilačná sústava, rádio alebo Ford SYNC. Akonáhle sa chcete znova rozbehnúť, stačí zošliapnuť spojku a zaradiť jednotku ako obvykle. Motor ihneď sám naskočí.

    fordPomôže vám jazdiť hospodárnejšie

    Inovatívny systém Fort Eco Mode neustále vyhodnocuje vplyv vášho spôsobu riadenia na spotrebu. Analyzuje rýchlosť, radenie, predvídavosť aj pomer krátkych a dlhých jázd. Inteligentný softvér vám potom poskytuje rady, ako znížiť spotrebu paliva vo vašom vozidle.

    fordÚspornejšie radenie

    Jednoduchá kontrolka na prístrojovej doske vás informuje o tom, kedy preradiť, aby ste dosiahli čo najnižšiu spotrebu. Je to jednoduchý, ale veľmi účinný spôsob, ako znížiť náklady pri každej vašej jazde s Fordom Focus ST.

    Efordfektívnejšie dobíjanie batérie

    Systém inteligentného regeneratívneho dobíjania akumulátora dobíja kapacitu batérie iba vtedy, keď je to potrebné a keď je to ekonomicky výhodné.Tým je možné ušetriť ešte viac paliva a ďalej znížiť emisie.

    fordDokonalejšia aerodynamika znižuje spotrebu paliva

    Aktívna mriežka chladiča vo Forde Focus ST zostáva pri pomalej jazde otvorená, aby chladila motor, ale so zvýšením rýchlosti sa automaticky uzavrie. Tým sa zlepší aerodynamika vozidla, čo vedie k nižšej spotrebe paliva. Postupom času môže táto technológia ušetriť nemalé množstvo paliva.

Bookmark & Share